Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Parelridder
#2117252
Qua vetpercentage is DARF niet afwijkend van andere kvv. Ik herken ook niet dat dieren er dik van worden. Ze eten hier even veel DARF als BARF en hetgeen ik zelf samenstel is welliswaar niet vrij van vet of vette diersoorten (eendenrug, geit en schaap), maar grotendeels mager (kip, konijn, paard, rund, lama, antiloop, hert..).
De Aktief versie (met wat meer vettere diersoorten en 5% meer spiervlees, in de plaats van eenzelfde deel van de pens) is qua vetpercentage vergelijkbaar met met die van andere merken.
Door Janie2
#2117270
Hm dat dacht ik dus ook, maar bovenstaand kom ik tegen "darf redelijk vet".
Dacht aan een soort lotgering achtig iets.
Nouja, als je hond het er maar goed opdoet!
Mocht ik het aan mijn pup/halfwas merken, dan gebruiken we de 20% niet bio gewoon voor mixen als paard, konijn enzovoort als hij dat lust (ligt nog in de vriezer ter proberen).
Laatst gewijzigd door Janie2 op za 24 sep 2011, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2117497
Eergisteren heb ik ook drie doosjes Darf, verschillende soorten, binnengekregen en in de vriezer gedaan. Vlees ziet er prachtig uit en de bullen hebben vanmorgen met veel smaak een portie gegeten. Het ruikt echt super fris en zo ziet het er ook uit. Ik geef ook de Carnibest biol. natuur die ruikt sterker al vind ik die ook niet stinken.
Heb eerder de Darf gehad en toen konden de bullen er nogal moeilijk van poepen, wissel nu af met CB en dat gaat prima.
Hugo raakte uitgekeken op de CB natuur biol. dus wil graag afwisselen met andere biologische kvv en zo weer bij Darf uitgekomen. Gelukkig is er nu Caroba die ook hier in het hoge noorden thuisbezorgd, keus uit verschillende kvv's echt ideaal!
Door ollybeausteffy
#2117618
[quote="Parelridder"]
Qua vetpercentage is DARF niet afwijkend van andere kvv. Ik herken ook niet dat dieren er dik van worden. [/quote]

Hmm ik merk het dus meer. Ik voer samen met nog 3 collega's Darf en al onze honden staan nu op dieet. Zelfs de Duitse Dog van mn collega is voor het eerst sinds zijn 2 jarige bestaan gewoon te dik!! Hiervoor was hij niet dik te krijgen zelfs met 2 kilo Carnivoer of TinLo per dag niet!! Nu krijgt hij krap 1.5 kilo en moet mijn collega gewoon opletten dat hij niet te dik word!!
Door Parelridder
#2117726
Wat bijzonder.. Tinlo bevat minder vet en eiwit, maar Carnivoer juist meer. Zou het kunnen samenhangen met de biologische oorsprong, dat dit voedzamer is?
Door M.P
#2117742
hoi
je kunt er pas verder op ingaan als de originele verslagen op de website staan....

groetjes
Door fransbulletje
#2117765
[quote="Parelridder"]
Wat bijzonder.. Tinlo bevat minder vet en eiwit, maar Carnivoer juist meer. Zou het kunnen samenhangen met de biologische oorsprong, dat dit voedzamer is?
[/quote]

Weet je dat zou best eens kunnen. Ik gaf eerder verschillende soorten Carnibest natuur/lam/kip. Hugo kreeg altijd 400 gram per dag. Toen overgestapt naar Carnibest natuur biologisch en dezelfde hoeveelheden aangehouden. Hugo is sindsdien behoorlijk gegroeid van 14 naar 15 kg maar hij mocht dat juist wel hebben dus ben er blij mee.

Wij eten zelf ook biologisch vlees en dat vind ik ook voedzamer dan niet biologisch vlees.
Door mysmoothcollies
#2117917
[quote="fransbulletje"]
Weet je dat zou best eens kunnen. Ik gaf eerder verschillende soorten Carnibest natuur/lam/kip. Hugo kreeg altijd 400 gram per dag. Toen overgestapt naar Carnibest natuur biologisch en dezelfde hoeveelheden aangehouden. Hugo is sindsdien behoorlijk gegroeid van 14 naar 15 kg maar hij mocht dat juist wel hebben dus ben er blij mee.

Wij eten zelf ook biologisch vlees en dat vind ik ook voedzamer dan niet biologisch vlees.
[/quote]

Hier zijn de meiden ook aangekomen en het viel mij op dat sommige stukken vetter waren dan voorheen. Het biologische vlees voor onzelf vind ik meestal ook vetter.
Door ollybeausteffy
#2118101
Ik heb geen flauw idee hoe de voedingswaarden zijn, ik weet alleen dat met die van mij en van mijn collega's er 7 honden zijn die sinds we darf voeren dikker zijn geworden. Tis een observatie geen klacht... Verder bevalt ons het voer erg goed en de honden vinden het lekker.
Door fransbulletje
#2118117
[quote="ollybeausteffy"]
Ik heb geen flauw idee hoe de voedingswaarden zijn, ik weet alleen dat met die van mij en van mijn collega's er 7 honden zijn die sinds we darf voeren dikker zijn geworden. Tis een observatie geen klacht... Verder bevalt ons het voer erg goed en de honden vinden het lekker.
[/quote]

wel voordelig, er is dus minder van nodig:-)
Gebruikersavatar
Door chery
#2118822
Ik ben ook een enthousiaste DARF gebruiker.{of tenminste mijn hondjes ;D} Maar ik vond de DARF de laatste tijd ook ruiken. En het leek of er meer orgaan dan anders in zat. Ik wilde het net komende week met mijn leverancier over hebben toen ik het hier las. Mijn ene hond at het af en toe ook minder graag en toen ik nog compleet Barfde was dat ook geen orgaan eter......
Komende week weer nieuwe voorraad halen, ben benieuwd.....
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2118892
Bedankt voor jullie reacties.
Voorheen vond ik het een super product en rook het altijd vers en fris.
Maar deze ervaring heb ik nu dus helaas niet meer. Mijn diepvries staat goed koud, daar ligt het niet aan.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de Lam variant binnen. Helaas heb ik niet meteen naar de datum gekeken. Je gaat er van uit dat je dat niet hoeft te controleren toch?
Wat blijkt nu? De houdbaarheidsdatum is tot november 2011. Er zit dus flink veel vriesbrand op. Dat is ook niet verwonderlijk met deze datum op de verpakking.
Door Parelridder
#2118907
Jeetje, dat is balen! Ik zou dit met je leverancier opnemen, net als de geur. Hoe het ook komt, dat hoort niet zo te zijn. Ik kan me slecht voorstellen dat het zo bij de producent vandaan komt, want die maakt alles echt vers voor de bestelling. Bij mijn weten geldt dat voor iedere variant. Maar wat er dan wel mis gaat..?
De officiele houdbaarheid die geldt is overigens 6 mnd. Dus als er wordt gezegd tot november 2011, dan is die in mei geproduceerd.
Door fransbulletje
#2118925
Afgelopen week heb ik lam/kip , geit/kip en de eko binnengekregen en allen waren houdbaar tot feb. 2012 en zagen er prima uit.
Door ollybeausteffy
#2118929
[quote="Zaniematsu"]
De houdbaarheidsdatum is tot november 2011. Er zit dus flink veel vriesbrand op. Dat is ook niet verwonderlijk met deze datum op de verpakking.

[/quote]

Ik denk dat dit een foutje is! heb je het via darf of via verkooppunt?? misschien kwestie van verkeerde voorraad beheer?? First in First out!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door