Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gusel
#2111332
Hoi,

Ik heb even een vraagje: ik zie hier regelmatig voorbij komen dat mensen hun hond kvv in een Kong geven en, om het nog moeilijker te maken, deze dan nog in de vriezer leggen.

Nu hoor en lees je altijd de waarschuwingen dat ontdooid vlees niet opnieuw ingevroren mag worden.

Kan dat dan geen kwaad?

Bedankt voor jullie reacties.

Gr.,
Gusel
Door eelke
#2111372
Mwoah, dat is maar net wat je zelf vind denk ik.
Als je het in de koelkast in iets afgesloten (de verpakking of een bakje) ontdooit, dan meteen in de kong stopt en gelijk in de vriezer legt, geloof ik niet dat dit kwaad kan. Je laat het dan natuurlijk ook geen weken in de vriezer liggen.
Door Gusel
#2111488
Dank je wel voor je berichtje!
Ik las op internet dat je er flinke voedselvergiftiging door kunt oplopen, maar ik vroeg me af of dat ook voor honden geldt.
Door eelke
#2111555
Ik zou het voor mezelf ook nog wel durven hoor.
Er zit ook verschil in.

Als we iets uit de vriezer halen, dat ontdooien, en een hele avond met bv bbqen buiten de vriezer houden, om het vervolgens voor weer een maand of 3 terug in de vriezer te stoppen, lijkt me dat geen goed plan.

Maar nu kan er weinig fout gaan, je stopt het alleen terug in de vriezer om het weer te bevriezen, niet persee om het te bewaren.
Door eelke
#2111596
omdat het in de kong dan een soort ijsje wordt, en ze er lekker lang mee bezig zijn.

uiteindelijk krijgen ze het dan ook redelijk op kamertempratuur binnen, omdat ze er aan moeten likken/knagen en het dan dus ontdooit.
Door Pedro98
#2111779
[quote="eelke"]
omdat het in de kong dan een soort ijsje wordt, en ze er lekker lang mee bezig zijn.

uiteindelijk krijgen ze het dan ook redelijk op kamertempratuur binnen, omdat ze er aan moeten likken/knagen en het dan dus ontdooit.
[/quote]

is natuurlijk wel een lekker ijsje voor in de zomer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door