Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babe
#2104895
Ik voer al zo'n 4 jaar Carnibest aan onze voedselgevoelige (kan niet tegen gluten) en huisstofmijt allergische hond. Omdat ik hiervoor altijd moet omrijden om het te kopen en ik van de week erachter kwam dat ze nu Duck in de Aveve verkopen, wilde ik eens Duck proberen.

Maar hoe komt het dat een KVV (en dan hebben we het niet eens over alleen Duck, want bij bijv. Energique heb ik het ook gezien) zo grijzig van kleur is?
Het is toch van vers vlees en wat gemalen bot/groenten gemaakt?
Carnibest is gewoon echt als gehakt. Het bloed loopt er zelfs nog uit. Dat zie ik met Duck helemaal niet.

Tevens lees ik op verschillende plekken hier op BP dat Duck vol granen zit. Maar dat zal toch wel niet bij een zero gluten variant?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2104916
De zero gluten variant is de enige duck die idd graanvrij is. Hier een granen-allergie en deze vraiant van Duck verdraagt ie goed. Alleen vind ik Duck teveel op hamburgers lijken, te gestoomd eruit zien en met maar 1 smaak die mijn lab verdraagt valt deze kvv al snel af.
Ik geef Naturis, darf-eko en All-animal als hoofd kvv's. En daarnaast liggen er nog een paar merken in de vriezer, naast de barf-artikelen.
Door Babe
#2104948
Tja, maar het zou dus niet gestoomd of op een andere manier verwarmd zijn.
Maar ik vraag me dan toch af hoe het aan die rare kartonkleur komt?
Door tt-tjes
#2105128
ja het ziet er idd raar uit. Voor dat ik met de jongens ging barfen heb ik dat ook eens willen geven, maar dat werd onmiddellijk weer uitgetuft. Dat aten ze echt niet
Door ~anna~
#2106500
In Tinlo Barfmenu en Alaska Natural Dogfood zitten geen granen.
En ze hebben beide meerdere varianten die geschikt zijn voor allergische honden.
Al was Carnibest de enige KVV, ik zou het nooit voeren :-\
Door Babe
#2108355
@ Anna: Mag ik vragen waarom je Carnibest niet wilt voeren?

Ik voer het zelf al 4 jaar aan onze voedselallergische hond en ben er zeer tevreden over.
Het ziet er in ieder geval een stuk natuurlijker uit dan Duck. En wat belangrijker is, de hond heeft geen jeuk meer.

Ik heb trouwens Duck zelf ook een mailtje gestuurd met de vraag waarom de gewone Lam eruit ziet als karton en hun antwoord was dat er granen doorheen zitten en die maken de kleur van de KVV grijzer.
Omdat ik tevens gemeld had dat ik inmiddels ook de glutenvrije variant in huis had, werd er meteen bij gemeld, dat in de glutenvrije geen granen zitten en dus ook de kleur niet meer grijs zou zijn.
Helaas is dit dus niet waar. Het ziet er wel wat minder grijs uit, maar het heeft nog steeds geen frisse rode uitstraling zoals echt vlees zou moeten hebben.
Door eelke
#2108396
Hoi,

In de smuldier compleet vlees variant zitten ook geen granen. Niet de allerbeste kvv volgens velen, maar wel makkelijk aan te komen omdat het in veel supermarkten verkrijgbaar is. Dus wellicht een optie voor als je geen rijd hebt om carnibest te gaan halen, om af te wisselen of als reserve.
Door ikiera
#2108802
Ik geef Duck zonder granen en mijn hond doet het er goed op, alleen heeft ze de neiging om aan te komen, daar moet ik dus goed op letten.
Mijn hond is gek op Duck Dynamiek, wat de kleur betreft, ik weet het niet maar is het niet zo dat als je bijvoorbeeld gehakt ofzo even laat liggen het ook direkt een vieze kleur heeft en dat het daarom nog niet slecht is?In filet americain doen ze sulfiet om het een mooie kleur te laten houden omdat de mensen het anders niet willen. Ik weet het niet hoor maar ik ga niet af op de kleur, maar ik kijk naar mijn hond, het is voor elke hond ook weer anders denk ik.
Door Martine-Tom
#2117895
In mijn geval zou ik het niet willen voeren vanwege de pre-mix, maar als het de enige KVV zou zijn en ik moest of CB of brok voeren zou het toch Cb worden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door