Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barf
#2104695
[quote="SuperYork"]
wat ik dus begrijp, is dat je aardig wat orgaan bij die mixen moet doen, om te verkomen dat de poep te hard wordt?
[/quote]
Nee hoor, ik doe alleen orgaan erbij omdat ze anders geen orgaan eten want dat lusten ze niet, hartjes gaat nog wel maar lever moeten ze echt niet ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2105090
[quote="SuperYork"]
wat ik dus begrijp, is dat je aardig wat orgaan bij die mixen moet doen, om te verkomen dat de poep te hard wordt?
[/quote]

Hier gaat er aardig wat spiervlees bij omdat ze anders echt stevig poepen. Maar dit geldt niet voor elke hond. Er zijn er ook wel die het gewoon kunnen eten zonder toevoegingen van orgaan of spiervlees.
Orgaan krijgen ze hier sowieso niet, omdat ze ook deels KVV krijgen.
Door SuperYork
#2105928
dus als ik het goed begrijp, ligt het gewoon aan de hond wat hij aan kan of niet, iedere hond verschilt inderdaad van de andere hond, ik doe er gewoon wat orgaan of vlees bij, zo leren ze wel alles eten  ;)
Door nienk
#2105949
[quote="Limpy"]
Ik had ook eens 2 kg lamsmix van hen en daar zat idd ook een ienemienie pens in, wat mijn katten helaas niet allemaal waarderen (1 v/d 4 vond het wél lekker), die heb ik dus herplaatst naar BP-lid met hond die het wel lekker vind.
[/quote]

nou en of hij het lekker vond! (het worden ook erg lekkere brokjes in de droger). maar er zat inderdaad pens in, ik rook het toen de droger aan stond.

[quote="SuperYork"]
dus als ik het goed begrijp, ligt het gewoon aan de hond wat hij aan kan of niet, iedere hond verschilt inderdaad van de andere hond, ik doe er gewoon wat orgaan of vlees bij, zo leren ze wel alles eten  ;)
[/quote]

is inderdaad precies wat je zegt, het ligt helemaal aan de hond zijn buik welk percentage vleesbot voor hem zorgt dat hij gewoon normaal stevig poept.
Door Nathascha
#2146981
Dit is een wat ouder topic waar ik op reageer. Ik heb zelf pas ook de schaapmix eens meegenomen om te proberen.

had eigelijk dezelfde vraag. Maar de samenstelling lijkt me duidelijk. Vergelijkbaar met kippenekken dus.

Ik ben ervan uit gegaan om het te voeren als vleesbot. Dus daarnaast hun portie spiervlees en/of orgaanvlees.
Maar begrijp ik nu uit dit topic dat je dit als vleesbot + spiervlees kunt rekenen? dus de dag dat je het geeft geen extra spiervlees? of toch maar gewoon blijven geven als gemalen vleesbot?
Door Arthos
#2149915
[quote="Nathascha"]
Dit is een wat ouder topic waar ik op reageer. Ik heb zelf pas ook de schaapmix eens meegenomen om te proberen.

had eigelijk dezelfde vraag. Maar de samenstelling lijkt me duidelijk. Vergelijkbaar met kippenekken dus.

Ik ben ervan uit gegaan om het te voeren als vleesbot. Dus daarnaast hun portie spiervlees en/of orgaanvlees.
Maar begrijp ik nu uit dit topic dat je dit als vleesbot + spiervlees kunt rekenen? dus de dag dat je het geeft geen extra spiervlees? of toch maar gewoon blijven geven als gemalen vleesbot?
[/quote]

Ik geef het ook als vleesbot en spiervlees.. Denk idd als je hond het niet zo goed verdraagt, dat je het kunt mengen met spiervlees of orgaan..
Door Nathascha
#2150454
ok dank jullie wel. Tis altijd maar raden wat er in mengsels zit.
Ik zal het ook niet per week een aantal dagen geven. Maar zo voor de afwisseling als 'soort vleesbot' vind ik het wel fijn. Lamsribben zijn me op dit moment gewoon te duur. Knaagwerk krijgen ze genoeg. dus ik ga dit af en toe als vleesbot geven. Zoals ik het tot nu toe gedaan heb. Daar poepen ze netjes van!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door