Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door freddy
#247925
Een vraag waar hopelijk iemand 'iets' mee kan...

Ongeveer een half jaar geleden zijn we full time aan het versvoeren. Dit bevalt prima. Nu merk ik verandering in het gedrag dat wil zeggen, het lijkt wel alsof voedsel een obsessie begint te worden. Het is nooit genoeg, en zodra de gelegenheid zich voordoet wordt er ook gestolen....

Is dit herkenbaar? Is dit tijdelijk? Wie weet raad?

Vast bedankt,
Freddy
Door freddy
#248251
[quote="sylvia"]
Wat voer je , hoeveel voer je , wat is het gewicht van je hond, geef je ook wel eens vleesbotten .........


[/quote]

Sylvia bedankt voor je respons... eens kijken uhm, ik voer CB of Bandit, en geef zo'n 250 - 300 gram per dag verdeeld over twee maaltijden, overdag nog een knaagtussendoortje en (soms) wat snacks. Trude weegt ong. 15 kg. en ik wissel de kvv af met RMB in combinatie met GF mix....

Ik ben eens tussen de 'oude' berichten gaan struinen en zag al dat meer hondjes dit gedrag (af en toe) vertonen... ben benieuwd naar jouw visie.

Groeten,
Fredddy
Door 202spots
#248287
[quote="freddy"]
Sylvia bedankt voor je respons... eens kijken uhm, ik voer CB of Bandit, en geef zo'n 250 - 300 gram per dag verdeeld over twee maaltijden, overdag nog een knaagtussendoortje en (soms) wat snacks. Trude weegt ong. 15 kg. en ik wissel de kvv af met RMB in combinatie met GF mix....

Ik ben eens tussen de 'oude' berichten gaan struinen en zag al dat meer hondjes dit gedrag (af en toe) vertonen... ben benieuwd naar jouw visie.
Groeten,
Fredddy[/quote]

Ik heb er ook zo een hoor Freddy,het maakt niet uit hoeveel ik geef,en ik weet dat ie meer dan genoeg naar binnen werkt,maar wanneer hij de kans krijgt dan steelt ie alles wat los en vast zit.
't is net 'n spelletje voor hem.

Maar ik vraag me ook af of je wel is vleesbotten geeft?
lams/kalf ribben of lam nek?of 'n halve kip of zo?
Het kluiven en scheuren geeft 'n verzadigd gevoel.

Wanneer je denkt dat jou hond echt honger heeft dan kan ook je meer groentes geven,dat vult lekker.
Of af en toe 'n winterwortel of halve appel geven om op te kluiven?
Dat houd 'm ook effe bezig (en 't meeste komt er weer aan de achterkant uit. ;))

Success
Door Lizzy
#248295
Heb je het idee dat ze honger hebben? Te weinig eten krijgen? Want dat veroorzaakt zeker ook (vr)eetgedrag. Maar verder zijn mijn honden gewoon ronduit monsters qua eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit als 'heel normaal' beschouw (doch soms zeer irritant!). Voor een wolf en voor een hond zijn een paar dingen ECHT belangrijk: eten, eten, eten, eten, eten. En dan drinken en voortplanten. Nu ze ECHT lekker te eten krijgen, wordt voeding ineens interessant en belangrijk. Dat hadden ze nog niet toen ze die gortdroge smurrie te eten kregen.... toen was eten "omdat het moet". Nu is eten leuk, lekker en fijn. Tja.....
Door danielle1980
#248300
ik zou even kijken of ze wel genoeg krijgen,
zo ja dan zou ik er maar aan wennen ;D

bij ons vliegen ze er op aan ::)
ach ja ik ben er alleen maaar blij mee.
toen ze brokken kregen(de volwassen honden) toen was t echt zo van o tja moet dat nu eten ze met smaak.
en t liefst de hele dag door ::)

het stelen zou ik trouwens niet toelaten,
maar n tip heb ik niet.
want bij ons word alles zo opgeruimt dat er niets meer te stelen valt :-[ ;D
en als we erbij zijn kunnen we dat corrigeren.
Door Nelly
#248332
Hier heeft ook altijd iedereen honger en (vr)eet dan ook als een wolf, zelfs de katten ;D. Maar ook ik zorg ervoor dat er niks te snaaien valt; alles is netjes opgeruimd tot de volgende maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#248333
Hier heeft er volgens mij nog het meeste mee te maken dat ze alles als eten herkennen. Toen ze hier nog hoofdzakelijk brok aten was het onderscheid makkelijker voor ze. Tegenwoordig weten ze dat mijn "fiets op, lust je niet" zwaar gelogen is, dus fietsen ze niet meer op ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248364
Eerlijk gezegd vind ik 250 tot 300 gram per dag niet echt veel voor een hond van 15 kilo, en dan ligt het er nog aan of hij veel energie verbruikt.
Donna weegt iets van 10 kilo en die krijgt ook tussen de 250 en 300 gram per dag en die is niet dik.
Dus ik denk dat je wel iets meer kunt geven en ik zou het zeker in 1 maaltijd geven dus niet in 2 keer.

(Wat voor hond heb je eigenlijk?)
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 26 jan 2005, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#248384
het hangt van de nmerk af en van de hond, wat syl mientje krijgt maar 150 gr en die weegt 12 kilo en Tika weegt ook 12 kilo en die krijgt 200gr en ze moeten echt niet meer want anders kunnen ze rollen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248411
[quote="Lupa"]
het hangt van de nmerk af en van de hond, wat syl mientje krijgt maar 150 gr en die weegt 12 kilo en Tika weegt ook 12 kilo en die krijgt 200gr en ze moeten echt niet meer want anders kunnen ze rollen
[/quote]
Maar dat komt misschien omdat ze niet veel energie verbruiken?
Want ik vind dat wel erg weinig
Door danielle1980
#248614
[quote="Angelique"]
Hier heeft er volgens mij nog het meeste mee te maken dat ze alles als eten herkennen. Toen ze hier nog hoofdzakelijk brok aten was het onderscheid makkelijker voor ze. Tegenwoordig weten ze dat mijn "fiets op, lust je niet" zwaar gelogen is, dus fietsen ze niet meer op ;D
[/quote]
he je moet ook niet tegen ze liegen ;D ;D ;D
Door danielle1980
#248615
[quote="sylvia"]
Eerlijk gezegd vind ik 250 tot 300 gram per dag niet echt veel voor een hond van 15 kilo, en dan ligt het er nog aan of hij veel energie verbruikt.
Donna weegt iets van 10 kilo en die krijgt ook tussen de 250 en 300 gram per dag en die is niet dik.
Dus ik denk dat je wel iets meer kunt geven en ik zou het zeker in 1 maaltijd geven dus niet in 2 keer.

(Wat voor hond heb je eigenlijk?)
[/quote]
weinig????
minx krijgt 460 en die weegt 23 kilo :-\
Door tieneke
#248616
Hier krijgen ze echt ruim voldoende kvv en barf.
Met etenstijd breken ze hier de hele tent af.. :-X
Het is vreten,schrokken,slikken en daarna kijken ze mij aan van...is er nog meer? :P :P
Hierna weten ze dat ze een slaappauze krijgen en gaan zelf al op hun deken in de keuken liggen.
Rust,tot de volgende voederronde ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door