Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimi
#2079435
Hoi!

Enekele weken geleden heb ik mij lid gemaakt van dit forum omdat ik graag meer wou leren/lezen over BARF. Ik had het graag gegeven aan mijn hond, maar omdat hij nogal raar ruikt aan rauw vlees en botten en het gewoon laat liggen heb ik besloten om een tussenstap te gebruiken, namelijk KVV. Wanneer de KVV goed lukt zou ik langzaamaan BARF-dagen toevoegen en nadien misschien volledig overgaan op BARF.
Na lang zoeken gaat mijn keuze uit naar de KVV Shaweca van Haaksbarf.
Mijn vraag: zijn er hier mensen die Shaweca geven? Wat zijn jullie ervaringen?
Moet een hond die KVV krijgt meer kluiven? Ik vroeg het mij af omdat het voedsel toch gemalen is en ze dus niet moeten kluiven zoals bij BARF. Of is de mondhygiëne sowieso ook beter, zelfs met KVV?

Groetjes,
Kim
Door Linda en Kiri
#2079554
mondhygiene met KVV is beter dan bij brokjes... Maar haalt het niet bij Barf. Ik heb een keer shaweca gegeven. Het verschil met Haaksbarf is dat in hun mixen altijd de botten van het dier wat je besteld erin zit. Dus bij eend zit er eendebot in, bij konijn dus konijnenbot. (alleen weet dit niet zeker bij rund)
In Shaweca zit merendeel kipbot in verwerkt. Vandaar dat het goedkoper is.
Wat je ook besluit...het is altijd beter dan brokjes:-)
Door kimi
#2079656
Ja, ik weet wat het verschil is tussen Haaksbarf en Shaweca. Ik heb mij al meer dan goed ingelezen hoor ;-)
Ik wilde gewoon even joren of er hier nogmensen zijn die Shaweca geven en of ze er tevreden over zijn :-)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kim
Door Barf
#2079668
[quote="kimi"]
Ja, ik weet wat het verschil is tussen Haaksbarf en Shaweca. Ik heb mij al meer dan goed ingelezen hoor ;-)
Ik wilde gewoon even joren of er hier nogmensen zijn die Shaweca geven en of ze er tevreden over zijn :-)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kim
[/quote]
Omdat een van mijn honden nu ook op kvv staat heb ik een aantal merken ingeslagen, kijk ook even op die wijzer, dan zie je precies hoe en wat. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Tinlo en Alaska, hier kreeg ik het advies om ook eens DARF te proberen dus dat heb ik nu besteld.  In jouw geval als voorland om toch te gaan barfen zou ik met DARF beginnen ;)
Door M@rina
#2079673
Ik heb het een tijdje gegeven, maar ben naar Tinlo overgestapt omdat Teun, de jongste zijn neus optrok voor Shaweco. Opzich was ik niet ontevreden erover, maar geef nu tch de voorkeur aan tinlo omdat in de meeste ook de botten van het betreffende dier zitten. In de paard zit eendenbot en organen, in de hert zitten kippenbotten en en in de natuur zitten kippenbotten en kippenorganen.

Hier krijgen ze gedroogde pensstaafje om op te kluiven, vinden ze heerlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door