Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2078904
ja daarom geef ik geen pens. ok dan wordt het dus
40 % vleesbot
25 % spiervlees
15 % orgaanvlees
10 % vis
10 % groenten

is spiervlees van een kip: kipfilet en dus van een kalkoen: kalkoenfilet?
ik heb nu alleen kalkoendijvlees en eendenspiervlees, die 2 voorbeelden staan op gelukkigdier.nl...
Door Limpy
#2078914
Filet van vogels is idd spiervlees. Als je een islamitische slager in de buurt hebt zitten zou je daar ook eens kunnen kijken voor spiervlees, is vaak wat goedkoper. Idem met orgaantjes.
#2078917
Die heb ik toevallig in de buurt zitten dus ik ga daar v/d week wel eens een kijkje nemen.
Ik bedacht me net dat ik haar natuurlijk ook haaksbarf voer en dat is al compleet.
dus dan wordt het 50% zelf samengesteld en 50% haaksbarf (heb hier alleen eend en zalm van)
dus van het totaal van ongeveer afgerond 700 gram per week is dus 350 gram zelf samengesteld en 350 gram haaksbarf
ik ben nu bezig met de dagmenu's samenstellen, zucht...lastig hoor  :D
#2078938
;D ja leuk zo'n menu samenstellen, ik had al gezegd dat ik een rekenwonder ben dus je kunt je voorstellen dat ik hier met pen/papier en rekenmachine zit te klooien om alles uit te rekenen. Ik zie inmiddels overal cijfertjes in de lucht zweven :o
#2079231
Als je de mazzel hebt een DA te treffen die enige verstand heeft van gezonde voeding  dan zal hij goed reageren, de meeste DA's schrijven dieetbrokken voor bij allergieën.
Hoi Marina,

We gaan hier gewoon vrolijk verder....
Ik ben onlangs overgestapt naar een andere DA omdat ik het niet meer kon vinden met mijn toenmalige DA, kortzichtigheid was het probleem idd. Gelukkig ben ik juist door mijn nieuwe DA in contact gekomen met Haaksbarf, dan is helemaal vers een kleine stap.
Heb inmiddels mijn eerste weekmenu klaar,.....moet ik het menu onder het topic "menu" plaatsen of gewoon hier?
Omdat je toch verschillende topics hebt voor een reden lijkt mij...dat is ook de reden waarom die andere gesloten is  :P
#2079289
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen zo, je bent goed op weg in ieder geval. Ik herken het hoor, voor ik echt begon met zelf samenstellen had ik ook vele vellen volgekrabbeld met allerlei berekeningen.

Je kunt je menu inderdaad plaatsen in het gedeelte daarvoor, maar hier kan het ook.

Filet is inderdaad spiervlees, maar volgens mij vrij prijzig, ik ken het alleen vanuit de supermarkt onder die naam. Gewoon kalkoenvlees, kippenvlees e.d. is dus ook spiervlees.

Daisy is een bastaardje, in haar paspoortje staat maltezer x shi tzu, maar dat is ze niet. Eerder kruising met een terriertje of vlinderhondje.

Succes met reknen!
#2079309
;D ik heb idd iets van 5 A4tjes vol met krabbels/berekeningen, hihi..
Daisy is een bastaardje, in haar paspoortje staat maltezer x shi tzu, maar dat is ze niet. Eerder kruising met een terriertje of vlinderhondje.
Ik vroeg het omdat ik het van de foto niet goed kan zien. Ik zie wel een terrier erin idd....schattig hoor!
Ik wil ook graag een foto van Kyra plaatsen maar begrijp nog niet helemaal hoe het moet  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door