Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ria
#2061210
Hoi, mijn naam is Ria en ik heb een westie genaamd Sara. Sara is bij ons komen wonen toen ze een jaar oud was. Ze is nu bijna 5 en eigenlijk is ze altijd een slechte eter geweest. Ik heb alle soorten brokjes geprobeerd maar op een gegeven moment wou ze gewoon niet meer eten. Alleen 's avonds at ze haar brokjes omdat ik er dan een beetje jus over deed.

Nou valt iedereen in mijn omgeving over me heen natuurlijk met de opmerking: ze probeert je gewoon uit. Als ze honger krijgt gaat ze echt wel eten hoor!! Maar ik ben er van overtuigd dat ze gewoon de brokjes niet lust. En ik vond het zo vervelend om elke morgen weer haar bak met brokjes leeg te halen zonder dat ze er van gegeten heeft.
Ze is super gezond en toch de laatste 6 maanden bijna 2 kilo afgevallen en dat is heel veel voor een westie. Ze weegt nu nog ruim 7 kilo en dat vind ik te weinig. En omdat we heel veel met haar lopen moet ze wel goed eten.

Maar nu ben ik sinds afgelopen week woendag begonnen met kvv. Iets wat compleet nieuw is voor me. Ik heb al een poos het internet afgezocht naar informatie, ook hier op barfplaats en heb dus de stoute schoenen aangetrokken.
En warempel: Sara eet weer!! Als ik 's morgens het vlees pak komt ze al naast me zitten, ik weet écht niet wat ik meemaak en ben er erg blij mee :wavetowel2:!!
Alleen heb ik wel een paar praktische vragen. Ik vind het zelf nl ongelofelijk stinken, ook in de koelkast kan ik het ruiken en ik doe het als volgt: ik haal vanmorgen uit de diepvries van ze morgenvroeg krijgt. Dat leg ik in de groentela van de koelkast om te ontdooien. Vanavond leg ik het boven in de koelkast want dat is iets minder koud. Ik doe het wel in een plastic bakje met een dekseltje er op en toch stinkt het nog behoorlijk hoor. Hoe doen jullie dat? Ook 24 uur van te voren uit de vriezer halen? Want ik had gelezen dat het niet in de magnetron mag.
Ze krijgt Carnibest dat ik na verloop van tijd wel wil gaan afwisselen met andere soorten kvv. Hebben jullie misschien tips en truuks voor het snijden van zo'n worst? Woensdag was het gewoon een slagveld op mijn aanrecht. Ik heb hem wel eerst een uur koud water gelegd en de buitekant was ontdooid maar de binnenkant was nog zo hard als steen...

Ik kijk uit naar jullie reactie...
Door M@rina
#2061227
Welkom Ria en Sara!

Ik denk dat je topic straks verplaats gaat worden naar vragen en problemen kvv maar dat geeft niet.

Welke carnibest heb je? Ik vind het luchtje er aan nog wel meevallen maar dat is natuurlijk persoonlijk, er zit wel wat pens in en dat stinkt.

Ik haal het ook een dag van te voren uit de vriezer in een goed afsluitbare bak dan ruik ik niets id koelkast. V.w.t het snijden. leg de rol een uurtje buiten de koelkast en sij het daarna in 2 of 3 stukken. 1 deel ontdooi je verder en de rest vries je weer in, dat kan prima.
Kvv kan je wel 2 á 3 dagen goed houden in de koelkast.

Je verhaal over het niet willen eten van brokje herken ik. Alleen als er iets anders lekker over werd gedaan dan werd het gegeten.Ten einde raad ook over gestapt op vers en hier krijgt geen enkele hond ooit nog brokjes.
Door Ria
#2061235
Ik heb nog maar 1 Carnibest worst gehaald bij onze dierenarts en die zei dat ik met de standaart smaak moest beginnen. Maar ik weet dus niet welke dat is. En het ruikt inderdaad naar pens. Maar misschien moet ik dan een bakjes kopen de heel goed afsluitbaar zijn...
Bedankt voor de tip van het gedeeltelijk ontdooien. Dat kan natuurlijk ook heel goed, had ik nog niet aan gedacht.
En sorry, ik had niet gezien dat er ook een kvv afdeling op dit forum was...
Door Cathelijn
#2061243
Welkom! Heerlijk dat Sara nu wel goed eet.
De standaardsmaak van Carnibest was/is de Natuur. Ik heb het al heel lang niet meer gevoerd maar ik ga er van uit dat dat nog hetzelfde is.
Door fransbulletje
#2061310
Hoi, het bullentrio eet hier ook Carnibest en ik gebruik bijna 1 kg per dag dus hoef geen worsten te snijden. Je kunt bij marskramer van de klik bewaardozen kopen die sluiten helemaal af, ruik je echt niets. Moet zeggen in gewone koelkastdozen heb ik ook nooit wat geroken. Carnibest heeft ook 500 grams worstjes, wel duurder maar als je hondje niet zoveel eet misschien makkelijker want je kunt het inderdaad 2-3 dagen in de koelkast bewaren.
Ik vind Carnibest niet stinken, heb kvv's gehad die ik echt heel vies vond ruiken maar CB valt mee. De kip variant zit geen pens in dus ruikt frisser ;)
Succes!
Door Ria
#2061314
Nou ja, ik ben natuurlijk ook niks gewend he? Ik doe dit pas sinds woensdag.
En zoals gezegd moest ik beginnen met de Natuur variant. Hoelang met ze dit hebben voordat ik kan gaan varieren dan? Want tot nu toe gaat het erg goed, al had ze gisteravond poep die er uit zag als puree...

Maar idd een paar goede diepvriesdozen ga ik halen. En die 500 grams worsten ga ik ook even navragen. Sara krijgt 160 gram per dag dus dat zou best handig zijn.
Door M@rina
#2061363
Ik vind het prijsverschil groot tussen 500 gr en 1 kg. Toen hier nog 1 hondje was sneed ik altijd de rollen in 2en daar at ze precies 2 dagen van. als jij het in 3en doet heb je ongeveer porties van 330 gram ook mooi voor 2 dagen.

De standaard Carnibest is inderdaad de natuur, daar zit pens in. En het is normaal dat de poep nu dunner is giet er een paar dagen een beetje kokend water over en per dag een beetje minder water, dan heb je kans dat ze wat sneller mooie poep heeft.

Van de carnibest Kip gaat onze Saartje aan de dunne, Teun niet.
Door Ria
#2061371
Allereerst even mijn excuses: ik zie namelijk dat mijn toetsenbord niet goed werkt, dus er ontbreken hier en daar letters in mijn bovenstaande verhaaltjes. Ik zal even beter opletten want dit staat zo slordig ;)...

Maar in ieder geval alvast bedankt voor jullie tips. Ik merk dat er zo ontzettend veel te lezen en te leren valt, daar ben ik nog wel een poosje zoet mee.
En ik moet oppassen dat ik niet teveel tegelijk wil omdat ik zo blij ben dat Sara weer eet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2061596
Hartstikke fijn dat je met kvv Sara weer aan het eten hebt gekregen!

Mijn ervaring is dat er qua geur best veel verschil zit in merken, maar ook in beleving. Ik vind ontdooid vlees niet echt fijn, maar er zijn dagen dat het me niets doet en dagen dat ik er van moet kokhalzen. Geen idee waarom. Ook zo met als Oscar aan het eten is. De ene keer doet het me niets, de andere keer vind ik het heel vies. Dan ga ik even in de bijkeuken zitten en vertrouw ik op mijn oren of alles goed gaat.

Ik zou deze variant in ieder geval blijven voeren tot de ontlasting een paar dagen na elkaar mooi stevig is. Carnibest is een compleetvoer, dus je kunt haar gerust de rest van haar leven op deze variant houden. Wil je afwisselen, dan kan dat ook. Maar eerst moet ze de darmflora aanmaken die nodig is om versvlees te verteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door