Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvette
#2058618
Over een drie weken komt er hier een duitse herderpupje bij (een teefje). De fokker voert de pups op dit moment AHV. Normaal voert ze haar honden (net als ik trouwens) Lotgering maar de pups vonden het niet zo lekker dus ze is overgestapt op AHV. Nu las ik hier dat AHV een calciumsupplement heeft. Wordt dit nu net zoals bij als het vers vlees (die gemalen botten gebruiken) door de hond zelf weer "afgevoerd" of niet en heb je zo net als bij brok meer kans op groeipijnen en ongelijkmatige groei en kan ik beter zo snel mogelijk een andere KVV voeren?
Door Lizzy
#2058626
In mijn ogen heb je bij onnatuurlijke calcium altijd meer kans dat een teveel niet wordt afgevoerd en dus meer kans op groeipijn. Ik zou mijn pup dus ook niet op dit voer groot brengen. Ik zou kiezen voor een betrouwbaar KVV merk (dat zich al bewezen heeft) en waar gemalen bot in zit als calcium supplement.
Door yvette
#2059757
Dacht ik ook.

Ze verkopen hier in de buurt o.a. Duck, Carnibest en Haaks Barf.  (of is er een merk dat beter is voor pups)
Maakt het nog uit welke? En gewoon alle smaken door elkaar geven?

Mag je bij een pup al verschillende merken door elkaar geven, of is het voor de darmen beter om langer achter elkaar hetzelfde te geven?
Door henneke
#2059759
als je barft geef je ook steeds meer verschillende diersoorten aan je pup het lijkt me dus geen probleem om de merken af te wisselen , wel goed opletten dat het de complete varianten zijn ( ik zou aan een pup de enkele varianten niet te vaak geven )
Door Lizzy
#2059760
[quote="yvette"]
Dacht ik ook.

Ze verkopen hier in de buurt o.a. Duck, Carnibest en Haaks Barf.  (of is er een merk dat beter is voor pups)
Maakt het nog uit welke? En gewoon alle smaken door elkaar geven?

Mag je bij een pup al verschillende merken door elkaar geven, of is het voor de darmen beter om langer achter elkaar hetzelfde te geven?


[/quote]

Duck bevat als enige ook een calcium supplement. Die doen deels bot deels supplement. Die zou ik niet te vaak geven. En de rest zou ik zeker lekker afwisselen. En ja hoor, dat mag ook voor de pup, sterker nog, dat is juist beter dan 1 enkel merk/smaak. Honden hebben helemaal geen moeite met afwisselend eten (in tegenstelling tot de brokfabrikant ons wil doen laten geloven. Die heeft liever dat je 1 merk voert, namelijk dat van hem :biggrin2:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door