Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roebeltje
#2040397
Hoi,

Ik ben Gerdien en lees al een tijdje mee, hier op het forum.

Ik heb een Briardteefje van net een jaar en een Basset Fauve de Bretagne reu van 11 1/2. Ze stonden op Taste of The Wild brokken (en 2x per week kvv), maar door problemen met Zooplus, krijgen ze nu al 1 1/2 week alleen kvv (Smuldier) aangevuld met kippenvleugels voor extra bot en wat groente. Dit bevalt de honden erg goed natuurlijk ;D en ja, vrouwtje is ook om, maar dan zal er eerst een vriezer gekocht moeten worden.

Ik wil de honden Lotgering gaan voeren, ik weet inmiddels de afmetingen van 1 krat, ik weet hoeveel mijn honden eten, maar ik heb toch nog geen idee wat nu de beste grootte van een vriezer is, voor een flinke voorraad.

Hoe groot is jullie vriezer en wat kunnen jullie daarin allemaal kwijt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2040405
Welkom :)

Je kunt globaal uitgaan dat je de helft in kilo's in het aantal liters kan stoppen. In een 200 liter kist kan ongeveer 100 kilo. Daarbij moet je dan bedenken dat grote karkassen e.d. extra veel ruimte innemen. Maar met wat je nu voert moet het halfverhaal wel goedkomen.

Persoonlijk zou ik wel de voorkeur geven aan een kist, dat stampt en propt toch altijd lekkerder dan een kast. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door choopy
#2040432
Ik heb hier 2 vriezers staan van iets meer dan 200 liter.
Vandaag weer een levering Lupa KVV binnen gehad en had 1 vriezer leeg, dus een mooi meet moment.
Ik kan met deze rollen een goede 110 kg kwijt. Lotgering zijn wat minder mooie pakjes qua formaat, maar 100 kg zal wel moeten lukken, mits je het vlees wel uit de kratten haalt!
Door franca
#2040511
Ik heb een vrieskast van netto 238liter en daar passen precies 5 kratten Lotgering in = 90 kilo.

Zonder de krat dan, dus enkel de vlees pakjes.
Laatst gewijzigd door franca op di 21 jun 2011, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roebeltje
#2040573
Zo, met deze antwoorden kan ik wat; bedankt!
En ja ik ga voor een vrieskist; is toch energiezuiniger en met zoveel milieuvervuilend vlees moet er wel wat gecompenseerd worden :biggrin2:

Nu nog even goed naar m'n financiën kijken, dubben en wegen en zoeken  :D

Voorlopig paar keer per week naar de supermarkt e.d. voor Smuldier en ander grut.

In 2005 heb ik een tijdje BARF gevoerd aan mijn Fauveje en toenmalige Briards, maar dat was praktisch niet haalbaar zonder auto; fijn dat er nu zoveel online te verkrijgen is!

Fijn dat ik hier veel antwoorden vind en anders kan vragen!
Laatst gewijzigd door roebeltje op di 21 jun 2011, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2040761
Barf is goedkoop; onderdelen voor een menu zijn niet duur en je hebt meer keuze in prijsklasses.
Ik heb een kistje van 100 liter netto en kan daar zo'n 30 kilo in kwijt denk ik. Kvv kan je beter stapelen, dus zou je meer in kwijt kunnen.
Ik heb overigens ook geen auto, maar daar lijden mijn menu's niet onder. Ik bestel gewoon zelf en dan wordt het ook bij mij gebracht. Voor de dingen van andere leveranciers die ik bij anderen bestel, neem ik de tram (OV in A'dam is goed).
Gebruikersavatar
Door spanky
#2040862
ik heb zo'n tafelmodel vrieskistje geloof 100 liter meer zal het niet zijn.
daar passen ik 3 kratten van lotgering in, dus 108 pakjes.
Door roebeltje
#2041473
Thnx!
N.a.v. jullie reacties en in samenspraak met mijn bankrekening heb ik besloten een diepvrieskist van net iets meer dan 200 liter te kopen; kan er ook nog wat botwerk bij en m'n eigen boterhammetjes ;)

Voorlopig moet ik nog paar keer per week op het fietsje naar de supermarkt voor Smuldier en botwerk (na keer diaree op Smuldier Kip, geef ik mijn doggies lekker kippenvleugels e.d. voor het bot en laat ik de kip van Mulder liggen). Maar de hondjes doen het goed erop, alleen oppassen met aankomen, heeft mijn Fauveje erg snel last van, kippenvleugels worden al goed verteerd, vis gaat erin als koek en prachtig mooie ontlasting!
Raar dat m'n monsters afgelopen weekeinde geen enkel probleem hadden brok te eten toen ze uit logeren gingen........ blijven dan toch honden he; vreten wat er te eten is om te overleven :P
Door Lida. S
#2041561
Houd er rekening mee dat een vriezer al gauw te klein is. Het is makkelijk, als sommige dingen in de aanbieding zijn,  neem je makkelijk wat meer. Ik heb nu 4 vriezers staan. Ook wel handig met ontdooien, schoonmaken, en met het gescheiden houden van 'eigen' eten en honden eten, maar ik denk wel een dat een vrieskamer/vrieshuis makkelijk zou zijn. Nu wonen wij ook nog eens afgelegen en hebben een grote moestuin en heb ik nu 7 en volgende week 9 honden, maar hoe dan ook, naar mijn mening kom je al heel gauw ruimte te kort.
Door Pedro98
#2041645
Inderdaad vriezer is snel te klein, ik had ook niet gedacht dat ik aan 4 laden te kort zou komen met een teckel. En nu 2 teckels dus kom zo nu en dan wel te kort en word dan maar even in onze eigen vriezer wat ruimte gemaakt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2041813
2 jackrussells
2x 100liter kist  + 3 grote lades...
en nog iedere keer denk ik als ik bij het vriesvak van de supermarkt sta ....... " past het wel in de vriezer? "
1 voordeel , ik eet niet zoveel diepvries pizza ... het is natuuurlijk heel ongezond  ;) , maar past bijna niet meer in de vriezer  :-[

conclusie :  de vriezer is altijd te klein  :biggrin2:
Door Lonaa
#2042019
Tweedehands vind ik eng. Dat grapje heeft me al eens 300 euro gekost (100 euro voor een kist, en 200 euro aan vlees) doordat ie het begaf.

Hier een A label kast, boven. Met 7 lades. Daar kan zomaar eens 70 kg in (of iets meer). Beneden een nieuwe vrieskist. AA+ ofzo, kost 40 euro per jaar aan stroom. Was wel een investering (400 euro) maar ben er echt HEEL blij mee. Zou zo maar iets van 150 tot 200 kg in kunnen.

En laatst nog een klein kistje (Wat heet klein..) op de kop getikt, gratis en tweedehands. Die is echt voor extra en staat alleen aan als er hier iets in de opslag is, of, zoals nu, bij een "overschot" aan vlees. Daar kan ook zo'n 100 kg in, denk ik.
Door Mevroi Kruim
#2043865
[quote="roebeltje"]
[/quote)

conclusie :  de vriezer is altijd te klein  :biggrin2:


M'n beurs ook ;D

[/quote]

Idd is de vriezer altijd te klein, dus schaf gelijk een 2x zo grote aan als je van plan was  8)

Overigens heb ik een kist van 250 liter en een kast van 180 en beide hebben voor- en nadelen. De kist kan meer in, maar alleen als je alles er zonder verdere onderverdeling inmietert *werp* Wil je dingen gaan sorteren, dus manden, tassen, bakken oid gebruiken dan neemt het ruimte-rendement aardig af; daarentegen het opzoek-rendement evenredig toe  :D

De kast is makkelijker indelen maar inefficienter qua ruimte en er kunnen minder grote dingen in, zoals bv ff een hele pens opslaan tot verpaktijd, of gestrekte konijnen en hazen e.d. En de kast is zuniger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door