Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Xgor
#2038893
Dan toch maar eens vragen, ik heb niet echt antwoord gevonden, ben pas een weekje carnibest gaan geven aan mn 9 jr dalmaatje. Ze verhaard nu verschrikkelijk, alles wappert ze onder de haren, maar goed, dat is geen probleem maar om ff te melden. Ze krijgt s' morgens nog de brokken van beneful. Vraagje is of ik dit kan blijven doen of dat ik voor de koffie s' morgens ook de carnibest moet gaan geven. Dan komt het wel uit de koelkast, laat geen portie carnibest voor een nacht buiten de koeling. Ik vind het wel handig om s' morgens brokjes en s' avonds carnibest te geven. Maar of dit goed is??
Door Lil
#2038899
Beter is alleen carnibest. Maar goed als je zo wilt blijven voeren, dan kan dat. Hier eten ze de kvv heel vaak rechtstreeks uit de koelkast en hoewel eentje gevoelige maag en darmen heeft, is dit nooit een probleem. Verder ken ik je schema niet, maar wat is het probleem om een half uur later te voeren, zodat het niet uit de koelkast komt?
Gebruikersavatar
Door Xgor
#2038904
Het probleem is ahum, een hond die kwijlend staat te wachten op iets heerlijks en een baasje wat die hond te veel verwend, maar inderdaad, ik zou dat zo wel kunnen doen, of is kokend water over koude carnibest doen een ideetje. Niet te veel dus.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2038923
Dat kokend water zou ik niet te lang doen, je vernielt zo toch wat nuttige enzymen e.d.

Honden zijn zo gewend hoor aan nieuwe situaties. Als het voer te koud is, dan wacht ze maar even.
Door Martine-Tom
#2038929
Ik zou stoppen met de brokken en overgaan op carnibest of wat je ook besluit te voeren.
En als ze het te koud vind...dan wacht ze maar even.

Overgens hier betekend dat gebedel en gekwijl standaard dat er niet gegeten word tot hij zich beter gedraagd, ik heb er niet zoveel zin in dat mijn hond mijn verteld wat ik moet doen...ook niet dat hij vind dat het tijd is om te eten, dat beslis ik wel ;)
Door Els77
#2038932
Toen ik nog Carnibest voerde, haalde ik het 's ochtends uit de koelkast en bracht het au bain marie op temperatuur.
Joy heeft zo'n rvs voerbakje, dus dat wordt snel warm.
Zo gaat snel de kou eraf. Ik zette het vast in de gootsteen, nam Joy mee naar buiten om uit te laten en daarna kon ze meteen eten.
Ik doe het nog steeds op deze manier met het spiervlees en Joy haar orgaanmix.
Door Martine-Tom
#2038938
[quote="Els77"]
, nam Joy mee naar buiten om uit te laten en daarna kon ze meteen eten.
[/quote]
Tegen dat je terug komt is het toch al op temperatuur dan hoef je het toch niet op te warmen?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2038980
Ik zou als ik jou was de beneful brokken mooi laten zitten. En als je dan toch een brok wilt voeren, zou ik voor een meer natuurlijke brok gaan. Maar helemaal op vers is natuurlijk het mooiste. En idd als je het nog wat te koud vindt even de rvs eetbak in een laagje water en het is zo op kamertemperatuur. Dat vele verharen zou als je helemaal op vers gaat best nog wel wat erger worden. Dat is normaal, het lichaam van je hond is zich dan aan het ontgiften.
Door Barf
#2038985
[quote="Xgor"]
Dan toch maar eens vragen, ik heb niet echt antwoord gevonden, ben pas een weekje carnibest gaan geven aan mn 9 jr dalmaatje. Ze verhaard nu verschrikkelijk, alles wappert ze onder de haren, maar goed, dat is geen probleem maar om ff te melden. Ze krijgt s' morgens nog de brokken van beneful. Vraagje is of ik dit kan blijven doen of dat ik voor de koffie s' morgens ook de carnibest moet gaan geven. Dan komt het wel uit de koelkast, laat geen portie carnibest voor een nacht buiten de koeling. Ik vind het wel handig om s' morgens brokjes en s' avonds carnibest te geven. Maar of dit goed is??
[/quote]
Kan je de carnibest niet in een bakje met deksel wegzetten ? kan geen kwaad en dan heb je het sóchtends op kamertemperatuur ;)
Benefull zou ik lekker mee stoppen 8)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2039022
Ik ontdooi buiten de koelkast en dan in een tupperware bak met deksel op het aanrecht. S nachts een rol eruit, s morgens ontdooit.
Met brok zou ik stoppen, je zult zien dat het verharen dan ook af gaat nemen. Je hond is gedeeltelijk aan het ontgiften, maar kan dat nog niet volledig oor de benefull br*k.

Daarnaast eet mijn hond (en de logee ook) wanneer het mij uitkomt en dat verschilt per dag. IK bepaal hoe laat ze eten, klinkt misschien heel streng maar ik heb geen zin in gezeur, gepiep of dat irritante gezucht als het de heren te lang duurt.
Door nienk
#2039028
Je kan het inderdaad best de avond van te voren er uit leggen, zeker als het nog moet ontdooien. goed afgesloten bakje, ergens neer zetten waar het in ieder geval niet warmer is dan kamertemperatuur. (hoewel het geen kwaad kan hoor, meer gevoelsmatig). ik doe dat soms met Reus als hij niet helemaal topfit is, dan gaat hij wel eens aan de dunne van te koud eten.
Gebruikersavatar
Door Xgor
#2039576
Ja, ik zie het al, wanneer die brokjes op zijn, dan ga ik helemaal over op de kvv.
Hoeveel van die gedroogde pensstaven zou ik per dag mogen geven? Bedankt voor de adviezen.
Door Nathascha
#2041164
Pensstaafjes krijgen ze hier als lekkernij. Ik heb nog meer soorten gedroogt spul en ze krijgen het 1x per dag.

Carnibest heeft ook een speciale vershoud/bewaarbak ontwikkelt waar precies 1 rol in past. Misschien is dat een idee?

Ontgiften kunnen ze wel een paar weken doen. Hier deed Likozi er 3 weken over voor ze weer helemaal top was. Vooral haarverlies bij haar. Schrik niet als je hond straks ook wat slijm bij de ontlasting krijgt. of pukkeltjes op de huid. hoort er allemaal bij. Het vuil/reststoffen van de brokken moeten eruit. En dat gaat via verschillende wegen  ;)

Leuk dat je helemaal op KVV gaat!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door