Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door N.B.A.
#2139511
[quote="martine-tom"]
jij zegt dat het een goede kvv is en dat ze alles vertellen qua ingredienten, ik probeer je uit te leggen dat dat niet zo is.
[/quote]
ik zeg nergens dat het een goede kvv is...objectief...
ik zeg het lijkt me nog niet zo slecht afgaande wat ze zelf ervan vertellen + van wat ik lees uit meike haar mail contact met hun
voor de rest ben ik benieuwd naar objectieve gebruikers ervaringen
reden dat ik wil barfen is dat ik ook wil weten wat ik voer in hoe vere je dat al kan,in mijn zoektocht naar vers kwam ik ook in het begin uit op kvv want het is voor een vers voer leek gewoon handig om van brok af te stappen vond de stap naar 100% barf gewoon te groot wegens te weinig kennis,
neem nu lotgering hier is zoveel kritiek op en toch zie je hun klantenbestand wekelijks groeien maar net als met deze kvv is het:het is goedkoop dus het zal wel op niks trekken,terwijl er op lotgering al generaties pups zijn grootgebracht zonder enig probleem,gaan zeggen die kvv is slecht zonder hem ooit gezien te hebben vind ik eerder straf
Door nike
#2139513
Ik blijf bij mijn stand punt en ik vind 2,50 euro per kilo als je zelf samensteld een prima prijs, pens een euro en goed spiervlees rond de 3 a 4 euro, maar dan voer je wel kwaliteit.
Alle goedkope KVV's zijn er nog maar heel kort en de jaren zullen aan tonen of het goede of slechte kvv's zijn. Echter mijn gezonde verstand zegt dat het niet kan.
Nou ja de prijs zou best kunnen, maar de ingredienten?? en daar gaat het nou net om.
Ik draai al te lang mee om hier mijn vraag tekens bij te zetten.
Door N.B.A.
#2139515
[quote="pearlsofpassion"]
Paard wordt daar aangeboden voor 1,5 euro/kg.  ;)
[/quote]
kleine greep uit dat topic:
Sienna 20 kilo (Natascha)20.455
Aussie Sue 20 kilo19.575
JoseW 10 kilo9.415 BETAALD
Kingsspirit 30 kilo27.205
Kemi 10 kilo10.335
SaskiaDrost 40 kilo41.070

ik kom toch op een andere prijs uit als ik zie wat ze betalen of mijn reken machine is stuk dat kan ook

[quote="nike"]
Ik blijf bij mijn stand punt en ik vind 2,50 euro per kilo als je zelf samensteld een prima prijs, pens een euro en goed spiervlees rond de 3 a 4 euro, maar dan voer je wel kwaliteit.
[/quote]
aan die prijs zou ik nog niet eens aan barf beginnen dan zou ik 185 euro kwijt zijn voor mijn 4 honden aan acana brok zou ik 95 euro kwijt zijn
ik kan nu naar mijn gevoel een goed barf menu met 4 verschillende diersoorten + 1 dag pens en 1 dag vis samenstellen aan 1.1 euro de kilo
het rundspiervlees wat ik heb gezien leek toch fel op hetgeen ik zelf gebruik voor mijn eigen stoofsel
Laatst gewijzigd door N.B.A. op do 20 okt 2011, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2139517
Welke prijs kom jij dan uit?
Volgens mij is dat niet de prijs die erachter staat, anders komt het nooit mooi uit. Hetzelfde gewicht geeft andere prijzen dan. ;)
Ergens in het topic staat de prijs en het is 1,5 euro de kilo. Komen meestal nog transportkosten bovenop, dus er kan wat verschil op zitten (naar boven dan), maar niet binnen hetzelfde lijntje.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 20 okt 2011, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door N.B.A.
#2139518
[quote="pearlsofpassion"]

Ergens in het topic staat de prijs en het is 1,5 euro de kilo. Komen meestal nog transportkosten bovenop, dus er kan wat verschil op zitten (naar boven dan).
[/quote]
door de transportkosten gaat de kwaliteit niet veranderen een ander die niks van barf kent en zijn weg niet weet zal miss 3.5 euro betalen voor 1 kilo paardenvlees iemand die de juiste weg weet zoals bv deze kvv fabrikant kan hetzelfde miss al aan de helft kopen of nog goedkoperik betaal mijn tv ook 40% minder dan wat de meeste zullen betalen aan de kassa en ik heb nog een betere service ook.
Laatst gewijzigd door N.B.A. op do 20 okt 2011, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2139522
[quote="N.B.A"]
door de transportkosten gaat de kwaliteit niet veranderen

[/quote]

Nee, natuurlijk niet. Wat wil je daar nu mee zeggen?  ???
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2139524
[quote="N.B.A"]
aan die prijs zou ik nog niet eens aan barf beginnen dan zou ik 185 euro kwijt zijn voor mijn 4 honden aan acana brok zou ik 95 euro kwijt zijn
ik kan nu naar mijn gevoel een goed barf menu met 4 verschillende diersoorten + 1 dag pens en 1 dag vis samenstellen aan 1.1 euro de kilo
het rundspiervlees wat ik heb gezien leek toch fel op hetgeen ik zelf gebruik voor mijn eigen stoofsel

[/quote]

Dat kan toch niet kloppen?  Je kan grofweg stellen dat je dubbel zoveel gewicht aan vers geeft als aan brok. Dus zou je als je vers 2,5 euro/kg kost, net zoveel uitgeven als je een brok van 5 euro/kg geeft.
Acana zit toch rond de 5€/kg? Dus komt dat toch op hetzelfde neer?
Ik geloof nooit dat je Acana vind voor 2,5 euro/kg zoals je hierboven dan beweerd.

Edit: ik zie dat je Acanahondenbrok ook voor 4€/kg kan vinden. Dan mag je dus gemiddeld 2€/kg aan vers uitgeven om gelijk uit te komen. Grofweg geschat he. Zal niet zoveel schelen.
Maar dan nog... Zelfs al je ietsje meer aan vers uitgeeft, krijg je dat toch terug uit uitsparen van dierenartskosten en het is gewoon zoveel gezonder en je hond heeft er meer plezier van. Dat is onbetaalbaar...
Je zou het toch niet zo gaan uitrekenen? Je zou toch niet brok gaan voeren omdat het gewoon goedkoper is? Ik ben al blij als vers niet ontzettend veel duurder is...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 20 okt 2011, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2139529
Denk dat dat het exacte gewicht is wat achter de kilo's staat bij het paardenvlees. De prijs zou het niet kunnen zijn, dan betaalt iedereen een andere kiloprijs.  :D

On topic: vind het heel goed dat mensen hun vraagtekens hebben bij de verschillende KVV's die op de markt komen / zijn. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, zeker niet. Maar ik zou zelf wel graag willen weten wat ik mijn honden precies voer, in welke percentages, en welke delen van het dier erin zitten. Dat komt nogal nauw allemaal, ik ervaar het nu zelf als beginnend Barfer, iets teveel bot zorgt voor "krijtpoep", iets teveel orgaan voor diarree, etc. Dus logisch dat mensen eerst precies willen weten wat er in een KVV zit voordat ze het willen geven. Hoe goedkoop het ook is.
Heb bij Lotgering gekeken, en vond deze niet per definitie slecht. Voer nu alleen TinLo vanwege een eliminatiedieet, maar wil misschien Lotgering ook nog eens proberen ooit.

En je kunt ons hier wel verwijten dat we kritisch zijn terwijl we de KVV niet zelf voeren, jij bent er zelf helemaal lyrisch over terwijl je het zelf ook niet voert en er helemaal geen verstand van hebt (zoals je zelf zegt). Dan ben ik toch liever kritisch...
Door N.B.A.
#2139530
ik betaal voor een zak acana van 18 kg 45 euro...per hond moet ik 270 gram per dag geven
dat van die da kosten ik kom alleen bij de da voor de puppy spuiten voor de rest zien die mij niet oudste hond hier is toch al de 7 gepasseerd

[quote="Kim_S"]
En je kunt ons hier wel verwijten dat we kritisch zijn terwijl we de KVV niet zelf voeren, jij bent er zelf helemaal lyrisch over terwijl je het zelf ook niet voert en er helemaal geen verstand van hebt (zoals je zelf zegt). Dan ben ik toch liever kritisch...
[/quote]
ik ben altijd lyrisch als ik een nieuwe kvv zie die niet 4 euro/kg kost wat in mijn ogen overpriced is
ik word nog blijer van mensen zoals bv meike die de moeite gaan doen om te achterhalen hoe het nu juist zit met de samenstelling enzo van de producten inplaats van in het wild weg zonder het ooit gezien te hebben gaan zeggen het is slecht
miss is het wel een slechte kvv miss ook niet ik kan dat niet zeggen om de simpele reden heb dat spul nog nooit vast gehad en gevoerd iemand die dat wel kan chapeau
Laatst gewijzigd door N.B.A. op do 20 okt 2011, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nike
#2139570
zoals ik al zei de ingredienten die gebruikt worden daar gaat om, en tot nu toe heb ik bij de goedkopere merken al gehoord rechtsstreeks van de fabrikant zelf dat de samenstelling dus niet constant is. Er zitten wel organen in echter kan dat dus verschillen per productie run. het is namelijk maar net wat ervoor handen is. En dat gaat er dan door.
Wel eerlijk van de fabrikant om dat te vermelden maar geeft ook gelijk aan dat je dus niet kan vertrouwen op de samenstelling. Maar goed iemand die denkt dat hij voor deze prijzen een kwalitatief hoogwaardig constant product kan kopen, lekker doen, maar niet over een tijdje komen klagen dat de hond problemen heeft.
Analyses zijn ook nergens te vinden.
Zo zou een andere fabrikant ook met analyses komen al enkele maanden terug, nou ik zie nog niks.
Nee ik zou bij dit soort merken lekker een pot vitaminen erbij kopen, dan heb je nog een beetje zekerheid.
Door N.B.A.
#2139593
het viel me ook al op dat de analyse van lotgering op zich laat wachten,aan de andere kant die krijgen wekelijks een pak klanten bij
veel mensen hun honden gaan erop vooruit en zijn er content van + zelf fokt hij ook en heeft toch al ettelijke generaties op zijn eigen voer grootgebracht zonder
enig probleem,zelf voer ik het ook niet omdat ik ook wil weten wat er door de bek van mijn hond gaat +ik kan goedkoper barfen dan de kilo prijs van lotgering dan is de keuze snel gemaakt,maar is het daarom een slechte kvv op een ander forum is er een 90 pagina's lange topic bezig die al 3 x is opgesplist over lotgering vol met tevreden gebruikers tja hun ervaringen zeggen zoveel meer dan jou visie van goedkoop=auto brol
er werd lang geroepen dat hun samenstelling op niks trok qua % tot er iemand zich ging mee bezig houden en tot de vaststelling kwam dat je prima kon  compleet voeren met 4 diersoorten daar stonden ze dan het is niet compleet....
als ik als barf leek een goed compleet en voldoende gevarieerd menu kan samenstellen voor 1.1 euro/kg met vlees dat van kwaliteit meer dan prima is dan zal een fabrikant die zijn weg in dit wereldje vind dat vast en zeker ook wel kunnen,en nog goedkoper ook.

weet je wat ik wel raar vind als je in de barf sectie gaat lezen waarom barf dan is het antwoord oa omdat het zoveel goedkoper is dan de goedkoopste commerciele brol brok,als er bij de kvv een goedkope voorbij komt is het auto brol ....
Laatst gewijzigd door N.B.A. op do 20 okt 2011, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2139757
[quote="N.B.A"]
ik word nog blijer van mensen zoals bv meike die de moeite gaan doen om te achterhalen hoe het nu juist zit met de samenstelling enzo van de producten inplaats van in het wild weg zonder het ooit gezien te hebben gaan zeggen het is slecht
miss is het wel een slechte kvv miss ook niet ik kan dat niet zeggen om de simpele reden heb dat spul nog nooit vast gehad en gevoerd iemand die dat wel kan chapeau
[/quote]
Dat is toch niet mijn taak? ???
Een proucent moet duidelijk maken wat hij verkoopt vind ik, als hij dat niet doet zoek ik wel een ander die dat wel doet.
Door Martine-Tom
#2139768
[quote="N.B.A"]

weet je wat ik wel raar vind als je in de barf sectie gaat lezen waarom barf dan is het antwoord oa omdat het zoveel goedkoper is dan de goedkoopste commerciele brol brok,als er bij de kvv een goedkope voorbij komt is het auto brol ....
[/quote]
Nee hoor dat is niet automatisch zo, het probleem is alleen dat er voor zover mij bekend nog geen enkele kvv is die voor een kiloprijs van zeg 1,50 een gegarandeerde en stabiele samenstelling heeft.
Idd wisselen ze van organen, het is niet bekend welk bot erin gaat enz.
Als jij dat geen probleem vind is het een prima product, maar ik wil gewoon weten wat ik voer en dat kan met dit soort producten niet dus daarom is het in mijn optiek geen goede kvv.
Door danou2004
#2144644
Vandaag heb ik mn eerste bestelling van tammenga binnen gekregen en het ziet er prima uit.
Ruikt goed,zit netjes verpakt en plastick bakjes van een kilo.
Boomer vond het heerlijk en had zn bak zo leeg,diesel vond het te grof maar ook dat is zelfs te overleggen en dan kun je het fijner gemalen krijgen.
Ik heb er wel een goed gevoel bij om eerlijk te zijn en durf hier zeker weer te bestellen.
Heb een groot gedeelte van de berichten hier gelezen en de meningen zijn verdeeld maar laten we ieders mening respecteren dan blijft het ook gezellig  ;)
Door N.B.A.
#2144727
[quote="::>danou<::"]
Heb een groot gedeelte van de berichten hier gelezen en de meningen zijn verdeeld maar laten we ieders mening respecteren dan blijft het ook gezellig  ;)
[/quote]
ik probeer die te respecteren maar een mening gebaseerd op eigen gebruikers zegt zoveel meer
ik bezie het nog even voor ik bestel wacht nog op wat meer meningen van mensen die het al een tijdje geven voor ik de stap naar hun zet maar vind het ook wel een intressante kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door