Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#2014738
Heb zondag, sinds 5 jaar weer, een puppert in huis maar hoe zat dat nou ook maar weer met de hoeveelheden ::)
Ze is nu 10 weken oud en weegt 3,5 kilo. Was het niet iets van 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht kvv? Ze heeft dr bakkies zo leeg dus ze zou best meer lusten. Maar wil geen vette pup houd ze altijd liever wat strakker ivm het groeien en de gewrichtjes, het is een frans bulldogje.
Bij de fokker at ze nog uit de trog met dr broertjes en zusjes dus vreten wat je vreten kan en op is op. 's ochtends en 's avonds vlees en 's middags geweekte brokjes. Ben allen met vers verder gegaan en geef haar (verschillende) kvv en dan spiervleesjes en gemalen pens tussendoor als ik een portie over heb.
Maar ze zou dus maar een 175 gram per dag mogen/moeten hebben?! :o Deed tot nu toe een 85gr in de ochtend en avond en 50gr smiddags. Te veel al dus?! Of zit ik toch niet helemaal goed met de hoeveelheid per kilo?! :-\
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 18 mei 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2015090
Volgens mij is 5 % van het lichaamsgewicht. (Dat is toch 50 gram per kg?) ok. Te dun, dan meer en te dikkig minderen. Goed in de gaten blijven houden en hoeveelheden aanpassen.
#2015323
Iggy was in het begin ook erg schrokkerig hoor ook gewend met zn zusjes uit 1 bak te eten nu doet hij dit niet meer dus misschien ook gewoon even wennen aan 1 bak toen Iggy 4 kilo woog kreeg hij volgens mij iets van 250 gram op een dag maar dat is uit mn hoofd ik zou idd even kijken of hij niet te mager wordt en hoe actief dat tie is.  de richtlijnen van carnibest zijn tussen 40 en 60 gram per kilo lichaamsgewicht

die van mij heeft echt duracel batterijen namelijk gaan erg lang mee  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door