Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Evie*
#2012511
Weet ff niet of het onder barf moet of kvv,

Maar ik heb dus mn vriezer vol met SW, heb de lam / schaap / geit mix zelf aangevuld met kippen en lams organen.
Was zeker dat ze voor kip schaap geit en lam geen allergie had. Maar sinds ik SW voer begint ze weer onwijs poten te knagen.
Heb dr een tijd geleden op eliminatie gehad en kwam rund uit.

Ik weet niet of er nog meer honden zijn met allergie voor rund, die SW voeren, anders kan je het natuurlijk nooit weten,
maar ik twijfel nu dus of ze mixen wel echt 100% zonder rund zijn  :-\

Ze krijgt verder geen rund, droog zelf de koekjes, mag geen bakken uitlikken van de rest.
#2012513
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, het blijft een gemalen prakkie, maar Darky reageert ook op rund, maar heeft op de mixen van SW geen last.
Ik heb tot  nu toe de geit- en lamsmix gevoerd.
Ondertussen is er hier zo'n 50 kilo doorheen, maar Darky heeft er geen last van.
#2012516
Ik heb ook de schaap en de pensen, lam geit schaap.
Maar ook lever, zat een hele grote bij, geen idee hoe groot die van een schaap / geit kan zijn maar volgens mij had ik 1 van 3 kilo ertussen  :o
#2012524
Hier loopt ook een jack russel rond met een allergie voor rund en kalkoen.ik ben juist erg tevreden over sw.ik heb daar ook altijd de geit ,lam,schaap mixen en daar heeft tom geen allergische reactie op gekregen.waarom neem je anders de volgende keer geen snippers.dan kan je goed uit sluiten of hij er wel tegen kan misschien reageerd hij er namelijk niet goed op.en ligt het niet aan de mixen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2013838
[quote="*Evie*"]
Ik heb ook de schaap en de pensen, lam geit schaap.
Maar ook lever, zat een hele grote bij, geen idee hoe groot die van een schaap / geit kan zijn maar volgens mij had ik 1 van 3 kilo ertussen  :o

[/quote]

Ik had laatst drie lamslevers die wogen samen 1800 gram. Het gewicht varieert uiteraard met de leeftijd van het lam, van 300 tot zo'n 900 gram.
De lever van een volwassen schaap zal iets zwaarder zijn maar 3 kilo lijkt me wel erg veel. De lever van een kalf weegt 3 kilo, en een kalf is toch een stuk groter dan een volwassen schaap. Maar kalfslever is een duur product en zal niet tussen het hondenvlees terecht komen lijkt me. De lever van een koe is héél groot en weegt zo'n 6 kg.
#2014067
vreemd , hier waren ze allemaal boven de kilo!

Had nog zo doorgegeven niks toevoegen wat van rund is, maargoed dan kan ik dus alles wel naar de andere honden doen  :'(
Moet ze maar ff op brok tot ik weer ruimte in de vriezer heb  :-\

Gelukkig ga ik vrijdag naar mn ouders dus dan kan ik hun herder het ook voeren. Kane lust die mix helaas niet,
die eet een kilo per dag dus dat was een makkelijke geweest om het aan te slijten.
#2014072
Dat poten knagen doet Uk hier ook wel wat valt me op maar kan dat inderdaad door een diersoort komen. Meende eerst dat hij een lig plekje had want er zit een hard stukje onder zijn huid. Maar zou dus goed kunnen door een bepaalde dier soort. Gaan we toch eens even proberen, maar hoelang zet je ze dan op een soort?
Gebruikersavatar
Door pike
#2014138
[quote="*Evie*"]
vreemd , hier waren ze allemaal boven de kilo!

Had nog zo doorgegeven niks toevoegen wat van rund is, maargoed dan kan ik dus alles wel naar de andere honden doen  :'(
Moet ze maar ff op brok tot ik weer ruimte in de vriezer heb  :-\

Gelukkig ga ik vrijdag naar mn ouders dus dan kan ik hun herder het ook voeren. Kane lust die mix helaas niet,
die eet een kilo per dag dus dat was een makkelijke geweest om het aan te slijten.
[/quote]

Een lever van een dikke kilo is echt niet van rund hoor. Als het een deel van de lever is kan je het ook nog aan de kleur zien; runderlever is veel roder van kleur dan lamslever, die is meer bruin.
#2014778
Ook wij kunnen vanaf hier niet zien wat er in een gemalen prakje gaat. Meer dan rikraaien en gissen zal deze vraag hier dus niet opleveren en derhalve sluit ik dit topic.

Klachten over producten en/of vragen waarop enkel de maker van een product op kan antwoorden graag deponeren bij de desbetreffende fabrikant of leverancier. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door