Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2011475
Nu krijgt mijn hond ook regelmatig Tinlo. Het was mij inderdaad wel opgevallen dat hij wat moeilijker kan poepen. Ik wissel het nu af met barf en lotgering. Ik wil nu meer barfen en 2 dagen KVV geven, waaronder dus 1x/week Tinlo en 1x/week Lotgering. Dan kan er volgens mij weinig misgaan.
Door chris10
#2014804
Ik heb een tijd lang uitsluitend KVV gevoerd en ben er achter gekomen dat er twee van de vier last kregen met poepen. Voor eentje was het echt erg en daarmee zijn we met Tinlo gestopt. De andere kon het aan zodra ik er meer spiervlees bij stopte. De andere twee hadden nergens last van, Chris
Door Elizaw
#2015035
Ik heb nu ook drie klanten met klachten over de harde ontlasting. Van twee honden weet ik dat het echt heel lang duurde voordat ze konden afgaan en de derde had er ook echt pijn bij :(
Ik ben met die laatste nu begonnen om alleen de natuur te geven voor 3 dagen, dit ging goed. Nu heeft ze voor 3 dagen de kip meegenomen.
Zo hoop ik te ontdekken welke smaak(en) het probleem veroorzaken bij deze hond.
Toen deze mevrouw met de problemen aan kwam heb ik geadviseerd om even 1 dag alleen vlees te geven, toen ging het meteen beter gelukkig.

Ik heb het nagevraagd bij Tinlo en er zit in alle versies evenveel percentage bot/vlees.
Door Alba
#2015636
Alba kreeg ook hele harde drollen van de Tinlo, met wat extra spiervlees erbij was dat over. Ze kreeg er alleen ook enorme jeuk van dus geen Tinlo meer hier (die jeuk heb ik ook al meerdere keren gehoord bij anderen!).
Door Alba
#2016634
We snappen er ook nog steeds niets van, er zit eigenlijk niets in wat jeuk zou kunnen geven. De diersoorten die we hebben gegeven, eet ze ook aan BARF en in andere merken KVV.
Maar het was echt de Tinlo. De jeuk werd direct minder zodra we weer Carnibest gaven. Een tijdje daarna kwam vriendlief nog een halve rol natuur tinlo tegen die hij heeft gegeven (zonder overleg, ik was niet thuis) en de dag erop was ze weer aan het jeuken!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2016680
Ik kan op hun site niet terug vinden wat de percentages zijn die zij hanteren en heb hier geen rol liggen. Weet iemand de exacte percentages voor honden?
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2016853
De percentages verschillen per variant. Dit was het antwoord van de fabrikant:
"BARFmenu bestaat, afhankelijk van de smaak, voor ca. 40-60% uit vleesbotten, 20-30% spiervlees, 10-15% orgaan en voor sommige soorten geldt 4% groenten."
Door Elizaw
#2018120
[quote="Alba"]
We snappen er ook nog steeds niets van, er zit eigenlijk niets in wat jeuk zou kunnen geven. De diersoorten die we hebben gegeven, eet ze ook aan BARF en in andere merken KVV.
Maar het was echt de Tinlo. De jeuk werd direct minder zodra we weer Carnibest gaven. Een tijdje daarna kwam vriendlief nog een halve rol natuur tinlo tegen die hij heeft gegeven (zonder overleg, ik was niet thuis) en de dag erop was ze weer aan het jeuken!

[/quote]

Op de site van Tinlo is het nu ook mogelijk om een vraag te stellen aan een dierenarts, misschien dat die ook precies weet wat er in de Tinlo zit en kan zij je mischien wel vertellen waar die jeuk vandaan zou kunnen komen, ben eigenlijk ook wel benieuwd hier naar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2018338
Ik vind verstopt raken van een kvv waar dan blijkbaar erg veel bot inzit helemaal niet zo raar. Het is natuurlijk jaren terug al eerder gebeurd toen een kvv-fabrikant het met zijn samenstelling niet zo nauw nam en wel een eens partijtje draaide waar erg veel bot inzat. De honden waren toen na een paar dagen gewoon verstopt. En de jonge sterke hond krijgt die krijtkeutel er dan misschien alsnog wel uit, maar de wat oudere hond zal daar heel veel moeite mee hebben en wellicht bij de da belanden.

Dan zal ongetwijfeld de ene hond er gevoeliger voor zijn dan de andere. Maar als je je als fabrikant er aan waagt om een voer te maken die voor iedere hond geschikt moet zijn, dan moet het zodanig gemaakt zijn dat niet een deel ervan veel te harde ontlasting krijgt, tot verstopping. Dan kunnen de genoemde percentages wel leuk "barfverantwoord" zijn, maar aangezien het gemalen is en blijft kunnen wij niet zien of die vleesbotten daadwerkelijk wel gemiddeld 50/50 vlees/bot zijn.

En als er best veel honden en katten een te harde ontlasting op krijgen....dan ga ik er gewoon van uit dat er teveel bot in zit en als dat bij mijn hond/kat het geval is nam ik een ander merk, want persoonlijk vind ik het niet bij kvv passen dat je als gebruiker nog allerlei kunst en vliegwerk moet uithalen om het voor je hond verdraagbaar te maken. Dan is deze kvv gewoon niet de beste voor jouw hond of kat.
Heb je een hond/kat die wellicht makkelijk te dunne ontlasting vormt, dan zal deze kvv misschien wel goed passen. Aan de andere kant denk ik dat je niet ongestraft structureel teveel bot kunt geven, want waar bot zit, zit geen spiervlees of andere ingrediënten.
Door Elizaw
#2019044
Ben ik met je eens, vind het zeker voor mensen die net over zijn op KVV ook niet kunnen dat ze allerlei toestanden moeten bedenken om er voor te zorgen dat het wel werkt ::).
Ik hoop alleen dat het bij de Tinlo van misschien 1 soort komt, dan kun je die gewoon laten staan en de andere smaken wel geven.

Bij mijn klant ging het overigens goed op de natuur en de kip, ze heeft nu de makreel meegenomen, als het goed is komt ze morgen weer langs om een nieuwe smaak uit te gaan proberen, ben benieuwd hoe het met de makreel gegaan is.
Door Elizaw
#2026663
Voor de mensen die dit interessant vinden:

Op de natuur, kip en de makreel ging het goed.

De lamtest moet nog even opnieuw gedaan worden, het arme beest is verstopt geraakt door een Dinobot  ::)

Wordt dus vervolgd!
Door Lil
#2026858
[quote="RuBep"]
Voor de mensen die dit interessant vinden:

Op de natuur, kip en de makreel ging het goed.

De lamtest moet nog even opnieuw gedaan worden, het arme beest is verstopt geraakt door een Dinobot  ::)

Wordt dus vervolgd!
[/quote]

goed om te weten  ;) :)
Ik vind de konijn nogal botterig, dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Door Do
#2026907
hier eten ze het ook en geen probleem
de drollen zijn niet anders dan anders
zelfs Tika van 16 geen probleem met stoelgang
Door ~anna~
#2032831
Eindelijk een kvv zonder vulmiddelen zoals rijst/graan en/of andere toevoegingen.

In hun lam variant zit ook bot van lam en ze verwerken daar dus ook geen bot of vlees van kip in.
Want echt, ik betaal geen 4 euro of meer voor een rol lam waar dus ook gewoon kip in zit.

ik heb meerdere honden en heb Tinlo dus uitvoerig kunnen testen.Tinlo is gewoon een hele goede kvv.
Nu hebben ze sinds kort ook een nieuwe compleetdoos, Barfmenu De luxe, speciaal voor honden die geen kip en/of rund mogen.

Stevige ontlasting of iets harde ontlasting is toch geen verstopping, ik ruim graag de drollen van mijn honden op als ze Tinlo hebben gegeten.
Mijn oudste van 14 jaar kan niet meer barfen maar als hij Tinlo heeft gegeten dan heeft hij weer echte barfdrollen.
Voor mijn allergische hond is er een eindelijk een kvv die ze wel mag hebben.Met jeuk hebben wij veel evaring en met Tinlo geen last van jeuk.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 11 jun 2011, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door