Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tschabo
#2007315
Ik weet niet of onderstaande vraag al weleens voorbij is gekomen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Wat vind je het beste KVV en waarom?
Door nienk
#2007322
persoonlijk: voor mijn hond is van de merken die hij heeft gehad (smuldier, lotgering, farmfood, energique, prins, duck en ik vergeet er vast nog wel een) Tinlo Barfmenu het beste. Daar doet hij het goed op, poept netjes, vind het lekker. het is wel erg nat, maar ik vind het er goed uitzien en de verpakking werkt voor mij ook handig. Vind het ook fijn dat het een kvv met barf percentage's is, wel enkele diersoorten, dus alleen echt compleet met afwisseling. wel vrij prijzig in vergelijking met bijvoorbeeld smuldier en lotgering, maar Reus is niet zo groot dus de kilo prijs maakt hier thuis niet zo heel veel uit.

in het algemeen: de beste kvv bestaat niet, het is hond en baas afhankelijk.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2007370
Het prettigst om te geven is voor mij Haaksbarf, maar aangezien ik momenteel een kleinere portomonee heb is het een mix geworden van wat ik kan krijgen. Er ligt momenteel Lotgering, Haaksbarf, Kiezelbrink en Tinlo in de vriezer.
Als de bestelling van Lupa komt, komt daar Lupa mix bij.

Verder barft Max.
Door inni
#2007392
We probeerde er hier al verschillende voor ons gevoelig gevalletje en voor hem gaat Naturis goed.


Probeer er enkele uit en zoek een mengeling van merken en smaken, zo kom je nooit 't probleem van "niet in voorraad" tegen en moet je niet hals over kop op zoek naar een vervanger.
Door Monoxxide
#2007404
Hier staat Darf kvv aan top van het lijstje, geef dit als hoofd kvv. Mooi grof gemalen, goed bloederig en handig verpakt mijn inziens. Neem altijd 6 dozen en als deze op zijn neem ik een samengesteld pakket van het verkooppunt voor de afwisseling. Zij hebben elke maand een actie met een pakket tegen een sterke prijs. Ik heb gelukkig redelijk makkelijke eters, dit ligt in vriezer voor het moment. Darf, Bandit, Haaksbarf, Mothers pride mix, Energique en wat barf.
Dego meat is de enigste kvv waar ze het hier niet goed op doen en niet meer geef.
Door tschabo
#2007422
[quote="inni"]
We probeerde er hier al verschillende voor ons gevoelig gevalletje en voor hem gaat Naturis goed.


Probeer er enkele uit en zoek een mengeling van merken en smaken, zo kom je nooit 't probleem van "niet in voorraad" tegen en moet je niet hals over kop op zoek naar een vervanger.
[/quote]

Ik gebruik zelf momenteel Haaksbarf, Carnibest, Naturis en Alaska. Haaksbarf is wat mij betreft het mooiste product, maar voorziet helaas niet in alle diersoorten. Vandaar dat ik de andere merken er bij geef.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2007507
Darf is mijn favoriet. Biologisch en wild, dus gezond vlees en goede verhoudingen. Daarna merken als Haaksbarf en Tinlo, niet biologisch maar wel juiste verhoudingen en ingredienten.
Door Lil
#2007515
de beste kvv is afhankelijk van hoe je hond het erop doet én ik vind afwisseling nog altijd het beste, want de ene heeft iets meer van dit en de andere iets meer van dat.

tinlo zorgde hier voor diarree, dus geen goede kvv. Dat wilt niet zeggen dat de kvv slecht is, maar gewoon dat dit niet goed voor mijn hond was.
Boris deed het super op haaks barf, maar eerlijk gezegd is me dat te duur geworden.

kiezenbrink mixen vind ik super; gewoon gemalen beesten niets meer en minder, maar ja dat is geen kvv.
Door fransbulletje
#2007527
Het bullentrio doet het het beste op Carnibest. Ik wissel de natuur af met lam, kip en eend. Heb ook Darf geprobeerd vonden ze erg lekker maar konden er niet van poepen. Naturis hebben ze ook gehad maar kreeg na 6 weken allerlei klachten als jeuk, oorontstekingen, gesmette neusplooien etc. Daarom blijven de heren nu op de Carnibest.
Door hannabelgje
#2007568
De beste ervaring heb ik met bibi en darf. Ze lusten het graag en doen het er erg goed op. Maar dat is alleen incidenteel, normaal krijgen ze barf.
Door hamada
#2007571
Hier krijgen ze tegenwoordig Carnivoer. Voorheen (naar grote tevredenheid) Carnibest, maar de leverancier is overgestapt naar andere merken. Voor de vakantie nemen we ook nog wel eens Duck (gemakkelijker in porties te geven voor de opvang) of Rodi.
Tinlo beviel ons absoluut niet.
Maar zoals al eerder in dit topic is gezegd: wat het beste KVV is is afhankelijk van de reactie van de hond die het eet  ;)
Door Migudu
#2007691
Ik voer Bibi, Carnibest, Darf, All Animal, Tinlo en paard van Smuldier. Ze zijn allemaal goed, maar ik vind Darf er het beste uitzien.

Groetjes,
Gerda
Door mysmoothcollies
#2007723
De beste KVV is niet perse de duurste, maar degene waar jou hond(en) het goed op doen. Hier vaak: KIVO, BIBI, DARF, Tinlo en Lotgering in willekeurige volgorde. Waarbij Tinlo niet zo goed beviel, te harde keutels.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2015330
Hier groot Darf fan. Ziet er super uit, handige ingevroren plakken (i.p.v. dat geklungel met die rollen of folie verpakkingen)
en belangrijkste de honden doen het er erg goed op. Ik wissel de smaken af, maar voer uitsluitend Darf (qua KVV dan, ook nog wat karkas en orgaan en spiervlees en pens los erbij :D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door