Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Face
#1993783
Hoi!

Ik ben Joyce, kom uit Houten en heb een Berner reu van bijna 4 jaar.
Face is een hele moeilijke eter. Ik heb al meerdere soorten brok geprobeerd (en een hele tijd geleden ook KVV) maar hij vindt het allemaal niks.
Vorige week had hij diarree en adviseerde de DA mij om even Carnivoer te geven.
Ik heb het wel meegenomen maar verwachtte dat hij dit ook niet ging eten. Tot mijn verbazing stond hij er echt van te genieten.
Ik hoefde dus niet lang na te denken om over te gaan naar KVV. Ik heb meteen al mijn brok de deur uit gegooid.
Dit weekend heeft hij de Carnivoer opgemaakt. Dit vindt ik wel erg duur om helemaal te voeren dus ik ga afwisselen. Vanochtend heeft hij AHV gekregen. Dat ging er ook wel in.
Ik heb ook nog Duck gehaald en wil Lotgering gaan bestellen zodra ik een extra vriezer heb.
Nu heb ik nog niet genoeg plek om veel op te slaan dus ik ben even via marktplaats naar een extra vriezer aan het zoeken.
Toen ik de vorige keer KVV heb geprobeerd kwam ik erachter dat pens niet zijn favoriete smaak is. Daarom zoek ik nu naar varianten waar niet/niet teveel pens in zit.
Ik heb al veel zitten lezen hier en word steeds enthousiaster als ik al die goede verhalen hier lees.
Face eet nu pas sinds donderdag KVV maar ik merk nu al  dat hij veel minder poept. Maar 1 x per dag! Ongelooflijk!

Groetjes,
Joyce
Door petra-amsterdam
#1993901
Wat ,n goed georienteerde dierenarts heb jij :D Ik ben ze niet veel tegengekomen maar die zijn er dus ook nog!
Goed plan om je Berner op vers te zetten!

Je zou Smuldier bij kunnen voeren om de prijs te drukken. Zal toch best wel schelen met zo,n loei van ,n hond.
Smuldier-vleescompleet glutenvrij bevat geen pens.
Enne....welkom hier! ;)
Door boskat
#1994135
[quote="Parelridder"]
Misschien geen fraaie gedachte, maar ik vermoed dat het een da is die zelf deze voeding verkoopt..
[/quote]
Ja en dat mag toch,andere Da`s verkopen brok,die proberen dat de baasjes te verkopen,dan beter een kvv toch? ;)
Door Face
#1994187
Ze verkoopt inderdaad zelf Carnivoer maar ze zei ook wel dat dat erg duur was om zo'n grote hond volledig op te zetten,
Haar mening was inderdaad dat vers altijd beter is dan brokken en dat je ook goedkopere varianten kunt geven.
Ze kan bij mij sowieso al niet meer stuk want ze heeft Face enorm geholpen toen hij mank was.
De DA waar ik zit had foto's gemaakt van zijn voorpoten maar daar was niets op te zien en daar hield het mee op.
Toen kreeg ik via een cursist van mij (ik ben gedragstherapeut en trainer) het adres van deze DA. Zij is namelijk ook chiropractor.
Daar zijn we 2 x geweest en na de 1e behandeling kon hij dingen die hij nooit heeft gekund en was hij niet meer mank!  :)
Door nienk
#1994292
welkom hier en hartstikke goed dat je Face over hebt gezet!

over het pens niet zo lekker vinden: dat kan. maar, pens is wel erg belangrijk in de voeding van een hond! helemaal geen pens geven zou ik dus persoonlijk niet doen. begrijp dat je hond een moeilijke eter is, dus dan is het natuurlijk fijn als hij te eten krijgt wat ie lekker vindt. zou echter wel bijvoorbeeld kleine beetjes pens door zijn favoriete smaakje (daar kom je vanzelf achter) mengen, dat hij de belangrijke voedingsstoffen eruit wel binnen krijgt.
Door Face
#1994362
Ok, dan zal ik toch maar eens gaan mengen. Misschien 2 smaken door elkaar doen.
Als ik het dan meng met Carnivoer zal hij het misschien wel eten want dat is wel zijn favoriet hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1994387
in kvv zit ook pens...bij de ene wat meer als de andere, maar als je afwisseld met verschillende smaken komt het wat dat betreft wel goed..
en welkom natuurlijk!!
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 19 apr 2011, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Face
#1994419
[quote="vanaalst"]
in kvv zit ook pens...bij de ene wat meer als de andere, maar als je afwisseld met verschillende smaken komt het wat dat betreft wel goed..
en welkom natuurlijk!!
[/quote]

Oh, gelukkig! Ik wissel inderdaad wel af tussen de verschillende smaken. Ik had al het idee dat in AHV ook pens zat.
Hij vindt het ook minder lekker dan Carnivoer maar ja... hij gaat het vanzelf wel eten  ::)
Ik heb ook Duck gehaald, lam/rijst, volgens mij vond hij Duck de vorige keer niet zo lekker maar ik wacht het even af.
Smuldier hebben ze hier bij de AH en de Jumbo niet dus daar moet ik even speciaal voor naar een ander winkelcentrum.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1994624
En bij Hoogvliet hebben ze ook smuldier.
Volgens mij zit in de vlees-compleet versie trouwens wel wat pens, maar veel minder dan in de pens-vlees-compleet.

Enne.... welkom!  :D
Gebruikersavatar
Door essie74
#1994678
welkom! en wat goed van jullie om over te stappen op KVV!  voor een vriezer heb ik nog wel een adres voor je....
Zal het ff in een persoonlijk bericht doen omdat ik niet helemaal zeker weet of ik dat hier neer mag zetten...

gr,

Esther
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door