Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#234376
Overigens Wim, de symptomen van giardia zijn: "Puppies kunnen er behoorlijk last van hebben en produceren een geel grijze, volumineuse stinkende mest".

Bron: http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=73

Zou het niet een goed idee zijn om met verse mest naar je dierenarts te gaan maar ook een afspraak te maken? Want ik vind dat hij jullie niet moet laten zwemmen met Bumper. Hij moet jullie klachten bloed serieus gaan nemen en je niet weer naar huis sturen met finidiar. Zeker niet als je beseft dat jullie pup zeer stinkende diarree heeft: zou ik toch eigenlijk denken dat hij zelf had moeten bedenken dat er een mestonderzoek gedaan moet worden......
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 jan 2005, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
#234377
Ik heb deze topic gelezen en denk zeer zeker aan wormen of parasieten.
Hoe vaak heeft de pup een ontwormingskuur gehad?
Ook als de uitslag negatief is voor wormen zou ik een kuur panacuur geven. Sommige dierenartsen missen soms de wormpjes of parasieten in de mest. Vooral als de poep erg dun is en de besmetting in een beginfase.
Panacur werkt tegen wormen en guardia.
Zit er ook bloed bij de laatste poep? Dat zijn bijna altijd wormen.
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op di 04 jan 2005, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#234397
Hij is 2 weken gelden voor het laatst ontwurmt.
Ik weet niet met welk merk, het waren vrij grote volgens mij groen hrijze pillen, die door de helft gebroken moesten worden.
Als ik hem nu weer zo op niks af ga ontwormen ben ik bang dat ik het alleen maar erger maak.

Wim
Door Lizzy
#234408
[quote="wimk"]
Hij is 2 weken gelden voor het laatst ontwurmt.
Ik weet niet met welk merk, het waren vrij grote volgens mij groen hrijze pillen, die door de helft gebroken moesten worden.
Als ik hem nu weer zo op niks af ga ontwormen ben ik bang dat ik het alleen maar erger maak.

Wim
[/quote]

Nee, eerst onderzoeken. Maar giardia gaat niet dood van een normale ontwormingskuur. Dus als hij giadia heeft, dan moet er een speciaal middel gebruikt worden.
Door gonny
#234409
had Bumper wormen??? of je heb je preventief ontwormd??
Laatst gewijzigd door gonny op di 04 jan 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234413
Kom ik me ook nog even er tegen aan bemoeien...ik zou eens met alle rotzooi stoppen, en met rotzooi bedoel ik ook alle goeie rotzooi zoals probiotica's , groene klei enzo, dit pupje heeft nu al zoveel naar binnen gekregen.
Ik zou even helemaal over nieuw beginnen met gekookt voer verder niets erbij en heel langzaam overgaan naar steeds iets rauwer voer, en verder gewoon even alles tot rust laten komen.


(lees nu de rest van de topic, en inderdaad vreemd dat de da de ontlasting nog niet heeft onderzocht, dat zou ik zeker laten doen )
Laatst gewijzigd door sylvia op di 04 jan 2005, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#234482
ik wilde je en je pup toch nog even sterkte wensen :-*
wat vervelend zeg :'(
ik heb helaas geen tip aangezien mijn pups met dagje okugust eigenlijk gelijk weer van de diarree af zijn. :-\

ik hoop dat je pup snel weer opknapt en/of je de oorzaak snel vind.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#234484
Jaa, nu mag ik ook nog wat zeggen. Ik ben een beetje laat, was druk met andere dingen.

Als hij het goed doet op de Carnibest Light gekookt, dan laat je hem daar voorlopig even op staan. Ik weet niet wat voor ras het is maar zeker voor een kleinere hond kan dat geen kwaad.
En niet zomaar switchen van de ene soort op de andere. De lam is denk ik vrij vet, natuurvoer is beter.

Als hij ten minste een week goed is, ga je door de gekookte light langzaam wat gekookte natuurvoer doen. En als dat ook goed gaat dan ga je het langzaam maar zeker iets minder lang koken, of een klein deeltje rauw geven. Echt heel voorzichtig, met kleine beetjes.

Doorgaan met de probiotica maar misschien eens een ander merk proberen.
Kruidenmix toevoegen wil ook nog wel eens goed helpen.
En eventueel enzymen toevoegen om de vertering te vergemakkelijken.

En inderdaad de ontlasting eens na laten kijken op wormen en Giardia, maar dat laatste moet in verse (nog warme) ontlasting door je eigen dierenarts gebeuren.

Enne, als dit allemaal niet helpt en hij doet het op brokken wel goed, lijkt het me vrij duidelijk. Zet hem dan voorlopig maar lekker op de brokken tot hij helemaal stabiel is en dan kun je altijd nog gaan experimenteren met vers.
Door wimk
#234590
Net wat poep naar de DA gebracht, zegt de assistent ik denk niet dai je vandaag al uitslag krijg, dat wordt hoog waarschijnlijk morgen.

YIPPEEEEE
Door gonny
#234592
[quote="wimk"]
Net wat poep naar de DA gebracht, zegt de assistent ik denk niet dai je vandaag al uitslag krijg, dat wordt hoog waarschijnlijk morgen.

YIPPEEEEE


[/quote]ik ga duimen....
Door Lizzy
#234602
[quote="wimk"]
Net wat poep naar de DA gebracht, zegt de assistent ik denk niet dai je vandaag al uitslag krijg, dat wordt hoog waarschijnlijk morgen.

YIPPEEEEE


[/quote]

Maar ik mag hopen dat hij vandaag nog kijkt?
Door wimk
#234615
Dat weet ik niet, ik hoorde dat er maar 1 DA was en dat de kans klein was dat ie vandaag nog keek, maar ze zou het in de koelkast zetten.
Maar misschien kijken ze vandaag wel.
Door Lizzy
#234616
[quote="wimk"]
Dat weet ik niet, ik hoorde dat er maar 1 DA was en dat de kans klein was dat ie vandaag nog keek, maar ze zou het in de koelkast zetten.
Maar misschien kijken ze vandaag wel.

[/quote]

Zie de opmerking van Hitam (dierenarts):

"maar dat laatste moet in verse (nog warme) ontlasting door je eigen dierenarts gebeuren".
Door tieneke
#234670
[quote="Lizzy"]
Zie de opmerking van Hitam (dierenarts):

"maar dat laatste moet in verse (nog warme) ontlasting door je eigen dierenarts gebeuren".

[/quote]
Schiet lekker op met zo'n Da ::) ::)
Door sandra1
#234705
[quote="Lizzy"]
Zie de opmerking van Hitam (dierenarts):

"maar dat laatste moet in verse (nog warme) ontlasting door je eigen dierenarts gebeuren".

[/quote]

DAt heb ik toen met Tommie nagevraagd bij de internist en het kan ook in utrecht onderzocht worden met een eliza test. De ontlasting hoeft dan niet vers te zijn.

Sandra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door