Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Yvje*
#1988189
Ik zit met een vraag..

Ik wil graag mijn hond ook Kvv laten eten nadat ik een enorme verbetering heb gezien bij de katten en
er van overtuigt ben dat het gewoon beter is dan brokken.

Nu weet ik dat Smuldier niet het best Kvv is maar dit is wel voor mij nu de enige oplossing
want financieel is dit te doen en bij andere Kvv's ben ik gewoon duurder uit.

Nu is mijn vraag dus, is Smuldier compleet beter dan brokken van Orijen ??

En wat zijn de ervaringen met Smuldier hier ?

Liefs Yvonne
Door beesteboelmona
#1988196
Hoe oud is je hond en is hij verder gezond?
Bij smuldier zou ik dan de vlees compleet en vlees/pens compleet wel afwisselen.
En lotgering is ook een goedkope kvv dus daarmee zou ik dan ook afwisselen. (1,31 de kilo is de goedkoopste versie)
In mijn ogen is de kwaliteit van lotgering beter dan die van smuldier.
En zeker als je die 2 afwisseld zal het goedkomen en ben je beter bezig dan met brokken.
Door Lizzy
#1988202
Smuldier. Twee keer per week een rauw eitje met schil, af en toe wat restjes van groenten dat over is (geen prei en geen ui), twee keer per week een rauw heel sardientje en klaar is kees!
Door Martine-Tom
#1988287
[quote="Lizzy"]
Smuldier. Twee keer per week een rauw eitje met schil, af en toe wat restjes van groenten dat over is (geen prei en geen ui), twee keer per week een rauw heel sardientje en klaar is kees!
[/quote]
Heerlijk verhelderend om te lezen, zo ingewikkeld hoeft het dus niet te zijn :)
Door Lizzy
#1988480
Ja, dat zat ik me later ook te bedenken. Orijen is ZO duur, daar kun je ook het duurste KVV voor geven volgens mij.

Overigens ga ik bij wat ik schreef dus wel vanuit dat je Smuldier compleet voert. Smuldier enkelvoudig heeft meer nodig dan een eitje en wat groen hier en daar.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1988513
Een simpel rekenensommetje zou mij ook zeggen dat Orijen belachelijk duur is.
Een hond van 25kg mag ongeveer 300gr Orijen eten. Orijen kost bij grootverpakking 5,18 de kilo. Dus per dag is dat  € 1,55
Dan kvv of Barf, daarvan mag een hond van 25kg ongeveer 2-3% eten, gemiddelt 2,5% = 625gram per dag.
Als die 625gram dan maximaal 1,55 per dag mag kosten, kom ik op een kiloprijs van € 2,48 voor kvv.
Voor die prijs kun je best een leuke kvv of heel luxe barf voeren.

En nu in niet wiskundige taal, ik vind ook dat compleet vers vlees altijd beter is dan welke brok ook.
Simpelweg omdat vlees makkelijker en beter verteerd.
Voor de mensen met een minder grote portomonee zou ik ook de complete versie's van smuldier of Barf aanraden.
Dat is goed betaalbaar en ook de 1e rede toen dat ik overgestapt ben naar Barf.
Later kwam ik er pas achter dat ze het ook nog veel beter deden op Barf.
Door Elizaw
#1988568
Eigenlijk meer een vraag dan een antwoord ;) Ik heb nl. ook iemand die met deze vraag zit.

Zou je bijvoorbeeld ook een wat betere KVV kunnen adviseren, zoals Darf (2,95 de kilo) en dan bijvoorbeeld 1 keer per week alleen kippennnekken van rond de 1,20 de kilo?en/of lamspens van 1,50 de kilo?eens per week. Dus dan 5 keer per week Darf en twee keer iets anders?
De Darf is natuurlijk een heel goede KVV met meerdere diersoorten erin verwerkt en om de prijs wat te drukken zou dit ook een optie kunnen zijn?
Door hannabelgje
#1988570
Ik zou daar best een pensdag bij doen en dan misschien ook nog een visdag, maar geen dag met alleen maar kippennekken, dat zou ik toch combineren met spiervlees, vis of orgaan. Ik denk dat de combinatie van kippennekken met een vet visje wel goed zal zijn.
Door Elizaw
#1988579
Dat ik daar nu zelf niet op kwam.. :-[ :-[ een dag zalmmix zou inderdaad een mooie aanvulling zijn, kwa prijs ook passend en uiteraard heel belangrijk  :biggrin2:


echt stom dat ik dat nu niet zelf bedacht :boo: :boo:

thanks ;D
Door *Yvje*
#1988706
Hej, dank jullie voor de vele reacties ! Ik betaal voor Orijen vis in totaal incl verzendkosten 73 euro, daar doe ik met 2 honden ongeveer
een maand mee, meestal iets langer. Per hond heb ik aan zo'n 16 kilo Kvv voor een maand genoeg, voor een hond betaal ik voor Cb bijna 60 euro
en voor Bibi iets in de 40. Dus ik ben wel degelijk duurder uit met Kvv. Of ik moet het al helemaal verkeerd hebben uitgerekend, ben niet zo'n rekenwonder
op z'n zachts gezegt. Mijn hond weegt nu 20 Kg, een kleine labrador dus. De andere hond weegt 27 kg, die is van mijn ouders en blijft dus gewoon op Orijen, die willen niet over. Is bibi ook een beetje een goed merk ? Dat geef ik momenteel ook aan de katten alleen ik wissel het wel af. Ik
ga bij de hond geen merken afwisselen omdat ik dan weer bij verschillende online shops moet inkopen helaas en dan ben ik weer duurder uit ivm verzendkosten...

Ze is trouwens helemaal gezond en bijna 6 jaar. Doet het op zich wel goed op de Orijen, alleen ik
ben altijd op zoek naar het beste en wil dit nu gewoon uitproberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1988870
Met Bibi is ook niks mis, dus als je die kan geven met smuldier en dan nog der tips van Lizzy erbij, dan vind ik het ook helemaal goed en beter dan Orijen of welke brok dan ook. :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1989026
jij hebt 47 kilo's hond om te voeren,  dan kom j uit op  iets meer dan 1 kg per dag aan versvlees voeding.
Is het een idee voor jou om  een paar dagen per week smuldier te geven in de varianten zoals ze verkrijgbaar is,  en daarnaast een zalmkop scoren op de markt (vaak gratis)  , en  event.  wat barf spul erbij in andere smaken/diersoorten  dan Smuldier?
Slagerij West  levert  nu ong. door het hele land, en als ik gewoon lamspens en geitenpens als voorbeeld neem, dat is niet duur en je hebt 2  diersoorten erbij.  Voor de kosten hoef je dat niet te laten: 75 ct/kilo, goedkoper nog dan Smuldier  :) ;)
Kippebouten zijn ook her en der verkrijgbaar, ong. 1,50/kilo
Wat tafelrestjes, wat yoghurt  of groente en een eitje of 2 per week en je bent al een heel eind op weg, daarnaast gezonder en goedkoper dan  welke  br*k ook  :) :)
Door *Yvje*
#1990012
Nou, het blijven helaas voorlopig toch nog de Orijen brokjes ben ik bang.
Ik deel de kosten met mijn moeder en die wil niet per hond meer dan 35 euro per maand kwijt zijn.
Nu is het 35 euro voor iedere hond en daar doen we langer dan een maand mee...
Jammer .. hopelijk kan het over een tijdje financieel wel ... lastige is ook dat we de
kosten van het verzenden moeten betalen dat komt er dan ook nog weer overheen hè.
Al met al zijn we dan dus meer kwijt, de goedkoopste was Smuldier idd maar heb toch
mijn twijfels over dat merk, geef dan liever een iets betere, Bibi was dan de eerste die in
aanmerking kwam, daar is hier makkelijk aan te komen maar ook weer verzendkosten
plus ben ik in de 40 euro kwijt alleen al aan Bibi .. heb het geprobeert maar helaas..
Gelukkig doet ze het wel goed op deze brokken ..  

Ik ga liever niet gedeeltelijk Barfen, simpel omdat ik daar gewoon nog niet genoeg verstand van heb
en het voelt niet goed nu. Dan zou ik eerst me daar eerst helemaal in willen verdiepen. En daar
staat mijn koppie nu even niet naar.
Laatst gewijzigd door *Yvje* op di 12 apr 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door