Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Linda en Kiri
#2003906
[quote="beesteboelmona"]
Beschrijf de diarree eens.
Is het waterig, stroperig, teerachtig, van binnen stevig van buiten zacht of gewoon zacht maar niet een van het voorstaande?
Hoe is de kleur wat voor soort bruin of is het meer zwart of wit of zit er een groenig slijmlaagje op?
Wordt de ontlasting steviger of juist slapper of verandert het niet?
Ik zou me er overgens nog niet druk om maken tenzij het steeds slapper wordt. (of paars met blauwe streepjes is)
[/quote]

paars met blauwe streepjes :o.... Wat is er dan aan de hand??? Kan me alleen rode bietjes voorstellen met een blauwe ballon erdoor gemixt... Maar dat zal het vast niet zijn.
Door beesteboelmona
#2003986
[quote="Linda en Kiri"]
paars met blauwe streepjes :o.... Wat is er dan aan de hand??? Kan me alleen rode bietjes voorstellen met een blauwe ballon erdoor gemixt... Maar dat zal het vast niet zijn.
[/quote]

:roflmao:
Door *Yvje*
#2007728
Jeeeeeeej ! Ze wordt dikker ! Nog geen anderhalve week op Lg maar ze wordt nu al wat dikker !
Ben ik blij mee want dat kan absoluut geen kwaad ! Verder zijn de poepjes ook minimaal en ruik
ik nauwelijks nog anaalklier lucht !
Door dazrik
#2011446
[quote="May Linn"]
Een simpel rekenensommetje zou mij ook zeggen dat Orijen belachelijk duur is.
Een hond van 25kg mag ongeveer 300gr Orijen eten. Orijen kost bij grootverpakking 5,18 de kilo. Dus per dag is dat  € 1,55
Dan kvv of Barf, daarvan mag een hond van 25kg ongeveer 2-3% eten, gemiddelt 2,5% = 625gram per dag.
Als die 625gram dan maximaal 1,55 per dag mag kosten, kom ik op een kiloprijs van € 2,48 voor kvv.
Voor die prijs kun je best een leuke kvv of heel luxe barf voeren.

En nu in niet wiskundige taal, ik vind ook dat compleet vers vlees altijd beter is dan welke brok ook.
Simpelweg omdat vlees makkelijker en beter verteerd.
Voor de mensen met een minder grote portomonee zou ik ook de complete versie's van smuldier of Barf aanraden.
Dat is goed betaalbaar en ook de 1e rede toen dat ik overgestapt ben naar Barf.
Later kwam ik er pas achter dat ze het ook nog veel beter deden op Barf.
[/quote]
Hier wil ik toch wel even op inpikken ik ga hier niet de discussie willen voeren of brok nu beter of slechter is dan vers,
maar verkeerde info vind ik nu ook niet nodig.
Een hond van 25 kg die geef je niet perse 300 gram orijen per dag dat is goed om je hond de vernieling in te voeren.
een hond van 25 kg met een gewone dagelijkse beweging die geef je een 225 gram per dag een hond met veel beweging die geef je een 300 gram,
dat is heel iets anders dan ervan uit gaan dat elke huishond van 25kg 300gram per dag moet hebben.
Ikzelf gaf van orijen een 230 gram per dag en ik wandel ongeveer een 2/3 uur per dag met mijn honden gewicht 24 en 26 kg gaf ik 250 gram dan werden ze te dik,
te veel geven van zulke brokken kan leiden tot erge gevolgen het is dan ook rap de schuld van de brok terwijl het baasje gewoonweg te veel heeft gegeven.
(van vers krijgen ze 750 gram per dag ongeveer 3% dus als ik minder geef worden ze te mager)

Ten tweede
over de prijs,orijen duur?
Ja als je de prijzen van zooplus en pets family er op na houd  maar zijn die perse de maatstaaf voor de verkoop prijzen?
er zijn ook nog andere winkel waar orijen goedkoper is dan de meeste commerciele merken zoals hills,pro plan,rc enz waarom word daar niet over gesproken en wordt er telkens maar gezegd orijen is duur?
Om je en idee te geven ik betaalde voor een orijen zak 13.5 kg 55 euro voor een zak van 20kg betaal ik 78 euro.
Laat ik nu een de berekening maken wat me dit per maand zou kosten:hond 25 kg per dag krijgt die 225 gram dus met een zak van 20 kg kom ik 88 dagen toe
per dag kost me dit 0.88 eurocent  per maand 27,28 euro.duur??? ik denk het niet
Nu mag je voor mij een volwaardig barf menu of eender welke degelijke kvv voorstellen die deze prijs kan kloppen.
Nogmaals het is me niet te doen of brok nu slechter of beter zou zijn dan vers ik heb met beide ervaring en bij beide heb ik zowel voor als nadelen gezien,
Mijn gevoel blijft ondanks dat ik ook nog brok geef toch nog steeds uitgaan dat vers voeren het beste is voor je hond omdat dit het meest natuurlijke is,
neemt niet weg dat er daarnaast niemand gediend is met verkeerde info ivm brokken

mvg
Laatst gewijzigd door dazrik op vr 13 mei 2011, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2012057
K'moet eerlijk zeggen dat ik ook met de Lg nog wel duurder uit ben dan met Orijen hoor ..
verzendkosten en groenten komen er overheen nu .. maar vind het niet erg.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2013860
[quote="dazrik"]
Hier wil ik toch wel even op inpikken ik ga hier niet de discussie willen voeren of brok nu beter of slechter is dan vers,
maar verkeerde info vind ik nu ook niet nodig.
Een hond van 25 kg die geef je niet perse 300 gram orijen per dag dat is goed om je hond de vernieling in te voeren.
een hond van 25 kg met een gewone dagelijkse beweging die geef je een 225 gram per dag een hond met veel beweging die geef je een 300 gram,
dat is heel iets anders dan ervan uit gaan dat elke huishond van 25kg 300gram per dag moet hebben.
Ikzelf gaf van orijen een 230 gram per dag en ik wandel ongeveer een 2/3 uur per dag met mijn honden gewicht 24 en 26 kg gaf ik 250 gram dan werden ze te dik,
te veel geven van zulke brokken kan leiden tot erge gevolgen het is dan ook rap de schuld van de brok terwijl het baasje gewoonweg te veel heeft gegeven.
(van vers krijgen ze 750 gram per dag ongeveer 3% dus als ik minder geef worden ze te mager)

Ten tweede
over de prijs,orijen duur?
Ja als je de prijzen van zooplus en pets family er op na houd  maar zijn die perse de maatstaaf voor de verkoop prijzen?
er zijn ook nog andere winkel waar orijen goedkoper is dan de meeste commerciele merken zoals hills,pro plan,rc enz waarom word daar niet over gesproken en wordt er telkens maar gezegd orijen is duur?
Om je en idee te geven ik betaalde voor een orijen zak 13.5 kg 55 euro voor een zak van 20kg betaal ik 78 euro.
Laat ik nu een de berekening maken wat me dit per maand zou kosten:hond 25 kg per dag krijgt die 225 gram dus met een zak van 20 kg kom ik 88 dagen toe
per dag kost me dit 0.88 eurocent  per maand 27,28 euro.duur??? ik denk het niet
Nu mag je voor mij een volwaardig barf menu of eender welke degelijke kvv voorstellen die deze prijs kan kloppen.
Nogmaals het is me niet te doen of brok nu slechter of beter zou zijn dan vers ik heb met beide ervaring en bij beide heb ik zowel voor als nadelen gezien,
Mijn gevoel blijft ondanks dat ik ook nog brok geef toch nog steeds uitgaan dat vers voeren het beste is voor je hond omdat dit het meest natuurlijke is,
neemt niet weg dat er daarnaast niemand gediend is met verkeerde info ivm brokken

mvg

[/quote]

De grootste reden dat ik ooit overgegaan ben van brok naar vers is vanwege de prijs.
De andere voordelen kwamen toen voor mij op de 2e plek.
Vandaar dat ik dit ook zo roep, zelf samenstellen kan prima goed en goedkoop.
In de berekening die ik gemaakt had ben ik idd uitgegaan van de zooplusprijzen en een hond die veel beweegt.
Dit hoeft idd niet zo te zijn en dan kan je hond toe met minder voer.

Mijn gemiddelde prijs komt op  € 1,21 per kilo. En daarvoor eten ze minstens 10 diersoorten van een prima kwaliteit.
Dat zou dan voor jou hond uitkomen op 0,91ct per dag.
Nu kun je als je minder diersoorten voert nog goedkoper uit zijn en zeker onder die prijs komen (nog steeds met kwaliteit)
Jolanda hier op het forum heeft ooit eens een berekening gemaakt en kwam toen op iets van 1,00 gemiddeld per kilo.

Mijn ervaring was ook dat mijn honden van brok veel meer nodig hadden dan van vers.
Dus ook dat maakt onze ervaring verschillend  ;)
Door *Yvje*
#2013961
Ik geef Tara nu zo'n 400 gram per dag. Ze komt vrij snel aan van Kvv blijkbaar. Ik heb deze keer Tinlo besteld bij Caroba,
hopelijk gaat het ook bevallen..
Door Martine.
#2014512
[quote="*Yvje*"]
K'moet eerlijk zeggen dat ik ook met de Lg nog wel duurder uit ben dan met Orijen hoor ..
verzendkosten en groenten komen er overheen nu .. maar vind het niet erg.

[/quote]

Maar ze komt op deze hoeveel wel aan zeg je elders. Dat betekend dat als ze straks op gewicht is je dus minder kan voeren, dus wat voordeliger uit dan nu het geval is. Daarnaast is het natuurlijk mooi dat je hond kennelijk beter op gewicht komt natuurlijk.
Door *Yvje*
#2014762
Ja, klopt hoor ! Ik geef nu al minder .. dan ben ik idd niet veel duurder uit, ik zou goedkoper uit zijn zelfs als ik
de verzendkosten niet hoefde te betalen.. maar we hebben het hier over een paar euro's das nog prima te doen hoor !
Door Nadia
#2014802
Kun je niet in een keer groter inkopen dat je verzendkosten spaart? Dus bijvoorbeeld voor 2 maanden inkopen. OF samen bestellen met iemand en verzendkosten delen.
Door *Yvje*
#2014867
Nee, had ik al zitten denken, maar ik heb niet zo'n grote vriezer, en de vleesjes voor de katzels moeten er ook nog bij in kunnen.
En verder ken ik helemaal niemand in mijn omgeving die ook vlees voert aan de honden.
Door dazrik
#2016995
[quote="May Linn"]


Mijn gemiddelde prijs komt op  € 1,21 per kilo. En daarvoor eten ze minstens 10 diersoorten van een prima kwaliteit.
Dat zou dan voor jou hond uitkomen op 0,91ct per dag.
Nu kun je als je minder diersoorten voert nog goedkoper uit zijn en zeker onder die prijs komen (nog steeds met kwaliteit)
Jolanda hier op het forum heeft ooit eens een berekening gemaakt en kwam toen op iets van 1,00 gemiddeld per kilo.

[/quote]

Hallo
ik ben Jimmy uit Belgie trouwens,eigenaar van 2 Amerikaanse Staffords  Jalisa en Tyra,als alles naar wens verloopt zal ik mijn eerste nestje eind dit jaar hebben onder mijn eigen kennel naam,
zal in kort mijn situatie uitleggen ben sinds vorig jaar in contact gekomen met vers voeren,na orijen,taste of the wild ben ik overgegaan met mijn nieuwe pup (jalisa) op een nrv menu,mede omdat dit beter voor de groei enzo zou zijn,nu Jalisa is op 7 maand tijd als kool de hoogte in gegaan waarmee ik wat twijfel begon te krijgen dat op vers groeipijnen en te snelle groei zou verdwijnen,
ben dat uiteindelijk terug overgegaan op brok eerst orijen dan acana en de honden doen het er prima op,
toch blijf ik ergens met het gevoel zitten dat ik ze tekort doe en dat ze echt vlees verdienen,
ben nu al een tijdje opzoek naar een compleet menu wat betaalbaar is als ik een iets wat deftig nrv/barf menu zelf uitreken kom ik toch min op  €1.65 per dag uit per hond
in dit weekmenu is dan 1x per week kiezebrink zalm en 1x per week een vuile pens lap meegerekend (alles bestelt van bij lupa)
als ik nu orijen zou geven kom ik op  € 0.85 per dag per hond met acana zelf op amper  €0.64 per dag per hond
een nrv/barf menu zou me dan maandelijks 51 euro per maand kosten per hond,acana brok amper de helft,nu met in het achterhoofd dat ik een eigen kennel ga starten en binnen dit en 2/3 jaar 4/5  honden thuis zal hebben zeg ik in alle eerlijkheid dat als ik de prijs in overweging hou dat het voor me interessant om gewoon op brok te blijven een brok waar ze naar mijn gevoel het nog prima op doen ook,
ik hoor veel die verhalen ik voer vers voor amper één euro per dag maar hier eten ze per hond wel 750 gram per dag ondanks dat ze maar 24/25 kg wegen zelf de goedkoopste kvv haalt nog geen 1 euro.
(buiten lotgering maar daar begin ik niet aan heb het zo al niet op kvv) laat staan zelf samenstellen.
nu eerlijkheidshalve heb ik ook geen zin meer om tientallen slachthuizen gaan af te rijden om zo goedkoop mogelijk vlees te vinden hoor het ze graag zeggen ik voer aan 1 euro per dag als je dan vraagt waar haal je je vlees houden ze ofwel hun lippen stijf uit schrik dat de ander ook naar daar toe gaat ofwel moet je zelf je eigen suf gaan zoeken en daar heb ik geen zin meer in.
dus voorlopig blijft het hier op brok.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door