Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twist
#231241
Gister gaf ik voor de eerste keer Carnibest en er zaten best wel grote ( 1 cm) botjes in, wat ik nooit in Rodi vond. Zijn die ergens goed voor? Kan het geen kwaad met doorslikken ofzo?
Door 202spots
#231253
De botjes is voor de calcium.
Wanneer je hond er op wil bijten om 't kleiner te maken is dat prima,wanneer die 't in een stuk door slikt dan verteerd 't ook.
Door Twist
#231384
Tja, ik was aan het roeren en ik zag duidelijk 1 cm grote botjes. Heb er nog op geduwd, maar was erg hard. In Duck zijn ook al zo'n grote stukjes gevonden las ik op een forum. In Rodi heb ik het nooit gezien. Kan het geen kwaad , die grote stukjes?
Door Lizzy
#231392
[quote="Twist"]
Tja, ik was aan het roeren en ik zag duidelijk 1 cm grote botjes. Heb er nog op geduwd, maar was erg hard. In Duck zijn ook al zo'n grote stukjes gevonden las ik op een forum. In Rodi heb ik het nooit gezien. Kan het geen kwaad , die grote stukjes?
[/quote]

BotjeS? Meerdere? Hoeveel zag je er dan? En hoe dik waren de botjes?
Door 202spots
#231395
[quote="Twist"]
Tja, ik was aan het roeren en ik zag duidelijk 1 cm grote botjes. Heb er nog op geduwd, maar was erg hard. In [/quote]

Kan 't soms hard vet zijn?
Anders zo'n stukje even onder de kraan afspoeln en kijken of 't echte botje is.
Als het door de kvv zit dan zal het wel kip botjes zijn,
en 1 cm is zo groot [==] ongeveer ???
mijn honden slikken wel grotere stukken bot door,dus ook al is het echt bot...ik denk dat het geen kwaad kan.
Door Lizzy
#231396
[quote="202spots"]
Kan 't soms hard vet zijn?
Anders zo'n stukje even onder de kraan afspoeln en kijken of 't echte botje is.
Als het door de kvv zit dan zal het wel kip botjes zijn,
en 1 cm is zo groot [==] ongeveer ???
mijn honden slikken wel grotere stukken bot door,dus ook al is het echt bot...ik denk dat het geen kwaad kan.
[/quote]

Ik denk ook eerder dat het iets van hard vet (of zeen van kip) ofzo is, want de botten worden fijn gemalen. Maar goed, onze honden krijgen wel grotere stukken bot als 1 cm binnen ;)
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 29 dec 2004, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twist
#231604
Het was kip met rund. En het waren flink harde stukken en wit. Ik zal de volgende keer nog eens heel goed kijken. Als het vet was, zou het wel niet zo'n mooie vorm hebben denk ik.
Door 202spots
#231653
[quote="Twist"]
Het was kip met rund. En het waren flink harde stukken en wit. Ik zal de volgende keer nog eens heel goed kijken. Als het vet was, zou het wel niet zo'n mooie vorm hebben denk ik.
[/quote]

Ook in de rund word kippenbot gebruikt.
En als het stukjes bot zijn geweest,dan ben ik benieuwd of je vandaag nog stukjes bot hebt terug gevonden,of dat alles gewoon verteerd was?
Door wieke
#231730
Ik moet zeggen dat ik nog nooit botjes in de CB heb gezien, wel witte dingen, wat volgens mij iets van witte bonen zijn, zoals ik ze heb kunnen ontleden. Als je er heel hard op duwt gaan ze uit elkaar. Sommige stukjes erg klein, en andere wat groter.

Hier in igg nog nooit botjes in de cb gevonden
Door Twist
#231796
[quote="wieke"]
Ik moet zeggen dat ik nog nooit botjes in de CB heb gezien, wel witte dingen, wat volgens mij iets van witte bonen zijn, zoals ik ze heb kunnen ontleden. Als je er heel hard op duwt gaan ze uit elkaar. Sommige stukjes erg klein, en andere wat groter.

Hier in igg nog nooit botjes in de cb gevonden
[/quote]

Ook niet in kip met rund?
Door Francisca
#231826
[quote="202spots"]
Zijn het soms kimmels??
[/quote]

Zat ik ook aan te denken. Ik heb net ff gekeken, maar ik zie geen bot in de natuurvoer van CB, en de witte dingen zijn volgens mij ook kimmels.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door