Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1956997
Ja want.. dat wil ik dan graag weten. Behalve de prijs zie ik zelf niet verschil . Mijn honden vinden Smul compleet (0,46 cent) net zo lekker als carnibest (omgerekend naar 400 gram ca 1.40 )

Zit er meer bot in, of meer spiervlees. Waarom vind iedereen dat Carnibest beter zou zijn ? En als Carnibest veeeel goedkoper zou zijn zouden ze dat dat ook nog vinden?
Door fransbulletje
#1957155
Carnibest bevat gemalen bot als calciumbron en Smuldier bevat geen gemalen bot maar een calciumpreparaat ,dacht ik maar kan het mis hebben.
Ik heb ooit een bakje smuldier gekocht maar vond dat zo vies dat het zo de kliko in gegaan is, en het was niet de pensvariant:-)
De bullen eten hier Carnibest en vinden het heerlijk , doen het er supergoed op en ik vind het er fris uitzien en ruiken.
Tja mijn oog wil ook wat ;)
#1957161
Nou, niet iedereen vind dat :)

Waarom men in de regel vindt/denkt dat het beter is.

Smuldier bevat geen gemalen bot en Cb wel. Wanneer je 1 merk geeft dan zou ik in deze ook de voorkeur geven aan de kvv met het gemalen bot erin.

Nou, en daar houdt het voor mij wel mee op. :biggrin2: Dat er nou zoveel meer spiervlees in zou zitten geloof ik ook geen bal van, ze zitten beiden vol met teveel orgaan. Ik vind ze allebei behoorlijk vet, er zit in beiden rijst. Cb heeft dan wat groente erin, maar gut, voor mij in deze geen doorslaggevende toevoeging.

Prijzen zeggen mij niet zoveel als het om kwaliteit gaat. In die zin dat ik niet vind dat duur ook maar meteen goed is. Goedkoop is dat ook niet. Dan kun je naar mijn idee nog zo leuk inkopen, maar bij een pakje smuldier van 1,25 de kilo kan ik ook geen warme gevoelens krijgen wat betreft de kwaliteit die erin zit. Dat cb duurder is, wil ook niet direct zeggen dat zich dat ook in de kwaliteit uitdrukt. Sowieso is het distributiekanaal langer, wat al ongunstig voor de adviesverkoopprijs is.


Overigens, wat woef lekker vindt, vind ik geen maatstaf voor goed of niet goed. Ook niet of ze het er 3 maanden goed op doen. Dat is, vind ik, op een te korte termijn bekeken. Andersom mag wel, als het met 3 maanden slecht gaat, mag je van mij wel je conclusies trekken dat dit voer niet geschikt is voor jouw hond.
Maar hé, ik ken wel honden die al 8 jaar cb eten en nog steeds vrolijk overeind staan, maar zo ken ik ook wel een aantal smuldiergevoerde honden die ook na tig jaar vrolijk overeind staan. dus al met al heb je niet zo heel veel aan deze posting en zal je toch "hoe je hond erop doet" doorslaggevend zijn. :)
#1957190
Omdat het bot bevat als calciumsupplement.

Ik vind gemalen bot beter maar dat rechtvaardigt volgens mij niet het prijsverschil. De meeste kippenuitbeenders geven botten gratis weg, die zijn blij dat je het op komt halen en geven je nog net geen geld toe.

Maar of de kwaliteit heel veel beter is, daar kan ik oprecht geen antwoord op geven. Ik heb er nooit een pup op groot gebracht, op beide voedingen niet (en dat wou ik graag zo houden :biggrin2:). Het prijsverschil zal 'm vast ergens in zitten maar ik zou het je niet kunnen vertellen. Fabrikanten zijn niet zo open over wat ze nou in hun prakkie doen. Hoeveel van wat en welke kwaliteit.
Door Martine-Tom
#1957253
In mijn opinie, niet....

Ik geef Smuldier omdat ik daarnaast ook nog Barf, daarmee geef ik dus echte calcium.
Ik zie dan totaal geen bezwaar, ik geef ook andere merken KVV die beter calciumbronnen hebben.
Puur en alleen Smuldier zou ik niet zo snel doen denk ik, zeker niet alleen maar 1 soort, als je alle soorten geeft word het alweer anders...
Maar als onderdeel van het totaal...ik heb er totaal geen bezwaar tegen.
#1957769
[quote="martine-tom"]
In mijn opinie, niet....

Ik geef Smuldier omdat ik daarnaast ook nog Barf, daarmee geef ik dus echte calcium.
Ik zie dan totaal geen bezwaar, ik geef ook andere merken KVV die beter calciumbronnen hebben.
Puur en alleen Smuldier zou ik niet zo snel doen denk ik, zeker niet alleen maar 1 soort, als je alle soorten geeft word het alweer anders...
Maar als onderdeel van het totaal...ik heb er totaal geen bezwaar tegen.

[/quote]

Het 'probleem' met smuldier is alleen wel dat het maar 2 dierensoorten heeft, kip en rund... Dus er valt niet echt veel te variëren met smuldier. Dat is ook de reden dat ik voor mijn ouders naar Lupa ben gereden en heb besteld bij slagerij west, zodat hun hondje ook nog wat andere diersoorten kan eten, want kip en rund is een beetje eenzijdig.
Door Martine-Tom
#1957824
[quote="Linda_Bonbon"]
Het 'probleem' met smuldier is alleen wel dat het maar 2 dierensoorten heeft, kip en rund... Dus er valt niet echt veel te variëren met smuldier. Dat is ook de reden dat ik voor mijn ouders naar Lupa ben gereden en heb besteld bij slagerij west, zodat hun hondje ook nog wat andere diersoorten kan eten, want kip en rund is een beetje eenzijdig.
[/quote]
Daar heb je gelijk in, daar had ik nog niet bij stil gestaan, met varieren bedoelde ik ook meer alle soorten door elkaar geven, de enkelvoudige en de complete varianten, volgens mij kom je dan best een eind...
Maar goed ik ben verre van een expert hoor, maar omdat ik meerdere merken geef en deels barf denk ik dat we hier wel een eind komen.
#1957840
[quote="Linda_Bonbon"]
Het 'probleem' met smuldier is alleen wel dat het maar 2 dierensoorten heeft, kip en rund... Dus er valt niet echt veel te variëren met smuldier. Dat is ook de reden dat ik voor mijn ouders naar Lupa ben gereden en heb besteld bij slagerij west, zodat hun hondje ook nog wat andere diersoorten kan eten, want kip en rund is een beetje eenzijdig.
[/quote]

Ik zie toch anders ook Lam en Paard op hun prijslijst staan. Wellicht dat de supermarkten die niet standaard in hun assortiment hebben, maar ze zijn er wel. :)
Door Martine-Tom
#1957852
Hier hebben ze die niet in elk geval.
Ff denken, pens, penscompleet, vlees, vlees compleet, hart, kip..geloof dat dat ze waren.
Ik zie nu wel dat in de 2 complete varianten schapenvet zit, toch een 3e beest erbij ;)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 05 mar 2011, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#1957885
Ik kijk eigenlijk niet zo naar wat de kvv mij kost maar hoe mijn honden het erop doen. De bullen krijgen hier nu drie jaar Carnibest, alles soorten en doen het er super goed op. Sinds de Carnibest, geen jeuk meer, geen ooronstekingen, gesmette neusplooien etc. Zo spaar je toch ook de nodige dierenartskosten uit. Onze Hugo is opgegroeid op Carnibest en een prachtige bull geworden. Ik heb ook wel eens een zijstap gemaakt naar Naturis, hebben meer diersoorten maar na zes weken werd er gekrabt aan kop, poten gelikt, onstoken neusplooien etc dus terug naar CB. Paar maanden geleden Darf geprobeerd , biologisch en vijf diersoorten in één maaltijd maar helaas de bullen konden er niet van poepen, dus wederom terug op de CB. Voor mij is het dus wel duidelijk de bullen blijven op de CB :)
#1957940
[quote="martine-tom"]
Hier hebben ze die niet in elk geval.
Ff denken, pens, penscompleet, vlees, vlees compleet, hart, kip..geloof dat dat ze waren.
Ik zie nu wel dat in de 2 complete varianten schapenvet zit, toch een 3e beest erbij ;)
[/quote]

Nou, dat is verwaarloosbaar om als 3de beest te betitelen :-X. Het assortiment van de supermarkt is beperkt, maar je kan bij smuldier zelf of via dsz, of misschiehn ook wel via de supermakrt die andere soorten wel bestellen. Gaat dan wel per doos vaak.
Door Martine-Tom
#1957987
[quote="Angelique"]
Nou, dat is verwaarloosbaar om als 3de beest te betitelen :-X. Het assortiment van de supermarkt is beperkt, maar je kan bij smuldier zelf of via dsz, of misschiehn ook wel via de supermakrt die andere soorten wel bestellen. Gaat dan wel per doos vaak.
[/quote]
Het was ook maar een grapje :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 05 mar 2011, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#1980318
[quote="Angelique"]
Ik zie toch anders ook Lam en Paard op hun prijslijst staan. Wellicht dat de supermarkten die niet standaard in hun assortiment hebben, maar ze zijn er wel. :)
[/quote]

Via de supermarkten zijn alleen de 400 grams verpakkingen te koop, de rest kunnen ze ook niet bestellen.
Dan heb je idd alleen de smaken die Martine al noemde.
Alleen de kip heeft een natuurlijke calciumbron.

De overige smaken zijn leverbaar via sommige dsz. of internetleveranciers (volgens mij heeft lupa Smuldier).
Die zijn overgens wel duurder, tussen de 3 en 4 euro per kg volgens mij.
Geen idee wat daar inzit verder.
#1992646
ik voerde mijn reu ook smuldier toen hij ernstig ziek werd en utrecht kwam te liggen heb ik daar hun mening gevraagt over smuldier compleet varianten en hun zeiden mij dat de producten van smuldier niks mis mee was en ik dat gewoon kon voeren ,inmiddels voer ik 1 hond smuldier compleet zonder gluten en voer daar haaksbarf bij en lotegering glutenvrij mij andere hondjes krijgen ook lotgering en wisselns met haaksbarf ,de glutenvrije jongen krijgt af en toe een kuiken of konijnenkopje als koekje .ben zeer te spreken over lotgering en mijn hondjes doen het er prima op ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door