Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1993004
Onze Hugo is opgegroeid op Carnibest en een prachtige bull geworden.

Hallo, even off-topic, maar is dat hugo van de franseweg, ? (gerda woont hier in het dorp, ga altijd even puppen kijken bij haar, heb hugo toen ook gezien)

Groet Ria
#1993167
Lupa heeft idd lam en paard compleet. Ik heb ze benadert om te kijken wat hun calciumbron was. Alleen bij de vlees en pens compleet zit een calciumsuplement in, de rest van de assorti is het gemalen bot. Ik vond dat belangrijk om te weten omdat ik een opgroeiende pup heb, en ik wil niet dat zij teveel calcium binnen krijgt.
Door fransbulletje
#1993275
[quote="petervrouw"]
Onze Hugo is opgegroeid op Carnibest en een prachtige bull geworden.

Hallo, even off-topic, maar is dat hugo van de franseweg, ? (gerda woont hier in het dorp, ga altijd even puppen kijken bij haar, heb hugo toen ook gezien)

Groet Ria
[/quote]

Helemaal goed onze Hugo is een fransewegje :biggrin2:
#2402631
Smuldier is hier veel goedkoper hoor....

Ik wissel af met de kvv. Het enige dat kokkie met lange tanden at was zo`n rodiworst. Op de verpakking stond
granen....bla bla bla. Dus dat koop ik niet meer. Verder eet ze echt alles op.
#2403341
[quote="Angelique"]
Ik zie toch anders ook Lam en Paard op hun prijslijst staan. Wellicht dat de supermarkten die niet standaard in hun assortiment hebben, maar ze zijn er wel. :)
[/quote]

In de complete versie hebben ze alleen op basis van pens of op basis van rundvlees
#2403367
Ik vind de geur en hetgeen ik er van zie afschuwelijk. Aanvankelijk lustte Merel qua rauw alleen Smuldier pens compleet. Om daar nog wat van te maken, voegde ik daar tartaar aan toe. Ze was zó vies van vlees dat ze dat er uit friemelde, dus dat moest glad geroerd worden met een beetje yoghurt en dan tot 1 drassige brij met de grijze Smuldier geroerd worden. Smuldier leent zich daar uitstekend voor, want is zelf ook een drassige brij. Maar ooooo was ik blij toen ze na.v. aanvang behandeling DCM allerlei ander vlees met veel smaak ging eten!! Smuldier komt hier nóóit meer in huis, ik vond het echt heel ranzig.
Overigens werd hier de Vlees Compleet ook gegeten, zij het met minder smaak. Na deze moest Merel echter structureel braken. die verdroeg ze op de een of andere manier niet. Dat beviel me toen al niet en aangezien ze het nooit met iets anders gehad heeft, blijf ik deze variant met argusogen bekijken :-\

Carnibest Natuur (de reguliere dus) vind ik op het oog relatief veel pens bevatten. Ik heb niet de illusie - als ik het product bekijk - dat het de verhouding spiervlees bevat die ik gewend ben te geven in zelf samengestelde maaltijden (maar dat zal voor het merendeel van de kvv's gelden). De maling is grover dan die van Smuldier en daardoor kun je iig beter zien wat het allemaal ongeveer is. Het is niet zo'n onduidelijk grijze, slierterige brij én de geur doet mijn maag niet draaien.
Op Carnibest zijn al heel wat hondjes, ook uit rassen die daar gevoelig voor zijn, gezond opgegroeid als het gaat om gewrichten. In die zin heeft het product wat mij betreft wel bewezen voldoende kwaliteit te bieden.
Ik heb er zelf m'n nest op afgespeend en dat is me goed bevallen: ze aten de diverse smaken het graag, de ontlasting was uitstekend en het werd zowel qua uiterlijk als geur door mijzelf ook als prima ervaren.

Maar wat nou exact het verschil is tussen die 2..?? We zullen het nooit weten, want we kennen de recepten niet. Voor zover er een vast recept is, want van Smuldier heb ik diverse keren gelezen dat het wat wisselend van samenstelling is.
#2404198
Nou hier veel Smuldier en het stinkt helemaal niet. 5 honden die er erg goed uitzien en (afkloppen) tot nu toe geen gezondheidsproblemen, goede HD- en ED uitslagen.
Maar Smuldier wordt wel afgewisseld met Energique en Lotgering. Daarnaast visoliecapsules, groente, eitjes, sardientjes, kippennekken.
Heb een paar jaar terug een 15jarig oud (oneerbiedig vies) hondje van brok op Smuldier gezet en hij kwam bijna in z'n 2e jeugd. Werd veel energieker, kwam weer prachtig in z'n vacht, kreeg weer betere bespiering en heeft het nog bijna 3 jaar "volgehouden".
Resumerend ben ik tevreden over Smuldier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door