Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
#227421
Is het soms iemand anders ook opgevallen dat je hond "anders" reageert op CB?

Ik vind het zo raar: eerst maanden CB gegeven...alles prima. Toen een week of 2 AHV gevoerd, waarop Beau maar 2 x per dag een keurige poep deed, maar wel erg begon te winden. Maar verder prima, goeie vacht, nette ontlasting, geen diarree oid...

Nu weer sinds ruim een week aan de CB...en nu poept Beau dus alleen al 's morgens 3x!!! Tijdens de middagwandeling komt er nog een klein poepje en dan 's avonds ook weer.....iemand tips?
Toch maar overschakelen naar iets anders?

Ik snap er niets van...geen diarree, geen windjes...maar het lijkt wel alsof hij aan de brokjes is... ??? :-\
Door Breezer
#227431
Ik heb geen idee wat het kan zijn, ik weet alleen dat Breezer idd soms wat vaker poept dan toen ik nog op Energique zat.

Zijn poep patroon is ongeveer zo.

smorgens: 2x aardige hopen.
smiddags: 1x een klein drolletje.
savonds: 2 a 3x kleine keutels.

Vindt het best veel, en zolang het lekker in het gemeente plantsoen ligt en niet in m´n tuin heb ik er geen problemen mee.
Door Peet
#227463
Hhmmmm....Afbeelding

nou ja...als hij toch (weer als een olifant te keer gaat.....Afbeelding....kan ik hem toch gewoon weer aan de Aldi brok doen, nietwaar?

Scheelt een hoop Afbeelding in deze dure tijden


( :-X :-X :-X)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227465
[quote="Peet"]
Hhmmmm....Afbeelding

nou ja...als hij toch (weer als een olifant te keer gaat.....Afbeelding....kan ik hem toch gewoon weer aan de Aldi brok doen, nietwaar?

Scheelt een hoop Afbeelding in deze dure tijden


( :-X :-X :-X)
[/quote]

:o
Door Audrina
#227489
Hier is er ook niks veranderd bij de "poepmanieren" van m'n honden, terwijl ze toch ook op de CB staan en die CB uit dezelfde partij komt als die van jou.
Laatst gewijzigd door Audrina op di 21 dec 2004, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#227493
Nou ja.....dan ligt het gewoon aan Beau....Misschien door de kou ...of doordat hij een dagje ouder wordt...

Hij eet het in ieder geval zoals van ouds met smaak....en het bos is groot genoeg..... ;D
Door Mariska
#244249
Ik ben enige tijd geleden van Bibi overgestapt naar Carnibest. Mijn honden deden het goed op Bibi maar ik had het idee dat Carnibest kwalitatief iets beter was dan Bibi dus ik dacht laat ik het maar eens proberen. Ik het begin hadden de honden geen problemen met Carnibest. We zijn nu ongeveer een half jaar verder en ik weet niet of ik nou wel zo tevreden ben over Carnibest. Mijn oudste hond gaat van de Kip/Rijst aan de slinger en als hij Aktief krijgt geeft hij regelmatig over. Mijn jongste hond poept eigenlijk hartstikke veel. Bijna bij elke uitlaatronde (4x per dag) poept hij. Het lijkt mij iets te veel. Heeft iemand deze ervaring ook? Toch iets in de samenstelling veranderd? Is het verstandig om toch maar weer over te stappen naar Bibi? Ik dacht eerst misschien moeten ze aan de overstap wennen maar na een half jaar zou dit toch al gebeurd moeten zijn?
Door Jolly
#244257
iedere hond is verschillen en dus reageren ze allemaal anders op bepaalde merken.
Als jij zelf het idee hebt dat ze het beter deden op het eerste merk(dus niet kotsen, of mega veel schijten e.d) dan is voor jou honden dus dat merk hun merk.

Tenminste zo denk ik er dus over he.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 18 jan 2005, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mariska
#244283
Ja daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik had bij Carnibest een "beter" gevoel. Als je informatie naleest op de website dan komt Carnibest professioneler over. Dat Carnibest ook regelmatig een test uit laat voeren sprak mij ook wel erg aan. Bij Bibi wordt daar eigenlijk niet veel over gezegd. Het is eigenlijk puur het vertrouwen dat je in een fabrikant moet hebben en dat heb ik met Carnibest ietsjes meer. Enfin..ik kijk het nog maar even aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#244935
[quote="Mariska"]
Ik ben enige tijd geleden van Bibi overgestapt naar Carnibest. Mijn honden deden het goed op Bibi maar ik had het idee dat Carnibest kwalitatief iets beter was dan Bibi dus ik dacht laat ik het maar eens proberen. Ik het begin hadden de honden geen problemen met Carnibest. We zijn nu ongeveer een half jaar verder en ik weet niet of ik nou wel zo tevreden ben over Carnibest. Mijn oudste hond gaat van de Kip/Rijst aan de slinger en als hij Aktief krijgt geeft hij regelmatig over. Mijn jongste hond poept eigenlijk hartstikke veel. Bijna bij elke uitlaatronde (4x per dag) poept hij. Het lijkt mij iets te veel. Heeft iemand deze ervaring ook? Toch iets in de samenstelling veranderd? Is het verstandig om toch maar weer over te stappen naar Bibi? Ik dacht eerst misschien moeten ze aan de overstap wennen maar na een half jaar zou dit toch al gebeurd moeten zijn?
[/quote]

De kip/rijst en de Aktief zijn de 2 vetste soorten. Misschien dat je hond daar niet goed tegenkan. Het Natuurvoer is minder vet, misschien dat het met die soort beter gaat.
Door orion
#244993
ik heb ook bij de laatste portie CB het idee dat de samensteling is veranderd
de pups zijn altijd hard in de ontlasting geweest, maar nu de verpakking rood is (nieuwe lichting vlees) zijn ze regelmatig sóchtends aan de diaree
Door tieneke
#245038
[quote="Angelique"]
De kip/rijst en de Aktief zijn de 2 vetste soorten. Misschien dat je hond daar niet goed tegenkan. Het Natuurvoer is minder vet, misschien dat het met die soort beter gaat.
[/quote]
Hier hebben ze met de kip,lam en natuur nergens last van!
Het enige waar ze last van hebben is dat ze nog meerrr willen :P ;D
Door Nelly
#245055
Heb ooit ook eens een tijdje cb geprobeerd, maar na een paar maanden toch weer terug naar bibi. Angel stond met de cb een beetje te miepen en Ashley ging er raar van ruiken en op z'n voeten kluiven. Met bibi nergens last van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door