Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1942227
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Ilonka en woon samen met mijn man Bas in limburg te samen met onze kruising herder reu Boomer van zeven, en ons Duitse herder teefje Tessa van een jaar. Zij krijgen beide brokken van royal canin. Omdat Tessa zo mager blijft terwijl ze drie keer zoveel krijgt als de aanbevolen hoeveelheid, ben ik opzoek gegaan naar ander voer en kwam toen op kvv uit. Barf lijkt me allemaal nog te ingewikkeld en een beetje tijdrovend. Ik kwam bij de site van Lupa uit en het grote voordeel is dat we een half uurtje van Budel afwonen dus gewoon een beetje kunnen kopen om te kijken of de honden het lekker vinden. Nu is de vraag hebben jullie ervaring met de kvv en mixen van Lupa? Is dit goede voeding? en moet ik hier nog wat dingen aan toevoegen (supplementen oid) Hoe schakel ik over, en waar kan ik het best mee beginnen?
#1942848
Hallo Ilonka, welkom op Barfplaats  :)

Ik denk dat als je dit leest http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70428.0.html je antwoord hebt op de meeste vragen.

Zelf heb ik geen ervaring met de mixen en kvv van Lupa, maar ze verkopen naast hun eigen kvv ook nog verschillende andere merken.
Het is altijd een beetje lastig te beoordelen of een kvv helemaal "compleet" is omdat vaak moeilijk te achterhalen is wat er precies in zit.

Daarom zou ik gewoon lekker af gaan wisselen met verschillende smaken (diersoorten) en verschillende merken, dan komt het helemaal goed.  :)
#1943035
Thanks voor de reactie's  :)

@cindy. Kwam Goofy dan niet aan van de kvv? Ik zie dat barfen (nog) niet echt zitten. En heb ooit jaren geleden een keertje kippen nekjes gekocht en die wilden ze niet hebben. De jongste was er toen nog niet dus weet niet hoe zij erop zal reageren. Maar denk dat een overstap van brokken naar kvv makkelijker is dan naar barf of vergis ik me daarin?
#1946176
Dat ligt aan de hond. Sommige honden kunnen gelijk Barf hebben, maar bij anderen is het handig om het gemalen te geven.
Je kunt cold turkey overstappen, een dagje lasten vasten en dan KVV geven, of eerst een dagje gemalen pens geven en dan overstappen... Of mengen met de brok, maar dat zou zelf niet mijn voorkeur zijn.
Ik ben gewoon gelijk overgestapt op KVV bij Bodhi en dat ging goed. Na 2 weken KVV te hebben gegeven, ben ik aan zelf samenstellen begonnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door