Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ordell
#228031
[quote="Peet"]
Volgens mij doet schapevet niet zoveel, toch? Althans, niet uit een potje....Ik zou hem gewoon wat meer geven, of idd CB Actief.... :P
[/quote]

Nee, dan moet je wel het vers vet hebben... ;)
Door K@rin
#228146
Bjuly, Shanay en Dewi slapen 's nachts buiten ..........
Kennel met een binnennachthok, wat bestaat uit geisoleerde koelhuiswanden, van de vloer af, dikke rubberenmat op de bodem, met daarop wollen legerdekens ;) ...........
Qua voeding krijgen ze 's winters of meer CB of op de brokkendagen ca. 1 kg pens met z'n drieen extra.
's Winters zijn ze ook altijd iets dikker ..........
Door Ordell
#228151
[quote="Karin & Pyrs"]
Bjuly, Shanay en Dewi slapen 's nachts buiten ..........
Kennel met een binnennachthok, wat bestaat uit geisoleerde koelhuiswanden, van de vloer af, dikke rubberenmat op de bodem, met daarop wollen legerdekens ;) ...........
Qua voeding krijgen ze 's winters of meer CB of op de brokkendagen ca. 1 kg pens met z'n drieen extra.
's Winters zijn ze ook altijd iets dikker ..........
[/quote]

Dat is ook heel goed, des te warmer het hok, des te minder energie wordt er verbruikt... ;)
Door Truus
#228153
In de winter rennen en spelen ze ook meer om zich warm te houden. Daardoor verbranden ze ook veel vetten denk ik. ;)
Alleen bij Timo en Mila nog niet genoeg :-\ ;D
Door Nelly
#228274
De mijne slapen zomer en winter binnen, maar overdag zijn ze wel graag buiten, ook in de winter. Dus hou ik het in de gaten en als ze 's winters afvallen krijgen ze meer te eten.
Door Audrina
#229793
Net toch maar ff 15 kilo CB Aktief voor m'n reu besteld, want ik blijf hem te mager vinden. Ik ben hem wel meer gaan voeren, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. :-\
Door Audrina
#229978
Nee, zo erg is het nou ook weer niet. ;) Hij is nog niet vel over been ofzo, maar als je hem aait voel je duidelijk zijn ruggengraat uitsteken en dingen zoals kammen vindt ie niet meer fijn.
Door diana
#230516
ze krijgen hier op de trainingsdagen nu
actief , omdat ze zichzelf daar ook nog moeten warm houden nu .
en dus extra veel energie gebruiken
verder verander ik er niet veel aan
wanneer het in de zomer erg heet is geef ik ze wel veel minder te eten
Door Rosita
#230740
Mijn herder Ammy kreeg voorheen Bibi natuurmix en ondanks dat ik in de winter meer gaf en ook extra olie was hij rond deze tijd altijd te mager. Ik geef nu alweer een tijdje CB natuurvoer en ben sinds een paar weken overgegaan op CB aktief. Hij krijgt dezelfde hoeveelheid en is nu wel mooi op gewicht :D. Ik denk dus dat dit niet alleen komt omdat er meer vet in zit, maar ook meer koolhydraten. Vroeger toen ik nog met mijn honden aan barf deed merkte ik al dat Ammy erg mager werd wanneer hij helemaal geen koolhydraten at (ongeacht de hoeveelheid vet). Mijn andere hond (labrador) deed het juist veel beter zonder koolhydraten. Dat is een van de voordelen van barfen, iets wat ik dus wel mis met KVV. Beide honden krijgen nu CB aktief, maar mijn labrador krijgt dit alleen 's avonds en 's morgens maakt ik vaak weer zelf iets voor hem klaar met weinig vet en geen koolhydraten anders wordt deze hond te dik :P (ik zou ook minder kunnen geven, maar dan blijft er zo weinig over).

Groetjes Rosita
Door Laura W
#232239
Het scheelt denk ik ook of je hond een dikkere vetlaag of een dikkere pels heeft. Onze windhonden hebben een heel dun vachtje en dan ook nog eens heel weinig spek, dus die zullen waarschijnlijk meer energie nodig hebben om zich warm te houden dan een hond met een lekkere 'winterjas' aan.

Zelf ben ik in de winter ook meer geneigd om een stamppot met jus te eten en zomers juist een lichte salade. ;)
Door Audrina
#232993
M'n reu krijgt nu sinds een paar dagen CB aktief en hij doet het er onwijs goed op. Hij is nog niet aangekomen, maar hij is in ieder geval ook niet verder afgevallen. Hij (vr)eet als een bootwerker, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het allemaal weer goed gaat komen. ;D
Door wieke
#233242
Ik moet zeggen dat ik dit zelf ook nog niet bedacht heb, maar die mannen eten hier als dokwerkers en blijven schraal.
Ik ben snel bang dat ik teveel geef, maar ik ga nu ook maar ophogen. Het zijn hier kleine hondjes die in deze dagen wel kunnen wandelen, maar absoluut de bibbers krijgen als we ook maar even stil staan.
Die zullen dus wel meer verbranden. Oei oei, niet netjes van de baas!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door