Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#1940656
Diesel is nu 2,2 kilo en ik verwacht dat hij nog iets zwaarder zal worden maar niet zwaarder dan 3 kilo.
Hoeveel kvv moet ik hem dan nu geven?
Kan ik op het oog voeren zoals met boomer en danou of is dat juist met een ieniemienie pupje niet zo verstandig.
De kvv die ik heb is smuldier,kan diesel daar ook op?hij is bijna 14 weken en lust echt alles.
Door nienk
#1940710
op het oog voeren kan denk ik best, maar hou er dan wel rekening mee dat met zo'n klein hondje het heel nauw luistert, dat is niet even 50 gram meer of minder, eerder 5 gram. en nog 800 gram aan komen lijkt weinig, maar in verhouding tot zijn gewicht is dat enorm veel! zou dus zeggen dat je redelijk hoog  kan gaan zitten in het percentage wat je hem voert.

over smuldier ben ik niet heel enthousiast, en van de specifieke behoefte van een pup heb ik geen verstand. 
Door inni
#1940896
Hier een maltezer van iets over de 3kg (hij is inmiddels 4.5j) en eet +-110gr per dag, 's morgens en 's middags 25gr (elke keer gewogen), 's avonds 40à45gr en voor 't slapen gaan 15à20gr. voor een pup weet ik 't niet. Geef ik hem enkele dagen na mekaar wat meern dan eet hij 't wel op maar z'n maag is daarmee niet akkoord. :-X
5gr is voor zo'n beestjes al heel wat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1940943
Chihuahua :o :o Laat ik nou al die tijd dat je 'm hebt denken dat het een Jack Hussel is :biggrin2:

Maar dit soort kleintjes  eten op deze leeftijd snel zo'n 8% van het lichaamsgewicht. Overigens denk ik dat als hij nu met 14 weken 2,2 kilo weegt dat hij uiteindelijk wel wat zwaarder zal worden dan die aangegeven 3 kilo.
Smuldier kan, maar persoonlijk zie ik natuurlijk liever iets waar gemalen bot inzit, maar aan de andere kant hebben dit formaat hondjes niet snel last van gewrichten e.d. dus ach er zijn er vele voor hem groot op geworden en dat zullen vele na hem ook nog wel doen. Als je een beetje afwisselt met smaakjes dan zal het best goedkomen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door