Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Francisca
#225588
Jammer hoor dat je nu brokken geeft.
Ik zou ook een andere kvv proberen en het dan echt even doorkoken, niet alleen gekookt water er over gieten. En probiotica en okugest geven.
Wij zij nu een half jaar over op vers ( ok wel met een volwassen hond van 1.5 jaar, maar Mika is nu 5 kilo terwijl hij 8 kilo zou moeten wegen ) en nu pas gaat het goed. We hebben eindelijk de kvv waar hij het goed op doet, na drie soorten te hebben geprobeerd.
En, moet ik ook eerlijk zeggen, we zijn met hem bij Tannetje Koning geweest omdat hij het toch ff niet helemaal alleen red. Hij krijgt nu chinese kruiden en een homeopatisch middel.
Terug naar brokken is voor ons geen optie omdat Mika waarschijnlijk een granenallergie heeft.
Door danielle1980
#225614
[quote="wimk"]
Jij heb makkelijk praten, ik heb hier een pup van net 9 weken waar het uit spuit, en als ik hem 1 dag rijst met kip geef dan is er niets aan de hand.
Dan ga je als je je verstand gebruikt toch niet door met het geven van het voer waarvan hij aan de diarree gaat.
[/quote]

sorry hoor maar ik vind niet dat ik makkelijk praat.
er is ook een topic van mij ergens hier dat mijn pups aan de diarree waren van de bibi.
dat was denk toen ze week of 7 waren misschien iets ouder.
nu zijn ze 12 weken en nog steeds regelmatig aan de spuitpoep.
ik heb er 5 nu nog in huis.
en dus steken ze elkaar regelmatig aan.
ook essie en minx.
dus het heerst gewoon.

tuurlijk maak ook ik me zorgen en vind ik het niet fijn dat t zo is. :(
en ook de da waar we woensdagavond nog heen zijn gegaan met spoed adviseerde brok. ::) >:(
nadat we t met kip en rijst moesten proberen.
mama en ik braaf ja gezegt maar we doen t dus niet. :P

ik heb nu vanaf woesdagavond kip gekookt.
4 keer op dag.
vandaag de cb gekookt en GEEN 1 pup nog aan spuitpoep.

dus vind dat je gewoon wat langer moet volhouden.
ze moeten eerst weer beetje tot rust komen.

ik geef ook okugust 2 pillen per pup per dag.
en ook nog probiotica.

hopelijk blijft t nu goed.
maar zo niet dan ga ik nog NIET op brokken.

bovendien hebben de pups die al weg zijn het ook gehad paar dagen bij de nieuwe eigenaren.
en die hebben ook gewoon vlees blijven geven.

en hier in de buurt hebben ook de honden die op brok zitten heb,
zowel volwassen als pup!
Door Francisca
#225615
Even nog ter aanvulling: ik snap heel goed dat je het even niet ziet zitten als je pup diarree heeft. Misschien toch nog eens goed overdenken waarom je vers wil geven en het dan ook uit volle overtuiging doen. ;)
Door danielle1980
#225617
o ja als je denkt dat t door bibi komt probeer dan wat anders te geven als brok.
bv energique,cb,ahv enz.
misschien dat ie t daar gewoon veel beter op doet.
er is vast wel ergens waar je paar kilo kan halen om te proberen.
Door karin2
#225620
je kan ook versvlees (kvv) met veel rijst en dan langzaamaan de hoeveelheid rijst verminderen en de kvv vermeerderen.
Mijn honden gaan aan de spuitpoep van brokken (zelfs de duurste merken) de eerste dagen!!!
ik denk dat je door brokken te geven de darmen nog meer belast :-\
een pup heeft erg snel last van diaree door VERANDERING van voeding , dus of het nou zoveel helpt die brokken ??? :-\

ps snap best wel dat je je ongerust maakt en dat het erg vervelend is hoor .
geef hem eventueel ook het kookwater van de rijst als ie het lust .
Door tieneke
#225782
Jammer dat je waarschijnlijk toch naar je Da hebt geluisterd ;)
Ja een pup van 9 weken hoort niet aan de dunne te zijn,snap best dat je je zorgen maakt.
Zelf had ik het vlees licht gekookt in een pannetje,dit adviseer ik meestal aan pupeigenaars.
Zelfs mijn eigen nollebakbakmonsters zijn zeker de eerste weken dat wij ze in huis hadden hevig aan de slinger geweest,werd er niet goed van....
Terwijl ze bij de fokker alleen maar met versvlees zijn grootgebracht .
Ik heb Paul Barte toch echt een paar keer in lichte paniek gebeld hoor!
Probiotica geven was zijn antwoord ;)en licht koken en vooral volhouden ;) ;D ;D
Hopelijk ga je de pup straks toch nog vers geven... :D
Door 202spots
#225785
Ik kan me best voorstellen dat je 't effe niet ziet zitten.
Had je ook geprobeerd om de ene maaltijd kip en rijst te geven en de andere de bibi?(of ander soort kvv)
Of 3 keer kip met rijst en 1 keer bibi?
Misschien dat alles bibi gewoon effe TE veel verandering was?
Hoop dat er vlug verbetering zal komen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door