Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1953896
Je hoeft ook niet met enge verhalen te komen, als ze nu geen dragende botten meer geven is het ook goed, maar dat kon ik eerst niet uit je verhaal opmaken. Het leek erop alsof jij die botten geen probleem vind omdat het altijd goed gegaan is bij deze hond.
Maar dat is het lastige van alleen een stukje tekst, dan heb ik je dus verkeerd begrepen.  :)

En met de ribben gaat het er ook niet over dat hij ze niet weg krijgt, het gaat erover dat hij ze niet kan verteren.
Maar als jij er van overtuigd bent dat het goed gaat, prima.
Door mirdj
#1953928
Ik vind dragende botten absoluut een probleem, maar dat stond inderdaad niet duidelijk in het eerste stuk tekst.

Voorlopig duurt het nog wel even voor hij aan de ribben gaat want mijn vriezers zijn nog helemaal vol ;) Als ik de bestelling bij de slager plaats zal ik wel aan hem vragen of hij jonge, zachte ribben wil geven. Het probleem met deze hond is dat bv nekken in 1 hap naar binnen gaan en kipkarkas misschien in 2. Ik denk niet dat dat een goede start is. Het is het een tegen het andere afwegen en dan denk ik dat hij beter zelf de botten in stukken kan bijten omdat de stukken dan waarschijnlijk kleiner zijn als een nek.

Het overstappen naar KVV ging in ieder geval hartstikke goed, totaal geen problemen met de ontlasting. Ik heb goede hoop dat het met de ribben ook goed zal gaan al is dit natuurlijk een hele andere hap als KVV. Ik zal ook wel aangeven dat ze hem niet gelijk een halve kilo rib moet geven, maar met kleinere hoeveelheden moet beginnen en dit langzaam opbouwen.
Door Martine.
#1954858
De jonge geitenribben van SW zijn heel zacht. Hier doen ze er echt niet veel langer over die ribben dan over hun kipkarkassen. Misschien zijn gedroogde runder- of paardenpezen een betere optie als ze langduriger kauwwerk zoeken. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door