Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#225535
Welk merk vlees raad je me dan aan?

Ik vind het een beetje een loterij met vers vlees.

Ik probeer maandag weer een ander soort vers vlees, maar dan zie je ook pas na een paar dagen resultaat.

Ik heb een pup aan de spuitpoep, ik kan niet expirimenteren
Door Joom
#225537
Wat vervelend dat Bumper niet op de gewenste manier reageert op bibi. Misschien is het wat te vet? Als het mijn hond was zou ik hem ander vleesvoer geven, waarschijnlijk de komplete versie van rodi met pens, deze is namelijk bij de meeste supermarkten te krijgen en ik zou er Luvos heilaarde ultra fijn overheen doen. Dit reinigt maag en darmen en bind gistoffen en deze worden op natuurlijke wijze afgevoerd. Tevens verbeterd het de darmwerking waardoor de diaree stopt. Het is veilig en het proberen waard.

Ik begrijp wat je schrijft maar ik zou echt niet overgaan op brokken, deze kunnen de darmflora niet opbouwen en dit is nu juist zo belangrijk voor een goede gezondheid.

Succes met Bumper!
Door Lizzy
#225538
Wim, ik denk dat je eerst achter het fenomeen vers en rauw moet gaan staan. Want nu ben je een paar dagen geleden door je dierenarts in een hoek gezet en volgens mij is de onzekerheid in ernstige mate toegeslagen...... want je eerste greep die je doet is brokken..... En als jij versvlees een lot uit de loterij vindt , denk er dan eens serieus over om zelf voer samen te gaan stellen voor die kleine. Niet moeilijk. Kan je best.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 dec 2004, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#225548
Ik bedoel met loterij dat ik niet weet welk merk vlees ik moet kopen.
Ik wil niet van de regen in de drup, en misschien ben ik wel te snel overstag gegaan, maar niet met de bedoeling om altijd brokken te geven.
Ik ga morgen Rodi kopen, maar nogmaals ik deed dit omdat ik gek werd van de diarree.
Door Lizzy
#225551
[quote="wimk"]
Ik bedoel met loterij dat ik niet weet welk merk vlees ik moet kopen.
Ik wil niet van de regen in de drup, en misschien ben ik wel te snel overstag gegaan, maar niet met de bedoeling om altijd brokken te geven.
Ik ga morgen Rodi kopen, maar nogmaals ik deed dit omdat ik gek werd van de diarree.
[/quote]

Dat snap ik ook wel, dat je gek werd van de diarree... dat IS ook heel vervelend. Ik zou me daar ook zorgen om maken.... Maar als ik jou was gaf ik hem toch een dag of 1 a 2 weer gekookte kip, de derde dag weer maar dan met een klein beetje Rodi Pens Compleet, dag vier weer, maar dan met nog iets meer Rodi Pens Compleet en kijken of het zo wil lukken met hem. Maar goed, wie ben ik... het is jouw pupje en het zijn jouw zorgen (nogmaals, die ik me goed kan voorstellen).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 dec 2004, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#225552
ik snap het wel hoor! ik ben ook nog niet zo lang bekend met het vers vlees..en als je dan een pup hebt die niet zo best reageerd pak je terug naar t vertrouwde..ik zou morgen gewoon Rodi gaan halen en dan kijk je anders even hoe Bumper reageerd op Rodi ook kun je bijv. 's morgens Rodi geven en 's avonds de brokken, en als dat goed gaat overstappen op alleen vlees. Is Bumper z'n ontlasting vandaag goed??
Laatst gewijzigd door gonny op vr 17 dec 2004, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#225582
Toevallig ben ik net bij een stukje tekst uit Mogens Eliasens nieuwe boek aangeland waarin hij schrijft "veel mensen willen het natuurlijke dieet eerst met hun dierenarts overleggen. DOE HET NIET. Ze weten a)niks van voeding en b)hebben ze grote commerciele belangen bij het feit dat jij brokken blijft voeren. Ik weet niet hoe je Engels is Wim, maar als je een beetje uit de voeten kunt met het Engels lezen, dan raad ik je zeker aan dit boek te dowloaden!
Door Joom
#225591
Ik weet war je het over hebt, ik had ook een pup die ontzettend aan de diaree was, het spoot er uit, net als jij schreef. Ik bleef naar de dierenarts gaan en het ging echt heel slecht mijn mijn boxerpup, zo erg dat er voor zijn leven werd gevreesd. Alles gehad van de dierenarts: finidiar, antobiotica in allerlei versies, zilverinjecties, blikvoeding enz. Toen heb ik meneer de weerd van farmfood gebeld en hij heeft de tip gegeven van het versvlees met luvos en binnen een dag ging het beter met mijn pup.
Door Lizzy
#225601
[quote="willemien"]
luvos heilaarde waar koop je dat??
willemien
[/quote]

Ik koop het bij de reformwinkel. Maar ik zag laatst dat ze het ook bij de drogist verkopen (ik gebruik ook groene klei. Volgens mij is er weinig verschil in werking).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 dec 2004, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#227045
ik kan me voorstellen dat je heel onzeker wordt van die wisselende reacties op voeding. Toen onze cavalier Remi begon met kvv was hij gediagnosticeerd als een hondje met een rundvleesintolerantie. Maar "zelfs"op de lamrijst brokken bleef het wiebelen. Ik ben toen van Rodi (kreeg hij diarree van) naar de Duck lam-rijst( bleef hij instabiel op en hij at toen nog erg slecht, door de buikpijn denk ik) en later de CB lam/rijstovergegaan. In eerste instantie steeds een paar dagen per week, met steeds meer uitbreiding. Toen hij prima ontlasting had op helemaal kvv ben ik voorzichtig ook kip/rijst en natuurmix met rundvlees gaan proberen. En nu eet hij gewoon (en graag) de rundvlees versie zonder problemen. Hoezo rundvleesintolerantie. Alles bijelkaar heeft het mij ongeveer 8 maanden gekost om mijn kwakkelige p.pal hondje gezond en stabiel te krijgen met kvv. Dus houd vooral vol!
Door Nelly
#228276
Jee, wat ben ik dan een gelukkig mens met mijn Andor van nu 3 maanden! Die staat vanaf dag 1 op de bibi en 1 keer in de week penslappen met kippenekken. En die kleine donder vreet alles en poept altijd keurige kleine, dondere drolletjes ;D Hij heeft ook al een keer een stukje lamsrib gepeuzeld en morgen gaan we experimenteren met eend! Groeien doet-ie momenteel wel een beetje hard, maar wel mooi regelmatig 8) En ik heb niet eens tegen de da gezegd dat ik vers voer, geen zin in de discussie :P
Door Jolly
#228296
Hopelijk durft Wim nog te reageren, na alles.
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe z'n hondje het doet
Door Lizzy
#228315
[quote="Jolly"]
Hopelijk durft Wim nog te reageren, na alles.
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe z'n hondje het doet
[/quote]

Hoe bedoel je Jolly? Wat 'na alles'? Ik weet niet hoor, maar in mijn ogen hebben we Wim geprobeerd te helpen, te adviseren.... (OK, we zijn hier en daar misschien niet altijd subtiel geweest).

Ik hoop in ieder geval dat die kleine geen diarree meer heeft! En dat Wim het advies opvolgt om toch weer een keer vers te gaan geven, dat kan ook zelf samengesteld (daar kunnen we ook goed bij helpen). Of een ander merk waar Bumper niet van aan de slinger gaat!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 dec 2004, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door