Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

oppepper voor Truus

1
Geen stemmen
0%
1
Geen stemmen
0%
Door irmaa
#2050994
Nou.. wat een gigant dan ;-) zelfs voor mastif teven is dit heel erg aan de maat denk ik...

mijn leonberger teven: de ene weegt 60 en de andere is  een stukje zwaarder ( heb die al een poos niet gewogen), eten per dag: ongeveer  totaal 750 gram ( in 2 keer)... en dan moet ik nog erg oppassen dat ze niet veel vet worden. Ik kijk verder niet wat ze zouden moeten eten aan percentages... want dan zouden ze veel meer moeten eten.. ik kijk naar de hond... nou ja voel..
Laatst gewijzigd door irmaa op ma 04 jul 2011, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lily
#2051006
Tis gelukt een foto te plaatsen.

Op deze foto weegt Truus ongeveer 83 kilo.
Ze is flink aan het ontgiften van alle medicatie die ze maandenlang heeft geslikt.
Ze is best groot en vooral breed voor een Old English Mastiff teef, heeft een borstomvang van 1.20.
Door Lily
#2051010
[quote="SoLOmY"]
Nou.. wat een gigant dan ;-) zelfs voor mastif teven is dit heel erg aan de maat denk ik...

mijn leonberger teven: de ene weegt 60 en de andere is  een stukje zwaarder ( heb die al een poos niet gewogen), eten per dag: ongeveer  totaal 750 gram ( in 2 keer)... en dan moet ik nog erg oppassen dat ze niet veel vet worden. Ik kijk verder niet wat ze zouden moeten eten aan percentages... want dan zouden ze veel meer moeten eten.. ik kijk naar de hond... nou ja voel..
[/quote]

Ja dat doe ik ook, ik voer met mijn ogen.
Truus is beslist niet dik, ze is gewoon enorm....
Ook de DA vindt haar niet te dik, heeft een mooie maagkuil.
Ze krijgt 3% van haar gewicht en das mooi, meer krijgt ze niet....
Door nanna
#2051025
He wat leuk een oem hier een reu van 14 maanden

Zo gigantisch is dat niet hoor voor een old englisch mastiff, teefjes wegen toch gemiddeld tussen de 80 en een kleine 99 kilo ;D ;D ;D ;D en reuen vaak wel meer ;) ;)

Onze Sem eet per dag 2 1/2 a 3 kilo maar die is dan ook nog volop in de groei

ze is mooi :) :)
Laatst gewijzigd door nanna op ma 04 jul 2011, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2051156
[quote="Angelique"]
Voor zo,n grote hond is 1,5 kilo niet zo veel hoor. De mijn zijn een stukje kleiner, maar kunnen met gemak een kilo wegwerken.
[/quote]

Dat is idd niet veel. Jamey, mijn pyreneese herdertje van 12!! kg heeft van het weekend een dubbele portie opgegeten en kwam dus op 1 kilo! in 1 keer.
Dus dan moet voor een hond van 90 kg 1,5 kg geen enkel probleem zijn. Jamey krijgt normaal gesproken tussen de 4 en 5% van zijn lichaamsgewicht, maar omdat ze een dagje gevast hadden kregen ze de dag erop dubbel. Dus voor Jamey tussen de 8 en 10%. Jamey had er totaal geen moeite mee. Daarna wel een dikke buik, maar hij heeft heerlijk liggen uitbuiken.
Door Lily
#2051223
Ha Nanna,
Wat een plaatje jouw Mastiff! Erg mooi hoor!
Ik vraag dat van de hoeveelheid voer omdat twee van onze Duitse Doggen een maagtorsie hebben gehad,vandaar.
Dat waren overigens wel brokken honden.
Door Lily
#2051339
[quote="ulla"]
Mooi. :-*
Die wil ik alle twee wel hebben. :)
[/quote]

Ik zie mooie Sint Bernards, onze kinderen hebben er één, 5 maanden, ik ben oppas door de week.
Ben druk bezig ze te laten inzien dat Barf best heel goed is..... :)
Hoeveel eten, en wat eten jullie Sint Bernards??
Door nanna
#2051720
[quote="Lily"]
Ha Nanna,
Wat een plaatje jouw Mastiff! Erg mooi hoor!
Ik vraag dat van de hoeveelheid voer omdat twee van onze Duitse Doggen een maagtorsie hebben gehad,vandaar.
Dat waren overigens wel brokken honden.

[/quote]


Heb hier voor altijd duitse doggen gehad (20 jaar lang)de laatste een gestroomde reu is n okt 2009 overleden en die heeft ook 4 jaar lang kvv en barf gegeten ongeveer 1 1/2 kilo was wel geholpen en een lui wammes ;) ;)

Ze eten hier normaal  's morgens ongeveer 1/3 van hun maaltijd en 's avonds de rest .

vind het een hele mooie mastiff en wat een top karakter hebben die vind ik echt van die goed sullen :) :)
gr tonny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door