Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1911589
[quote="petra-amsterdam"]
Ai..dus toch....dat vermoeden had ik al ,n beetje  :-X
Floris is een hele lieve mooie pup en ik wens hem ,n lang mooi leven maar je had er wellicht beter aan gedaan om eerst bij de rasvereniging je licht op te steken voor advies.
Dan had je nl dit gezien :-[
Bij deze dierenarts die zichzelf ook fokker noemt zijn al eerder honden weggehaald.

http://www.stichting-ierse-wolfshond.co ... kt-verder-
En dan nog deze:
http://www.ierdie.net/Nieuws_%26_Formul ... ts.nl.html
[/quote]

Vreselijk! Jammer dat mensen er dan blijven kopen.. zo blijft hij fokken :(
#1918066
[quote="linda1985"]
Vreselijk! Jammer dat mensen er dan blijven kopen.. zo blijft hij fokken :(
[/quote]

Probleem is vaak dat ze veel geld schelen met een goede fokker, dat is vaak wat mensen over de streep helpen. En ja als je eenmaal een pup gezien heb weet je dat je verkocht bent.
#1918089
Kort na het verlies van Indra aan DCM en de diagnosticering van DCM bij Merel, ontmoette ik tijdens een wandeling en ontzettend aardig echtpaar, die samen als een blok voor Merel vielen. Die liefde was geheel wederzijds, dus bleef ik even met ze staan praten, zodat Merel en haar nieuwe vrienden gelegenheid hadden om te kroelen.
Het echtpaar had de tranen in de ogen en vertelden dat ze voor het eerst in jaren weer daar wandelden, omdat ze er voorheen altijd met hun (herplaats-)Ieren liepen, maar dat ze na het overlijden van de laatste besloten hadden er niet meer aan te beginnen. Ze waren stuk voor stuk overleden aan DCM.
Nou wist ik nav Indra en Merel dat DCM ook veel voor komt bij Ieren, maar een ontmoeting met mensen die het aan den lijve hebben ervaren is toch confronterend.
De mensen waren intens aan het genieten van Merel en vice versa terwijl ze vertelden welke drempel ze over hadden gemoeten om hier weer te gaan lopen, al die herinneringen die hier aan kleefden... Maar ze besloten terplekke dat ze toch gewoon heel graag weer een hond wilden, zij het dan een ras te willen gaan zoeken met minder kans op jong te overlijden.
Lang verhaal, maar wat ik zeggen wilde: het is voor de toekomst van een ras wat te kampen heeft met een ongeneeslijke dodelijke ziekte als DCM van levensbelang (letterlijk) om 'fokkers' die geen jaarlijkse hartecho laten maken geen gelegenheid te geven door te gaan met hun praktijken. En hoe pijnlijk ook, de enige manier is om er geen pups te kopen.
Wat er met die pups gebeurt is geen plaatje waar je vrolijk van wordt, maar wat er met véél meer pups (+ eigenaren) en de fokdieren gebeurt als zo iemand wél zo verder kan blijven gaan is nog veel dramatischer...

Voor de goede orde: dit is geen berichtje 'tegen Floris', maar wel tegen het kopen van hondjes van 'fokkers' als de zijne.
Floris en baas wens ik natuurlijk en kei mooie toekomst samen :)
#1918492
[quote="Pedro98"]
Probleem is vaak dat ze veel geld schelen met een goede fokker, dat is vaak wat mensen over de streep helpen. En ja als je eenmaal een pup gezien heb weet je dat je verkocht bent.
[/quote]

Ja, daarom zou ik zelf al nooit gaan kijken, liever 1000 euro meer als een ongezonde, zieke, slecht gefokte pup.. :(
#1918960
Daar sta je niet alleen in hoor...
Des te vreemder was de reactie van de inspecteur Hondenbescherming die over de provincie Groningen gaat.
Ik heb bij hem de melding gedaan en hem gewezen op de beschikbare foto,s en zijn eerste reactie vond ik al wat vreemd eigelijk want hij bleek die arts te kennen en zei ook iets van voorzichtig moeten zijn want hij kon ,m ooit weer nodig hebben, maar goed hij zou ''ernaar kijken''
Volgende dag belde hij me met de vraag wat er zo mis was in mijn ogen aan die foto,s want hij zag er geen kwaad in. Want ''ja dat gaas is niet slim voor zo,n foto maar ach...'' Op de eerste foto op MP stond nl ,n pup buiten achter gaas. De andere foto,s had ie blijkbaar niet eens bekeken ::)
Ik kreeg het gevoel als ontstellende aanstelster gezien te worden en heb perplex het gesprek beeindigd.

De bond tegen dierenmishandeling heb ik eveneens gemailed en op hun verzoek verdere info gestuurd maar daar heb ik niet eens meer een reactie op gehad.
[quote="Esther R"]
Ja, ik snap je reactie heel goed. Ik heb contact gehad met de stichting, en hun om advies gevraagd. Natuurlijk word het afgeraden om bij deze 'fokker' een pup te kopen, ondanks dat zijn we toch gaan kijken.

Ons hart brak toen we Floris zagen in een smerige koude schuur, en we moesten hem daar weg halen.

Dit is nu eenmaal onze keuze geweest, en we doen er alles aan om Floris een goed en vooral lang leven te geven.
[/quote]

Wat ik me nog afvraag....heb jij je waarneming nog bij de Dierenbescherming gemeld?
In mijn ogen zou je dat nl moeten doen want dan laat je zien dat het je ECHT iets doet....
#1919282
Wat ik nu ga schrijven is niet leuk maar het is wel zoals ik er over denk. Dit is geen kwestie van pupje redden. Dit is een kwestie van meewerken aan het voortbestaan van dit soort 'fokkers'. Doordat mensen daar pupjes blijven kopen (en het voor zichzelf goed praten door te denken dat ze een pup redden), houd je dit soort misstanden in stand. Deze hufter fokker raakt dus zo zijn puppy's wel weer kwijt met als gevolg dat hij over 6 maanden deze zelfde moeder weer laat dekken. Wachtende op dezelfde type puppy kopers...... Die hij weer gaat vinden.....

Vooral triest voor de teef. Die 6 maanden geleden heeft gebaard en over 6 maanden weer zal baren. En als ze dan een jaar of 5 is, is ze of al dood aan allerlei erfelijke gebreken. Of dood doordat ze compleet is uitgewoond. Of dood omdat d'r hersens in zijn geslagen omdat ze niet meer nuttig is voor de fokkerij.

Jammer, dat zoveel mensen hun ogen hiervoor blijven sluiten :'(
#1921572
[quote="Lizzy"]
Wat ik nu ga schrijven is niet leuk maar het is wel zoals ik er over denk. Dit is geen kwestie van pupje redden. Dit is een kwestie van meewerken aan het voortbestaan van dit soort 'fokkers'. Doordat mensen daar pupjes blijven kopen (en het voor zichzelf goed praten door te denken dat ze een pup redden), houd je dit soort misstanden in stand. Deze hufter fokker raakt dus zo zijn puppy's wel weer kwijt met als gevolg dat hij over 6 maanden deze zelfde moeder weer laat dekken. Wachtende op dezelfde type puppy kopers...... Die hij weer gaat vinden.....

Vooral triest voor de teef. Die 6 maanden geleden heeft gebaard en over 6 maanden weer zal baren. En als ze dan een jaar of 5 is, is ze of al dood aan allerlei erfelijke gebreken. Of dood doordat ze compleet is uitgewoond. Of dood omdat d'r hersens in zijn geslagen omdat ze niet meer nuttig is voor de fokkerij.

Jammer, dat zoveel mensen hun ogen hiervoor blijven sluiten :'(
[/quote]


Ik sluit mij hier helemaal bij aan,onbegrijpelijk dat hier niet in gegrepen is,in mijn ogen is Ierie ook in gebreke gebleven >:(
Wat de dierenbescherming betreft.....een schandelijke organisatie,met heeeel veeeel geld,die hun geld liever gaan beleggen en weinig doen voor de dieren >:(
Laatst gewijzigd door robbiekomvoor op wo 02 feb 2011, 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1921939
De organisatie waar ik het over had is de HONDENbescherming. Notabene aanbevolen door iemand van het DH forum die lid is en deze club, die overigens net als de algemene DB bevoegde BOA,S hebben als inspecteurs, mij aanraadde omdat die juist WEL ''iets'' doen.... jaja....
En die andere instantie , tegen dierenmishandeling, daar ben ik zelf nog lid van geweest....niet meer dus ,daar heb ik nieteens meer iets van gehoord.

Allemaal stijve nekken van het verkrampt wegkijken >:(
Daar moet je het dan van hebben he :-X :-[
Het wordt tijd dat er ,n boycot tegen al die reclamespotjes komt met beelden van trieste fokteven in donkere schuren......
Kassa voor de officiele DB clubskas EN de f*ckers >:(

En die eeuwige smoes over de grens van de wet?
Elke grens is rekbaar. Mits je de wil hebt en om te beginnen tenminste gaat kijken!
#1924812
[quote="Esther R"]
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag nog de brokjes van de fokker gegeven, en morgen ga ik dan over op Energique.

@ Angela: welke merken zijn beter dan Energique volgens jou? Ik ben hier nieuw in, dus alle advies is welkom!

@ Petra: Ik heb Floris uit Beerta gehaald.

Hier zijn wat foto's van Floris..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/quote]


Gefeliciteerd met je pup. Ik hoop dat hij een lang en gelukkig leven zal krijgen. Zijn start was helaas niet al te best
#1924817
[quote="Lizzy"]
Wat ik nu ga schrijven is niet leuk maar het is wel zoals ik er over denk. Dit is geen kwestie van pupje redden. Dit is een kwestie van meewerken aan het voortbestaan van dit soort 'fokkers'. Doordat mensen daar pupjes blijven kopen (en het voor zichzelf goed praten door te denken dat ze een pup redden), houd je dit soort misstanden in stand. Deze hufter fokker raakt dus zo zijn puppy's wel weer kwijt met als gevolg dat hij over 6 maanden deze zelfde moeder weer laat dekken. Wachtende op dezelfde type puppy kopers...... Die hij weer gaat vinden.....

Vooral triest voor de teef. Die 6 maanden geleden heeft gebaard en over 6 maanden weer zal baren. En als ze dan een jaar of 5 is, is ze of al dood aan allerlei erfelijke gebreken. Of dood doordat ze compleet is uitgewoond. Of dood omdat d'r hersens in zijn geslagen omdat ze niet meer nuttig is voor de fokkerij.

Jammer, dat zoveel mensen hun ogen hiervoor blijven sluiten :'(
[/quote]


Helemaal mee eens. Ik fok zelf met heel veel liefde, respect en goed overdacht ieren en vind dit afschuwelijk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door