Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Molllie
#1898504
Mijn amstaff pup van 4,5 maand at eerst kvv, smuldier en rodi, na twee weken begon de hond rode plekken te krijgen, ik ben met hem naar de da gegaan en zij zei dat het goed van dat verse vlees kon komen, ik moest hem terug op brokken zetten en dan zien of het weggaat, uiteindelijk ben ik maar overstag gegaan want de arme stakker zat volledig onder de plekken en hij zag er niet uit, hij eet nu weer twee weken brokken en ik moet eerlijk zeggen dat de plekken al veel minder zijn geworden.
Maar toch vind ik heel jammer want ik had m zo graag dat verse vlees blijven geven, ook omdat ie evenveel poep uitschijt als ie in gewicht aan brokken heeft gehad, herkent iemand dit probleem, het liefst zou ik m toch de smuldier geven omdat dat betaalbaar is, andere merken zijn zo prijzig en mn pup eet van kvv toch zeker een kg per dag, van zelf samenstellen weet ik gewoon nog te weinig en ik ben bang dat ik iets of meerdere dingen fout doe waardoor tekorten kunnen onstaan, sinds hij weer brokken krijgt gedraagt ie zich ook anders, hij slaapt heel veel en hij eet poep van andere honden.Wat moet ik doen?
Door charmed
#1898518
Misschien zit er iets in het merk dat je gaf waar je hond niet tegen kon. Dat als je een ander merk koopt dat hij geen last heeft van rode plekken. Eens rondkijken naar een andere KVV misschien waar geen granen inzitten, maar puur vlees is (en betaalbaar) Ik voer de mixen en spiervlees van Kiezenbrink, dat bevalt mij goed. Ik geef de ene dag een mix met orgaan en bot, bijv. eend, fazant, haas, konijn, en de andere dag spiervlees, hert, rund, kalkoen, etc. En een dagje vis (zalmmix tussendoor)
Door *Flip*
#1898550
misschien allergisch voor een vleessoort die in alle KVV's zit die je tot nu toe gevoerd hebt. Op Barfplaats heb ik al veel gehoord dat honden allergisch zijn voor rund en eend.
Nu heeft je hond geen plekjes meer, maar komt duidelijk iets te kort (poep eten) en voelt zich lusteloos (veel slapen), dat klinkt ook niet als een gezonde pup :(
Zelf samenstellen is wel veel voordeliger dan KVV en je weet precies wat je erin stopt. Als je liever geen hele botten voert kan je ook zelf gaan malen.
Zoals Charmed als zegt kan je ook gemalen vlees kopen. Dat is dan nog niet compleet, maar je kan zo wel beginnen met 1 vleessoort te voeren door gemalen bot-orgaanmix en vlees van 1 bepaald dier te bestellen.

Als je zoekt naar: eiliminatie dieet kan veel vinden over honden met bepaalde vlees allergieën.

Je kan ook contact opnemen met een holistische DA, zij weten over het algemeen veel meer over voedselallergieën dan de reguliere DA (daar is het altijd eiwitallergie, nogal aspecifiek is)
Door Molllie
#1898559
Ik weet het ook niet meer zo goed, ik heb wel gevraagd naar een allergietest maar deze bleek afschrikwekkend duur te zijn, eliminatie dieet heb ik ook over gelezn maar mn pup is nog volop in de leerfase, ik train met een clicker en daar hoort een beloning bij, kan een pup ook groot worden op bijv alleen kip of lam?
Omdat de smuldier uit rundvlees bestaat verdenk ik dat ervan de boosdoener te zijn maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet
Weet iemand ook waar ie tekort aan heeft als poep eet?
Door Lizzy
#1898572
[quote="Molllie"]
Mijn amstaff pup van 4,5 maand at eerst kvv, smuldier en rodi, na twee weken begon de hond rode plekken te krijgen, ik ben met hem naar de da gegaan en zij zei dat het goed van dat verse vlees kon komen, ik moest hem terug op brokken zetten en dan zien of het weggaat, uiteindelijk ben ik maar overstag gegaan want de arme stakker zat volledig onder de plekken en hij zag er niet uit, hij eet nu weer twee weken brokken en ik moet eerlijk zeggen dat de plekken al veel minder zijn geworden.
Maar toch vind ik heel jammer want ik had m zo graag dat verse vlees blijven geven, ook omdat ie evenveel poep uitschijt als ie in gewicht aan brokken heeft gehad, herkent iemand dit probleem, het liefst zou ik m toch de smuldier geven omdat dat betaalbaar is, andere merken zijn zo prijzig en mn pup eet van kvv toch zeker een kg per dag, van zelf samenstellen weet ik gewoon nog te weinig en ik ben bang dat ik iets of meerdere dingen fout doe waardoor tekorten kunnen onstaan, sinds hij weer brokken krijgt gedraagt ie zich ook anders, hij slaapt heel veel en hij eet poep van andere honden.Wat moet ik doen?
[/quote]

Huidproblemen komen bij dit ras best veel voor....

Het is absoluut niet ondenkbaar dat jouw hond overgevoelig is voor een van de stoffen die in een van de KVV's zitten.

Ik denk dat je het best zelf kunt gaan samenstellen. Zodat je weet wat je je hond geeft. En dat je daar voorlopig geen toevoegingen bij moet geven.

Je zou ook nog een ander merk KVV kunnen geven, eentje waar zo weinig mogelijk rotzooi in zit, dat uit louter natuurlijke ingredienten bestaat.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1898580
Er zijn tegenwoordig heel veel soorten KVV, ook zonder granen of rijst, daar zou ik als eerste mee beginnen, ook kan het zijn dat je hondje slecht tegen een bepaald diersoort kan, en dat is een kwestie van uitproberen.
Nu wil je graag smuldier gaan voeren vanwege de prijs,ze hebben weleenswaar pens-comleet en vlees-compleet, maar dit is een kvv die is aan gevuld met een preperaat om het compleet te doen zijn.
De wat duurder KVV`s hebben gemalen bot als calsiumbron en dat is veel meer aan te raden zeker voor een pup..
Rund en kip willen nog weleens boosdoeners zijn tav jeuk..

Maar als alleen smuldier betaalbaar is voor je vraag ik mij af wat voor brokjes je voert, ook daar zit veel kwaliteit verschil in...supermarktbrok is over het algemeen nog meer bagger als de rest...
Voor een "betere" brok betaal je ook 3/4 euro de kg....
Door moniqueo
#1898588
Ik kan rodi,duck,kivo,energique en Cb geven gaat allemaal goed maar 1 bakje smuldier en het is gewoon fout.
In het begin had ze dat niet maar volgens mij is er iets verandert in de smuldier,heb nooit  antwoord op mijn mail gekregen.
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#1898591
[quote="Molllie"]
Weet iemand ook waar ie tekort aan heeft als poep eet?
[/quote]
te kort aan (juiste) voedingsstoffen, welke precies is niet te zeggen.

Stel: je zou een eliminatie dieet doen met konijn (dat is handig, want daar mag hij botten & organen ook van hebben), dan duurt dat 6weken, dan mag er weer een diersoort bij, als dat 1-2weken goed gaat mag er een 3e diersoort bij, weer 1-2 weken 4e diersoort etc.

konijnen spiervlees zou je kunnen drogen. Hier heb je speciale oventjes voor, maar ik droog tomaten gewoon in de hete luchtoven, 4h op 100 graden. Voor vlees kan dat vast ook. De gedroogde vleesjes kan je dan gebruiken als beloning.

Als je je zorgen maakt om percentages ed dan kan je hele konijnen bestellen, die zijn altijd compleet :) in geheel voeren of vacht en darmen verwijderen en malen.
Volgens mij zijn er ook pakketen konijnorganen (hart,lever,nier) te koop, dan kan je een gevilt/schoon konijn kopen en percentage orgaan erbij doen.

wbt de groeifase van je pup is een vers eliminatie dieet al duizend keer beter dan brok, futloze hond wil niet goed groeien. Voor de leerfase geldt precies hetzelfde, als hij niet lekker in zijn vel zit zal zij niet zo goed kunnen en willen leren. Zelf zal ik de gezondheid altijd voor opstellen.

Het lijkt allemaal veel werk en dit is natuurlijk niet de situatie waar je op zit te wachten, vreugde van pup in huis er vanuit gaan dat je lekker vers gaat voeren en dan eindig je met brokken en een duffe pup. Dat is zeker niet leuk, maar ik denk wel dat je er iets aan kan doen.
Laatst gewijzigd door *Flip* op vr 14 jan 2011, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Molllie
#1898595
Hij kreeg toen we hem kregen pedigree puppybrokken, en die heb ik nu weer omdat ie het daar best goed op doet, alleen zoveel poep he,
Moet er wel bij zeggen dat ik deze brok zelf ook troep vind maar dat vind ik eigenlijk van alle brokken
Wij hebben hier vlakbij een boerderij zitten waar diverse barfproductje kunt bestellen via de poelier en zelf verkopen ze ook vlees, biologisch vlees gelukkig, ik wil daar toch even naar gaan kijken want het is niet zo dat zn plekken nu geheel verdwenen zijn hoor, ik hoop van harte dat ik iets vind waarmee ik dit goed kan krijgen, en dan toch iets wat goed aansluit op de hond zijn behoeften, heb nog een vriezer vol smuldier liggen en gister een zak pedigree van 15 kg binnen gekregen, ik houd jullie op de hoogte  van mn zoektocht en ik hoop dat ik niet al te geobsedeerd overkom, zegt mn man altijd, dat ik geobsedeerd ben door eten voor de hond ::)
Door *Flip*
#1898676
Je komt helemaal niet geobsedeerd over hoor, peanuts tussen de barf-verslaafden  ;D  We willen gewoon allemaal het beste/leukste/fijnste voor ons dier  :)
Hopelijk kan de boerderij wat voor je doen, weet je wat ze daar verkopen? Dan kan je 25kg pedigree doneren aan een asiel  :biggrin2:
Beste kan je vlees en brokken niet combineren, dan weet je namelijk nog niet waar het verschil van komt. Houdt er ook rekening mee dat als je stopt met de brokken het de eerste tijd erger kan worden, door de ontgifting.  Je kan pas een oordeel geven of hij ergens wel/niet gevoelig voor is als je een langere tijd hetzelfde voert.
Door *Flip*
#1898993
[quote="lauraV"]
maar, hoelang heb je vers gevoerd?
2 weken?
[/quote]

oei die heb ik ff gemist, dan kunnen dat goed de 1e tekenen van ontgiftigen geweest zijn
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1899192
[quote="Pammie"]
oei die heb ik ff gemist, dan kunnen dat goed de 1e tekenen van ontgiftigen geweest zijn
[/quote]

daar dacht ik dus ook aan  :)
Door Molllie
#1899229
Ik kreeg hem met 7 weken vanaf 10 weken op vers gezeten, met 13 weken heeft hij een soort darmvirus gehad en hij kreeg daarvoor een kuur van 5 dagen metrazol, rode plekken had ie na 3 weken smuldier ook maar dan in de liezen, na de kuur waren ze weg, maar ongeveer 2 weken later kreeg hij een plek op zijn borstje, dat heeft zich uitgebreid naar de voorpootjes, hij heeft er niet echt last van lijkt het, ik wil m graag vlees geven, bij de Walhoeve hebben ze ook geit, tis een voormalige geitenbedrijf maar moest stoppen vanwege de Qkoorts, is het dan wel veilig om daar vlees te kopen, en welke kvv kan ik geven? Zoveel vragen, tja ik wist ook niet dat de hond huidproblemen had, ik ga morgen even langs de mensen waar ik m van heb, beide ouders waren aanwezig en er waren 10 pups, miss word ik daar wat wijzer van, ik hoop het van harte want hier is een baasje wat staat te popelen om vers vlees te geven, ik wil van de week een keer konijn proberen zonder bot, kan er vrij makkelijk aankomen evenals kip, is dat wat om weer mee te beginnen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door