Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#1899275
Maar waarom niet gewoon proberen op een ander merk kVV ook al is het even wat duurder zodat je toch weet hoe hij het er op doet. Neem er een die glutenvrij is dan zit je al gelijk een stukje veiliger.

Als ik kijk wat ik voor een kilo carnivoer betaal en bijv. een kilo brokken nou daar zit zoveel verschil niet in, of is er zo bij je in de buurt geen ander merk te vinden. Want gelijk overzetten als op hele kip en konijn als hij nog nooit botwerk heeft gehad lijkt me ook niet helemaal juist. Om te leren botten te verteren en te eten word er toch kippen en eenden nekken voorgesteld.
Door *Flip*
#1900293
Meteen beginnen met hele konijnen is idd niet het beste idee :-[ Gezien je ook niet zeker weet of het een allergie was, zou je een goede KVV kunnen proberen.
In Haaksbarf zitten volgens mij geen granen en daar heb je veel soorten van, bibi en carnibest hebben naast wat rijst (diabetes is zonder rijst) volgens mij ook geen extra toevoegingen. Haaksbarf is trouwens niet compleet, daar moet je min 4-5 soorten van voeren.

Goedkoop is in dit geval duurkoop, omdat er in smuldier waarschijnlijk toevoegingen zitten waar je hond allergisch voor is.

Misschien kan je rund en kip de eerste paar weken beter achterwege laten, gezien deze bij meer honden voor huidproblemen zorgen.
Door Molllie
#1900502
Yup, van die kippennekken heb ik ook gelezen, nou ik heb naar de walhoeve gebeld en tot mijn grote vreugde keken ze niet raar op toen ik vertelde dat ik vlees voor de hond zocht, ik heb meteen 1 kg kipnekjes besteld bij de poelier die slacht voor de boerderij, hij zou de helft voor me malen en de andere helft gewoon in de vorm, hij was zelf ook een overtuigd versvoerder dus ik hoefde het niet allemaal uit te leggen.
Vandaag heeft Boedha Duck gegeten, heb ik gisteren voor m gekocht en wat erg fijn is; hij is niet meer zo apatisch vandaag, weet niet of het komt omdat hij vandaag weer vers heeft gehad maar hij speelt weer en hij is wakker :)

en het andere goeie nieuwtje is dat ik een verkooppunt voor BIBI heb gevonden en dat kost 3 euro voor een kg, is niet duur toch?
Is bibi een goed kvv? Ja peeps, ik ben echt blij dat ie vandaag weer wat levendiger is, bel maandag de dierenambulance om de zak brokken op te halen voor de asielhondjes
Door Marchje
#1900702
[quote="Molllie"]
ik hoop dat ik niet al te geobsedeerd overkom, zegt mn man altijd, dat ik geobsedeerd ben door eten voor de hond ::)
[/quote]

Whahahahaha ;D 't Is net of hoor ik mijn hubbie praten ;D
Door Linda_Bonbon
#1900703
Werd mij net ook verteld door mijn ouders. Ik probeer ze er van te overtuigen dat het niet echt goed is om de hond altijd op rund en kip smuldier te houden maar dat ze een beetje moeten afwisselen, maar mijn vader zei 'dat ik nu maar eens moest ophouden, dat ik een beetje een voer-freak wordt'.. Nou bedankt  :-\
Door *Flip*
#1900955
[quote="Molllie"]
, bel maandag de dierenambulance om de zak brokken op te halen voor de asielhondjes
[/quote]
:circle: :groupwave2: :mbounce: :worthy:
Door Red_Hunter
#1901065
Ik geef op dit moment Barfmenu van Tinlo en ben daar erg tevreden over, eend is ook alles van eend, dus bot, organen en spiervlees en konijn alleen konijn enz. en verder geen toevoegingen.  Mooi om als elimentatiedieet te gebruiken.
Ik voeg zelf nog gemalen groenten toe maar is niet nodig als je dat niet wilt.

Groetjes Trudie
Door Molllie
#1901427
Ja anders moet ik die zak weggooien en dan zit de kliko meteen vol en die wordt hier altijd op vrijdag geleegd, en ik ben nu helemaal overtuigd van vers, zeker nu ik zie dat mijn hond toch nog leeft en niet suf in zn hokje ligt met het deurtje wijd open
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door