Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanette42
#1892499
Iemand al de nieuwe Rodi exclusive uitgeprobeerd? Het lijkt me wel heel handig, want het zit in porties en in darm verpakt, die de hond ook op mag eten. Dus geen geklieder meer.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1892833
Wat is de aanbevolen hoeveelheid hoog, 200 gram voor een hondje van 5 kg. Het grootste voordeel boven de gewone Rodi is dat er geen granen inzitten. De rest vind ik minder belangrijk (algen, olie, cranberry). Scheelt het veel in prijs?
Door bloemetje
#1892834
[quote="Meike en Daisy"]
Wat is de aanbevolen hoeveelheid hoog, 200 gram voor een hondje van 5 kg. Het grootste voordeel boven de gewone Rodi is dat er geen granen inzitten. De rest vind ik minder belangrijk (algen, olie, cranberry). Scheelt het veel in prijs?
[/quote]

Ik weet alleen nog dat ik dacht van; Wow!!! Maar ik weet dus de preciese prijs niet meer.. Ik geloof dat het duurder was dan Carnibest.
De aanbevolen hoeveelheden moet je niet naar kijken. Dat is voor iedere hond anders.
Zitten die additieven erin? Dat vind ik eerder minder positief eigenlijk.
Door Jeanette42
#1893044
De 800 grams verpakking is inderdaad erg duur. Je kan ook een kennelverpakking kopen (6x2 kg) en dan kom je uit op € 3,30/ € 3,50 per kg.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1893103
[quote="jeanette4207"]
De 800 grams verpakking is inderdaad erg duur. Je kan ook een kennelverpakking kopen (6x2 kg) en dan kom je uit op € 3,30/ € 3,50 per kg.
[/quote]

Als dat de goedkope versie is (omdat kennelverpakking) is het wel erg duur voor de kwaliteit. Voor zo'n prijs heb je veel betere producten, al zijn die vaak wel lastiger verkrijgbaar.
Door Suzanne
#1893226
Let op: in deze exclusief versies zit VEEL minder vlees-aandeel dan in de "reguliere".

Het kwam net ter sprake op een andere forum.....  goed lezen dus ;-) net als die miskleun van mij ;-)

Als je dit (Rodi exclusief en die zooi waar ik mee kwam) vergelijkt met brok zou ik zeggen "doen"! Maar als ze nu op de gewone Rodi staan zou ik ze daar op laten.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1893413
[quote="Suzanne"]
Let op: in deze exclusief versies zit VEEL minder vlees-aandeel dan in de "reguliere".

Het kwam net ter sprake op een andere forum.....  goed lezen dus ;-) net als die miskleun van mij ;-)

Als je dit (Rodi exclusief en die zooi waar ik mee kwam) vergelijkt met brok zou ik zeggen "doen"! Maar als ze nu op de gewone Rodi staan zou ik ze daar op laten.

Suzanne
[/quote]

Dat VEEL minder valt wel mee. De gewone Rodi  bevat 70%-85% vlees en de Maintenance 51%-85%. Afhankelijk van de versie.

Maar inderdaad, het is geen hele grote verbetering en het is de prijs niet waard. Vind ik.
Door roos79
#1894496
Het is niet juist dat de nieuwe Rodi producten zo weinig vlees bevatten.
Ze bevatten 15% groenten/fruit/zeewier en het overige is vlees-orgaanvlees-bot.
Behalve de "weight control" die bevat 20% groenten.
Ik ken een heleboel merken die op dezelfde hoeveelheid groenten zitten.

Ik snap best de verwarring, deze heeft te maken met de nieuwe wetgeving omtrent etikettering. (ik verwacht binnen een jaar dit soort omschrijvingen op alle commerciële KVV's)

Zo staat er ook op dat er "vlees en dierlijke bijproducten" in zitten. Altijd zo heerlijk vage omschrijving, maar gezien de nieuwe wetgeving moet je het zo vermelden. Vlees = spiervlees en dierlijke bijproducten = organen en botten.

Of het een goed voer is kan ik nog weinig over zeggen, dat is een kwestie van uitproberen. Ik vind het er mooi uitzien, de verpakking, het vlees etc. Wel handig voor mensen met een klein hondje en bang voor vieze vingers  ;) ;D
En voor grotere honden/meer honden is er de kennelverpakking van 2kg.

Het nadeel van de hamburgers van Rodi is dat er geen gemalen bot verwerkt wordt en er wel granen in verwerkt zitten. Dus tov daarvan vind ik de Exclusive een vooruitgang.
Door tervueren milo
#1894597
Dit kreeg ik als reactie op mijn email die ik naar Rodi had gestuurd
Ik vind het schrikbarend duur moet ik zeggen 
______________________________________________________________________

Onze dank voor uw interesse in ons product.
Omdat wij alleen leveren aan groothandels heb ik geen lijst met verkoopadressen voor u, in principe vindt u Rodi Exclusive bij de dierenspeciaalzaak. De prijs bedraagt voor 800 gr tussen circa € 3,95 en € 4,90.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door