Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne
#1894628
[quote="tervueren milo"]
Dit kreeg ik als reactie op mijn email die ik naar Rodi had gestuurd
Ik vind het schrikbarend duur moet ik zeggen 
______________________________________________________________________

Onze dank voor uw interesse in ons product.
Omdat wij alleen leveren aan groothandels heb ik geen lijst met verkoopadressen voor u, in principe vindt u Rodi Exclusive bij de dierenspeciaalzaak. De prijs bedraagt voor 800 gr tussen circa € 3,95 en € 4,90.
[/quote]

??
Carnibest is er niets bij ;-)

Laat maar dus, vast erg lekker voor de honden, maar eh... nope!

Suzanne
Door dancingdaydream
#1900433
Jeetje, ik betaal voor de duurste varianten CB (met Kalkoen) 4,50 per kilo.. dan is dit even duur :O
Mja, als ik het ooit vind zal ik het wel meenemen om te proberen. Het anti-klieder aandeel is misschien wel handig als je het wilt meenemen..
Door Zootje
#1911832
Hoi Linda, hoe is het jou uiteindelijk bevallen? Heb zelf de Bone&Joint geprobeerd maar beviel goed, in deze variant zit al glucosamine dus hoef ik geen supplement meer te geven wat ik eerst deed. Vind het zelf wel makkelijk vergeleken met CB, geen vel eraf halen etc. :)
Door linda1985
#1912804
Aan de ene kant goed, ze eten het met smaak, maar ik had voor de zekerheid het vel eraf gehaald, en de hondjes zo een stukje gegeven, rest weggegooid, volgende dag allemaal aan de diarree! Dus dat vel erom is geen succes! Maar zonder het vel geen diarree gelukkig.
Gebruikersavatar
Door pike
#1914695
[quote="roos79"]
Zo staat er ook op dat er "vlees en dierlijke bijproducten" in zitten. Altijd zo heerlijk vage omschrijving, maar gezien de nieuwe wetgeving moet je het zo vermelden. Vlees = spiervlees en dierlijke bijproducten = organen en botten.
[/quote]

  ??? Dat is wel erg gunstig afgeschilderd. Dierlijke bijprodukten is alles van het dier wat niet voor menselijke consumptie geschikt of bedoeld is (en dat verschilt per land). Behalve organen en botten vallen daar ook huid, haar, wol, veren, horens, hoeven, blaas en weet ik niet wat allemaal onder. Maar ook: verwerkte dierlijke eiwiten en gesmolten vetten.
Maar je hebt gelijk: zo'n etikettering is heerlijk vaag  :-X
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1914704
[quote="Zootje"]
Hoi Linda, hoe is het jou uiteindelijk bevallen? Heb zelf de Bone&Joint geprobeerd maar beviel goed, in deze variant zit al glucosamine dus hoef ik geen supplement meer te geven wat ik eerst deed. Vind het zelf wel makkelijk vergeleken met CB, geen vel eraf halen etc. :)
[/quote]

Ja ik voeg dan toch liever zelf de glucosamine toe, dan weet ik wat er erin stop. Je hebt glucosamine en glucosamine, de één is de ander niet.
Door Zootje
#1915414
volgens de wetgeving valt orgaanvlees onder dierlijke bijproducten; heb het nagevraagd, zitten verder geen rare dingen in, alleen spier- en wat orgaanvlees (bv runderhart of pens). Zelf vind ik het prettig die toegevoegde glucosamine, maar als je dat niet vindt heb je natuurlijk ook nog de gewone varianten van de Rodi Exclusive. Dan kun je het zelf al dan niet toevoegen als je dat mocht willen. Ieder zn ding zullen we maar zeggen  ;) Mijn hond doet het ook met vel er heel goed op, al moest ze de eerste keer wel even wennen, het was wat stugger dan verwacht. Nu gaat het prima!  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1915682
http://www.vwa.nl/onderwerpen/bijproduc ... jproducten

http://www.vwa.nl/onderwerpen/bijproduc ... -categorie

Dus mag je hopen dat het cat. 3 is, maar daar vallen dus ook haren, huid, vel, hoeven en horens onder.

Zolang er "dierlijke bijproducten" op de verpakking staat, weet je nooit zeker wat er in zit. Als er alleen hart en/of pens in wordt gestopt, zou men dat toch kunnen vermelden op de verpakking?
Door pim
#1916047
ik heb hem nu ook.
het is echt een zeer mooi product.
van een echte darm gemaakt zo krijgt Senna echte darm inhoud te eten ;D
en inderdaad een stuk gemakkelijker voeren ze doet het er goed op.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1916104
[quote="pike"]
http://www.vwa.nl/onderwerpen/bijproduc ... jproducten

http://www.vwa.nl/onderwerpen/bijproduc ... -categorie

Dus mag je hopen dat het cat. 3 is, maar daar vallen dus ook haren, huid, vel, hoeven en horens onder.

Zolang er "dierlijke bijproducten" op de verpakking staat, weet je nooit zeker wat er in zit. Als er alleen hart en/of pens in wordt gestopt, zou men dat toch kunnen vermelden op de verpakking?


[/quote]

Categorie 1 en 2 materiaal mag niet als diervoeder gebruikt worden, categorie 3 materiaal wel.
Gebruikersavatar
Door pike
#1916479
Ja daar heb je gelijk in. Toch zal ik producten waar dit op vermeld staat nooit vertrouwen. Want, als ze er geen huid, haren, vel, horens, veren doorheen malen, waarom zetten ze dan niet gewoon op de verpakking wat ze er wél in stoppen. Ik denk dus dat ze niet zo nauw kijken bij wat er in gaat. Maar goed, dat is mijn mening. En je hond zal niet dood gaan van een beetje huid en haar, hier eten ze ook wel eens konijn in de vacht.  Maar als je een (duur) pakje kvv koopt ga je er denk ik niet van uit dat dat er in zit.
Door Fido
#1916768
[quote="pim"]
ik heb hem nu ook.
het is echt een zeer mooi product.
van een echte darm gemaakt zo krijgt Senna echte darm inhoud te eten ;D
en inderdaad een stuk gemakkelijker voeren ze doet het er goed op.
[/quote]

Naar mijn weten is het geen darm maar collageen. Een kunstdarm van collageen dus  ;). Volgens mij mag echte darm ook niet meer verwerkt worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door