Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tigger
#220356
Beau doet het ontzettende goed op kvv. Echter wat mij de laatste tijd opvalt, is dat het lijkt of hij continu honger heeft. Misschien is dit 'normaal' dat honden altijd proberen om meer te eten dan ze krijgen, maar ik ben het van Beau niet gewend. Hij is absoluut niet mager en hij heeft ook niet te veel beweging in verhouding tot z'n eten. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds 200 gr energique met yoghurt en af en toe fruit/groente. Tussendoor krijgt hij 1 pensstaafje en 2 plakken rodiworst [in kong of training].
Als ik richting keuken ga of zelf eet, dan loopt hij ontzettend te schooien, wat hij eigenlijk nooit deed. Ook loopt hij constant over de grond te struinen naar eten.
Is dit gewoon verandering van gedrag?
Of krijgt hij te weining te eten?
En als hij te weining zou krijgen, zou hij dan ook niet mager moeten zijn?
Door Lizzy
#220360
Twee keer een maaltijd van 200 gram... 200 gram is ook erg weinig. Misschien moet je eens proberen hem zijn maaltijden in 1 keer te geven.

Want nee, als hij niet mager is, dan krijgt hij volgens mij gewoon voldoende te eten.
Door danielle1980
#220361
dat had ik bij minx ook toen ze op cb ging.
ik herkende dr bij niet terug,
bedelen niet normaal en de bak vloog door de kamer,
ze bleef m echt 10 keer uitlikken ::)

mijn ervaring is dat het vanzelf minder word,
ik denk dat het komt omdat ze het zo lekker vond.

ik ben nu wel CB aktief gaan geven en dat helpt heel erg goed.
ze doet dat nu niet meer.

minx (een engelse bull)die krijgt trouwens 460-500gr aktief op een dag nu en ze weegt 22,5 kilo.(en blijft dat precies wegen)
ze was eerst ook niet mager,
na tijd begon ze toch wat af te vallen,
daarom toch CB aktief.

denk dat je gewoon even moet afwachten,
misschien word het minder.
bij minx duurde dat 3 maanden.
toen vond ze pas dr rust,
en nu eet ze weer lekker rustig en bedelen doet ze ook niet meer.
Door willemiep
#220363
Siemen is helaas behoorlijk mager geworden van energique omdat ze nogal slechte richtlijnen hadden gegeven op de verpakking; wij dachten dat hij echt heel veel kreeg maar hij kreeg ongeveer zoveel als een opgroeidende hond nodig had en dat was voor hem te weining. Pas na maanden brecht een telefontje met de fabrikant de uitkomst en toen hebben we hem meteen veel meer gegeven. In die tijd vrat hij ook veel poep en hout enzo; daar is hij bijna helemaal over heen gegroeid sinds hij voldoende krijgt.

Ik weet dus niet of je hond misschien toch te weinig krijgt; is hij nog in de groei? Siemen viel niet al maar hij bleef gewoon een hele tijd op hetzelfde gewicht (toen hij een maand of 13 was).
Door tigger
#220364
danielle1980 schreef: dat had ik bij minx ook toen ze op cb ging.
ik herkende dr bij niet terug,
bedelen niet normaal en de bak vloog door de kamer,
ze bleef m echt 10 keer uitlikken ::)
Hahaha, ja dat herken ik idd. Het eten is sinds kvv echt een feest geworden. In de brokkentijd kon meneer zonder moeite 1 week vasten!! Want brokken....yek dat lustte hij niet.
mijn ervaring is dat het vanzelf minder word,
ik denk dat het komt omdat ze het zo lekker vond.
Maar hoe lang duurt het dan? Want Beau zit nu al 8 maanden op kvv. En alleen in het begin had hij moeite met het overschakelen. Na 3 maanden was hij qua gewicht en hoeveelheid kvv, stabiel. Het 'hongergevoel' is echt iets van de laatste weken.
Door tigger
#220365
[quote="Lizzy"]
Twee keer een maaltijd van 200 gram... 200 gram is ook erg weinig. Misschien moet je eens proberen hem zijn maaltijden in 1 keer te geven.

Want nee, als hij niet mager is, dan krijgt hij volgens mij gewoon voldoende te eten.
[/quote]
Ik geef bewust 2 maaltijden per dag, ivm galspugen. Maar ik ga vanaf morgen aan de ochtendmaaltijd 100 gr + groente/fruit toevoegen. Zodat z'n 'startmaaltijd' groter wordt. Misschien dat dit helpt :-\.
Door danielle1980
#220366
[quote="tigger"]
Hahaha, ja dat herken ik idd. Het eten is sinds kvv echt een feest geworden. In de brokkentijd kon meneer zonder moeite 1 week vasten!! Want brokken....yek dat lustte hij niet.Maar hoe lang duurt het dan? Want Beau zit nu al 8 maanden op kvv. En alleen in het begin had hij moeite met het overschakelen. Na 3 maanden was hij qua gewicht en hoeveelheid kvv, stabiel. Het 'hongergevoel' is echt iets van de laatste weken.

[/quote]

minx zat 5 maanden op kvv,
toen ze opeens honger kreeg.
duurde 3 maanden dat t zo bleef.
toen werd het minder,
maar was niet tevreden daarom op aktief gegaan en toen was het gelijk helemaal over.

ik weet niet hoe oud beau is?
ben je misschien meer met m gaan doen?
andere training?
is hij zelf aktief?
is hij al uitgegroeit?
heb je nog meer honden is huis?
is er misschien een teef loops in de buurt?
(dan kan een reu ook nog wel eens heel ander gedrag vertonen.)
of misschien krijgt ie toch te weinig?
ik ken energique niet,
maar misschien mag ie wat meer,
en is hij gewoon niet verzadigt genoeg meer?

geef je 1 soort of meerder smaken?
dat heb je toch van energique???
Door geer
#220376
Ted heeft ook altijd honger en vreet wat ze te pakken krijgt... Ze weegt zo'n 5,4 kilo. Ik gaf haar altijd rond de 110 gram, maar 't wordt steeds meer. Nu eet ze gerust 200 gram op een dag, zonder dikker te worden...
Ik snap hem ook niet helemaal... ::)
Door Moos
#220437
Moos hier heeft ook altijd erg veel honger. Hij eet ook alles van straat wat hij ongezien te pakken kan krijgen, en ook stukjes hout e.d.....

Hij weegt zo rond de 7 kilo en krijgt 200 gram Rodi op een dag, plus nog Nutro brokjes als beloning (dat zullen zo'n 10 brokjes op een dag zijn denk ik...) en af en toe een kauwbot.
Maar hij is nu gewoon prima op gewicht, niet te licht, dus veel meer zal hij niet moeten hebben lijkt me (zeker niet omdat hij gecastreerd is).

We lopen toch ook al gauw zo'n 3 uur op een dag, en nog heeft hij maar 200 gram nodig om op gewicht te blijven. Ik denk dat als ik hem meer zo gaan geven hij vrij snel een tonnetje wordt; helaas voor hem....
Door Lupa
#220452
in de tijd dat ik Lupa 3x per dag eten gaf had ze ook"honger" tot dat ik het naar 2 x per dag ben over gegaan.
Door Truus
#220515
Ik denk ook dat het gewoon vaak in dat koppie zit. Sinds Timo een keer per dag een volle maaltijd krijgt, loopt hij ook niet meer te schooien.
Als ik ga koken, zit ze in de keuken want dan is het zijn tijd ;) en dat weet hij.
Door Lupa
#220529
wat je ook kan doen is de rodi die je in de kong stopt ,niet in de kong stoppen maar in de gewone maaltijd toevoegen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door