Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eef+Stippels
#228360
Ik heb wandor en yindra inmiddels al een week ahv gegeven en het bevalt echt goed. de ontlasting is zelfs iets steviger geworden. Ze vinden het heel erg lekker, ze proberen zelfs de verpakking uit mijn handen te eten, dat deden ze bij Duck niet. Ze vinden het heel moeilijk om te gaan zitten en te wachten voordat ze mogen eten, ze willen het er liefst direct op vliegen! Dat ze het zo lekker vinden zegt misschien niets over de kwaliteit, maar het is wel leuk om te zien!

Hun vacht is ook zachter en glimt meer, maar dat kan ook komen omdat ze nu primeval gelatinaat krijgen.

Ik ben in ieder geval tevreden.
Door Peet
#228467
Beau ging van AHV ook echt veel minder poepen.... :D....en weer meer windjes laten... ???...Ik zie het verband niet.....maar ze vonden het heerlijk.
Nu is het weer op en ben ik terug naar CB.
Door Ollie
#231217
Ze krijgen hier ook 1 of 2 maaltijden ahv per week, en vinden het dus ook heerlijk.

Ik voer het zo weinig, omdat het hier niet echt goed bekend staat.
Door Eef+Stippels
#231254
[quote="Ollie"]
Ze krijgen hier ook 1 of 2 maaltijden ahv per week, en vinden het dus ook heerlijk.

Ik voer het zo weinig, omdat het hier niet echt goed bekend staat.
[/quote]

Ik heb er inderdaad ook minder goede dingen over gelezen, maar ik dacht, ik probeer het en kijk hoe het gaat, en mij bevalt het goed. En aangezien ik op dit moment ook aan mijn portomonnee moet denken, vind ik dit wel een goede optie. Als mijn honden het er niet goed op zouden doen, dan zou ik het minder geven, en voor de rest Duck blijven geven, maar aangezien ze er zelfs beter uitzien, vind ik dat niet nodig.
Door Ollie
#231358
[quote="Evelyn"]
Ik heb er inderdaad ook minder goede dingen over gelezen, maar ik dacht, ik probeer het en kijk hoe het gaat, en mij bevalt het goed. En aangezien ik op dit moment ook aan mijn portomonnee moet denken, vind ik dit wel een goede optie. Als mijn honden het er niet goed op zouden doen, dan zou ik het minder geven, en voor de rest Duck blijven geven, maar aangezien ze er zelfs beter uitzien, vind ik dat niet nodig.
[/quote]

Ja de prijs scheelt aanzienlijk!
Ik doe ook nog 1 pensdag in de week, dat is ook goedkoop en ze vinden het heerlijk en het is ook nog eens heel erg gezond!
En dan pruts ik ook nog een paar maaltijden zelf wat in elkaar! :P
Door Marion
#231404
Om nog even terug te komen op Duck;
ik las een tijdje terug van iemand die stukjes bot van een cm ofzo terug had gevonden in de Duck, dus ik denk dat er wel gemalen bot in Duck verwerkt wordt ipv een preparaat, maar zeker weten doe ik het niet hoor.
Ik ben zelf niet zo weg trouwens van Duck als kvv, ik vind het zo'n droge plak :-\
Ik geef zelf geregeld bibi en vind dat er dus veeel beter uitzien en de honden eten dat ook veel liever dan duck.
Door cholwyn
#231410
ik voer mijn honden al 10 jaar AHV, ik ben er heel erg tevreden over en mijn honden [ eng cocker spaniels] lusten het graag, heb ook Energique geprobeerd maar dat lusten ze dus echt niet. AHV is niet erg duur en aangezien ik 6 honden heb, let je toch wel wat op de prijs. mijn oudste honden 12 en 9 jaar zijn eigenlijk nog nooit ziek geweest, de andere 4 ook niet maar de oudste van 12 voer ik dus al 10 jaar AHV. Ze is ook nooit meer ingeënt vanaf haar 9de jaar, dat je van AHV meer zou moeten voeren dan van ander versvlees daar geloof ik dus niet in, mijn oudste cocker krijgt 150 gr AHV en 2 plak bruinbrood + vis-borage olie per dag. volgens mij is het beter voor een volwassen hond om schraal te voeren dan teveel te voeren.

Gr Ymie
Door Jolly
#231523
waarom voer je brood bij?

Het voegt geen waarde toe aan de voeding , het is een maagvuller en vooral een dikmaker.
Door cholwyn
#231599
Ik voer gewoon een stukje bruinbrood [ als tussendoortje] bij omdat ze dat zo lekker vind, wij eten ook wel eens iets wat we heel erg lekker vinden en totaal geen voedingswaarde heeft. Ze is helemaal niet te dik. Ik ben naar een lezing geweest van voeding versus voeding, als je dat hoort, voeren de meeste mensen hun honden veel te veel, klopt ook wel want tegenwoordig zie ik steeds meer veel te dikke honden.
Op die lezing werd ook verteld dat honden genoeg hebben aan 50% commercieel voer de andere 50% aanvullen met vlees rijst groente etc, puppen hoeven geen pupvoer, op volwassen voer kunnen ze maximaal groeien, een pup heeft 21 % eiwitten nodig, in pupvoer zit veel meer. Een volwassen hond heeft 14% eiwit nodig
Er werd ook verteld dat het in Nederland verkrijgbare commercieele voer geen tekorten bevat, dus al die toevoegingen zijn onnodig, sterker nog, wij geven meer voedingstoffen [ er zijn 65] dan noodzakelijk is, kunnen honden dus ook ziek van worden. En daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens.
Door Eef+Stippels
#231657
[quote="Marion"]
Om nog even terug te komen op Duck;
ik las een tijdje terug van iemand die stukjes bot van een cm ofzo terug had gevonden in de Duck, dus ik denk dat er wel gemalen bot in Duck verwerkt wordt ipv een preparaat, maar zeker weten doe ik het niet hoor.
Ik ben zelf niet zo weg trouwens van Duck als kvv, ik vind het zo'n droge plak :-\
Ik geef zelf geregeld bibi en vind dat er dus veeel beter uitzien en de honden eten dat ook veel liever dan duck.
[/quote]

Ik vond Duck er ook niet geweldig uitzien, inderdaad droog en je zag veel graan. Het was in verhouding met AHV ook heel fijn gemalen volgens mij, in AHV zie je nog echt stukken, in Duck niet. Zoals het er nu uitziet blijf ik gewoon AHV geven. Dat er in AHV preparaat zit en in Duck wel echt bot, vind ik op zich nog niet zo erg, aangezien mijn honden met regelmaat hele beesten krijgen, dus met bot en al, en ribben, vis etc., dus bot krijgen ze toch wel binnen.
Gebruikersavatar
Door Binno
#231683
Ik vond Duck inderdaad ook altijd wat aan de droge kant, al kon dat wel eens een beetje verschillen per 'lot', verder zijn we er trouwens wel heel tevreden over. De laatste "lading" die ik gekocht heb (160kg) ziet er echter stukken beter uit, helemaal niet droog. Hoop dat het ook weer zo is als ik volgende keer ga halen! :D
Door Eef+Stippels
#231725
[quote="Binno"]
Ik vond Duck inderdaad ook altijd wat aan de droge kant, al kon dat wel eens een beetje verschillen per 'lot', verder zijn we er trouwens wel heel tevreden over. De laatste "lading" die ik gekocht heb (160kg) ziet er echter stukken beter uit, helemaal niet droog. Hoop dat het ook weer zo is als ik volgende keer ga halen! :D
[/quote]

Het zal inderdaad per lading verschillen. Ik had bij de dozen die ik altijd haalde bij de dsz het idee dat het ontdooid was geweest, het zag er zo " ijzig" uit, met van die ijskristallen.

Verder deden die van mij het ook goed op Duck hoor, maar je merk echt dat ze AHV veel lekkerder vinden.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#231996
Ook ik ben tevreden over AHV.Het wordt prima gegeten en er zal zeker een volgende lading gekocht worden.
Door Doeska
#232541
Ik geef op een periode van 14 dagen: 2 x vis , 9 x AHV ,
en 3 x Duck. En dan nog groenten en fruit mix ed.
En hoe het eruit ziet en hoe het ruikt is van minder belang.Ze eet met smaak, zie geen probleem.Af en toe zeewier en knoflook toevoegen.
Groetjes, Doeska
Door jasmijn
#234612
hoi ik wil graag weten waar je ahv kan hallen of bestellen ik woon in nuenen dat is omgeving Eindhoven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door