Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Axel*
#215360
Hallo Barfers!!!

Ik heb me net snel even voorgesteld. Hier komt nu mijn vraag:

Sinds 3 weken is mijn duitse herder pup van nu 7 maand overgegaan op Carnibest. Ik heb wegens geen brokken meer geen overschakelingsperiode ingelast dus ben meteen op Carnibest overgegaan. Ik weet dat dit fout was, maar ja gedane zaken nemen geen keer.
3 daagjes diarree gehad, maar niet dat hij elke 5 min moest he, nee, gewoon 2 -3 keer per dag.
Dan 6 dagen vast, dan weer 2 daagjes diarree, dan weer 6 dagen vast... enz.
Dus gisteren had hij nu ook weer diarree, vandaag weer vast, wel niet droog.
Hij heeft wel zijn hele leven alleen maar brok gehad, de laatste dagen voor carnibest ook nog wat rijst en pasta met kip en zo.

Vraag: kan het zijn dat hij nog steeds zijn lichaam aan het aanpassen is??

Hij vreet wel ook af en toe iets wat niet mag (houtblokken bvb) alhoewel ik hem dat probeer af te leren ::)
Maar toen hij brokken at, had hij daar toch nooit diarree van.

In elk geval hij is speels, wild zeg maar ;) eet heel goed, eet carnibest graag, glanst, goede conditie... dus ik wil het zeker nog volhouden.
Wie weet raad??

Bedankt

Gezellig forum trouwens

Groetjes
Laatst gewijzigd door *Axel* op ma 17 jan 2005, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#215368
Het kan inderdaad ontgiften zijn. De schadelijke stoffen worden via de zwakste plek uit het lichaam verwijderd, en duitse herders staan er om bekend wat gevoelig op de darmen te zijn. Als ik jou was zou ik me hier niet te druk om maken, helemaal omdat er dagen tussen zitten waarbij hij normale ontlasting heeft. Wel kan je hem op de dagen dat hij diarree heeft wat extra kwark/ of yoghurt geven met een geprakte banaan, rauwe honing ( kan je bij de tuinen bijv kopen ) en roosvicee stop er doorheen. Mijn herder vind dit erg lekker en binnen no time is hij dan altijd weer van zn diarree af.

Op zich is het in 1 keer overzetten op vers helemaal niet erg hoor ;). Ik heb het zelf ook zo gedaan :D en veel meer mensen van hier.

Hopelijk is je kleine vent snel van zn diarree af.. Geef hem in ieder geval maar een lieve knuffel ;) :D.
Door Lizzy
#215372
Heeft hij echt waterdunne ontlasting? Is het slijmerig? Stinkt het? Is het direct na het omschakelen ontstaan?
Door tieneke
#215420
Hoi Isabel
Een gezonde hond mag je meteen overschakelen op vers,niets mis mee hoor!
Dat hij steeds wat dunnere poep heeft kan de overschakeling zijn van de darmen die vanaf pup alleen maar brokken kregen te verteren.
Ontgiften noemen ze dat,de ene hond heeft er meer last van dan de andere.
De laatste keer heb je meerdere soorten Cb meegenomen,het kan zijn dat hij wat meer reageert op de natuurmix,deze is wat vetter.
Kijk zelf eens hoe hij op de verschillende soorten reageert ;)
Als je vanmiddag langs komt zal ik wat kruidenmix meegeven,dit is heel erg goed voor zijn darmflora.
Verder gewoon volhouden daar er meerdere goede dagen met zijn ontlasting zijn.
Ook heel fijn dat hij nu weer graag eet :D
Door *Axel*
#215492
Vanochtend dus normaal, wel geen droge drol, maar wat natter. Daarjuist weer gedeeltelijk normaal en dan water en dan slijm ???

Soms dus groene smurrie, dan weer waterig...

Hij heeft daarnet wel weer lekker gegeten.

En nu ga ik snel mijn volgende bestelling halen!

Tieneke Here I come ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#215530
Misschien moet je hem ontwormen, als een hond een wormen besmetting heeft kan dit ook zo zijn met de ontlasting. Het lijkt mij eerder dat als het aan het vlees zou liggen hij hier altijd last van heeft.
Door Audrina
#215953
Met kruidenmix / fytomix is diarree hier bij de hondjes (wat ze overigens nog maar weinig hebben sinds ze op vers staan) altijd zo weer over.
Maar het heerst op het moment ook, diarree en spugen, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Door tieneke
#215983
Ik heb vanmiddag het hondje gezien ;)
Hij zag er waanzinnig goed uit,niet te dik of te dun.
Poept ook in zijn dunne dagen 2 a 3 keer per dag, zit dus niet te piepen voor een extra ronde.
Is heel erg levendig,dus denk ik dat de hond zijn darmflora even in de war is om al de brokkenresten eruit te werken.
Als ik dit tik zit Isabel al weer half in de wolken ;D ;D
Door Francisca
#216013
Gewoon kruidenmix erbij, dat werkt hier ook goed. Het duurt even voor de darmen gewend zijn aan vers. ;)
Door *Axel*
#216488
Darqan (pup) is uit logeren bij mijn ma sinds gisteren en heeft normale ontlasting.

Ik ga dus vanaf zondag die kruidenmix geven. Dan ben ik thuis. Het schijnt nogal te stinken en wil mammie dat niet aandoen.

Ik maak me ook niet zo`n grote zorgen... maar wel een heel klein beetje zorgen, begrijp je :-\

Bedankt voor het compliment Tieneke, ik vind hem ook wel prima eruit zien al zeg ik het zelf.

Ben er weer eventjes paar daagjes niet hoor. Ik hang namelijk nogal veel in de wolken idd, om te werken Bah! :'(
Door tieneke
#216551
[quote="isabel debacker"]
Darqan (pup) is uit logeren bij mijn ma sinds gisteren en heeft normale ontlasting.

Ik ga dus vanaf zondag die kruidenmix geven. Dan ben ik thuis. Het schijnt nogal te stinken en wil mammie dat niet aandoen.

Ik maak me ook niet zo`n grote zorgen... maar wel een heel klein beetje zorgen, begrijp je :-\

Bedankt voor het compliment Tieneke, ik vind hem ook wel prima eruit zien al zeg ik het zelf.

Ben er weer eventjes paar daagjes niet hoor. Ik hang namelijk nogal veel in de wolken idd, om te werken Bah! :'(
[/quote]
Ja de kruidenmix stinkt nogal! ;D ;D
Ik zou het je moeder zeker niet aandoen ;)
Hij poept gelukkig weer hard,komt allemaal goed hoor!
Enne werk ze verder,even doorbijten deze week en ineens ben je tot 6 januari vrij :D :D :P :P
Door *Axel*
#221605
Hallo iedereen!

Ik heb het hele diarree-probleem(pje) eens goed bestudeerd... de theorie erachter, bedoel ik he ;D

Darqan heeft nooit diarree als hij bij mijn ouders logeert (meestal paar dagen achtereen), maar wel de eerste 2-3 poepbeurten nadat ik hem ben gaan ophalen en mee naar huis neem ???
Hij is altijd heel erg opgewonden en oh zo blij als hij terug met het baasje mee mag :) De dag erna is het weer helemaal in orde, mooie harde keutels... euh, drollen :)

Dat is toch wel vreemd he. Dus zou het een combinatie zijn van diarree door aanpassing nieuw voer + diarree door opwinding, zenuwen... enz???? :-\

Goed, klein detail in mijn theorie. Gisterenochtend was het ook dun (zonder aanleiding van zenuwen of wat dan ook, normale dag), een donkergroene brij (kip/rijst)

Gisterenavond ben ik voor de eerste keer sinds lang terug gaan trainen, maar wel nieuwe lokatie, nieuwe honden... kortom de blijde wijde wereld voor Darqan. Hij was zo vreselijk wild de hele tijd en plots zette hij zich in de houding `ik moet poeoeoeoeoeoepen ;D`
Dus ik met hem naar de bosjes... het spoot eruit, gelig water :'( niet bijster veel, maar toch...
Dan in auto al zijn eten van die dag eruit gekotst >:( Ik had hem de laatste keer `s middags gegeven dus dat trainen was niet het probleem. Ik heb hem wel `s middags ontwormd met Drontal... dat heeft er misschien iets mee te maken, maar verklaart nog altijd de groene brij van `s ochtends niet, hehehe ???

Ik wou hem dan gisterenavond laten vasten, maar toen dacht ik...nee, ik geef het hem en we zien wel.
Dus Darqan zijn normale portie voer gegeven
Dat is dan goed bevallen, want vanochtend al 2 keer gepoept. 1 keer donkergroen maar vast en de 2de keer meer bruinig (maar hij heeft dan ook vanochtend natuur gekregen) en vast...
Snappen jullie het ??? Want ik niet meer hoor.

Ik heb mezelf en de hond nog een maand gegeven. Als het elke keer zo is dan ga ik eerst een bloedtest laten doen om zeker te zijn dat het niet aan Darqan zelf ligt en dan zien we wel....
Alle raad van harte welkom!!!!

Hoe zit het met andere Duitse herder barfers??

Ciao
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door