Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Red_Hunter
#1891305
Hier drie setters, alledrie met flinke aanslag op het gebit. De 2 teven hebben vanaf dat ze bij mij kwamen gebarft. De reu is begonnen met KVV en daarna barf.
De jongste van 2 jaar !! heeft dus al flinke aanslag, dus bij helpt barf ook niet.
Door omstandigheden nu overgegaan op KVV en ik moet nog zien hoe dat gaat worden.
Ik weet niet hoe dit kan, maar ik baal er wel van en dan elke keer die verhalen dat barf het gebit zo mooi houdt, helaas niet bij mijn honden dus.

Groetjes Trudie
Door *Flip*
#1891428
[quote="Red_Hunter"]
Hier drie setters, alledrie met flinke aanslag op het gebit. De 2 teven hebben vanaf dat ze bij mij kwamen gebarft. De reu is begonnen met KVV en daarna barf.
De jongste van 2 jaar !! heeft dus al flinke aanslag, dus bij helpt barf ook niet.
Door omstandigheden nu overgegaan op KVV en ik moet nog zien hoe dat gaat worden.
Ik weet niet hoe dit kan, maar ik baal er wel van en dan elke keer die verhalen dat barf het gebit zo mooi houdt, helaas niet bij mijn honden dus.

Groetjes Trudie
[/quote]

dat is idd wel een domper :-\  Mijn ouders hebben een br*kkenhond van 12 jr en die heeft nog steeds smetteloos witte tanden. Knaagt wel hele dagen op takken ed. Zal de ideale Barf hond zijn, maar ik kan mijn ouders helaas niet overtuigen :(
Door Jeanette42
#1892508
Er is zeker verschil bij de een of bij de ander. Onze hond had op brokken enorme aanslag en nu met kvv een klein beetje. Maar dat krab ik zelf weg, anders moest ik dit heel vaak doen en nu maar heel af en toe. Als je barfen niet ziet zitten, geef je kvv en dan na het eten een kluif.
Door dancingdaydream
#1900437
Yuna doet helaas gewoon te moeilijk met hele stukken, nekken kraken doet ze wel, maar gewoon lappen/stukken spiervlees weigert ze echt, en daarnaast is KVV voor ons ook gewoon makkeljker.
Over kaakwerking maak ik me geen zorgen, want Yuun is een grote knager. Ze heeft meerdere van die "dental bones" (van Farm Food Dental, van runderhuid gemaakt, voordat mensen denken dat ik er p*degree putsticks in stop) waar ze erg gretig aan knaagt, en voor het trek/scheurwerk zijn gedroogde pensstaafjes en bullepees erg geliefd :)
Door fransbulletje
#1904730
De bullen hebben hier keurig schone gebitten op kvv. De oudste heeft wel wat tandsteen maar die heeft ook 5 jaar brokken gegeten en dat is dus duidelijk zichtbaar. Het is toch ook zo dat het zetmeel in de brokken verantwoordelijk is voor tandsteen? Ze krijgen hier CB en Darf en verder liggen er overal nylabones waar ze veel op kauwen.
Vorige week bij de dierenarts nog compliment gehad over de keurig schone gebitten dus ook met kvv gaat dat prima en mede door de nylabones.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door