Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Teckel 1
#1838459
Onze puppy teckel wordt na het eten van Carnibest puppy erg aktief.
Gaat de kat achterna, luistert niet (ja, pup hè), bijt als je haar toespreekt,
rent door de kamer.
Zij wordt gewoon hieper de pieper. Na ongeveer 1/2 uur is dit over en gaat ze slapen.
Een hond hoort na het eten toch rustig te gaan liggen?
Nu weet ik dat Carnibest snel verteerd, maar kan dit kwaad ivm maagkanteling?
Hoe kan het dat de ene hond sloom wordt en de andere aktief?

Groet, Jenny.
Door Pedro98
#1838514
Nou hier nog een teckel pup van 16 weken zit op carnivoer maar dat zal het verschil wel niet zijn. Maar is ook gewoon druk na het eten maakt hem niks uit als hij maar kan donder jagen. Gaat wel 10x terug na de bak of er niet toevallig nog wat is achter gebleven.

Geen idee of het slecht is maar voor de puppy maar ja denk dat een pup gewoon veel energie heeft en het toch kwijt moet.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1838520
Daisy is ook altijd druk na het eten, dus er is volgens mij geen 'standaard' dat honden na het eten gaan slapen. Zelfs na een dubbele maaltijd rent ze rond als een dolle. Ik denk dat het gewoon bij je hondje hoort.
Door Berry
#1838759
Hier zijn ze ook altijd standaard druk na het eten, het zijn dan wel geen teckels (boxers).....ik weet niet beter !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1838871
Hier hebben ze na het eten ook altijd even de dolle 5, daarna gaan ze uitbuiken.

Je hoeft overigens geen "puppy" te voeren. Dat spul is gemaakt om pups af te spenen. Jouw wat grotere pup kan de normale uitvoering eten.

De meeste maagkantelingen vinden snachts/in ruste plaatst op een lege maag. Het gegeven dat wat dollen na het eten een kanteling zou kunnen veroorzaken is geen feit maar een aanname.
Door Teckel 1
#1838969
Dank jullie wel. Ik ben wel gerustgesteld en laat haar even lekker haar gang gaan (buiten het bijten).
En wat betreft het puppy voer. We maken op wat we hebben (hadden een aardige voorraad gekocht) en
gaan dan over op de andere smaken van cb. :)

Groetjes,
Jenny.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#1839541
Ook hier is het na het eten (met 2 volwassen honden) even "rauzen"... Je kunt honderd keer zeggen "Niet doen, je hebt net gegeten", maar Jut en Jul trekken zich daar niets van aan en gaan gewoon eerst een partijtje knokken voordat ze gaan slapen...
Door hannabelgje
#1840412
Hier ook drukte na het eten. Na het ontbijt gaan ze wel rustig liggen, dan vinden ze het nog te vroeg om te klieren, maar 's avonds na het eten breken ze het huis af.
Door smulpaap
#1840483
En hier is het niet veel anders hoor  :biggrin2: nadat er eerst een zeer grondige tuininspectie is gedaan volgt er eerst een ""tour de france "" fietsen in de tuin dat doet de jongste bull .
Dan gaat de hele kudde naar binnen en dan volgt er heel wat terrorisme  :D zlefs de twee oudere -jongeren vinden dat heeeel cool . Dat duurt een kwartier en dan ploft alles in coma .
Maar vooraf is er  ook al een vreugde dans in de keuken , eten !!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D
Door Teckel 1
#1840514
Leuk om dit te lezen. Ik zie het allemaal voor me. Op het moment dat jij aan het eindje bent van de dag, gaan zij
nog even dollen voordat ze gaan uitbuiken.
Hier is trouwens de kat de klos (oude siamees van 14 jaar), wegens gebrek aan 2de hond  ::) ::).

Gr. Jenny
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1842973
Hier ook 2 die zeer aktief zijn na het eten! 's Avonds heb ik hier zowat de driekleurige tornado door het huis en dat in tweevoud.
Ik moet zeggen dat ik de honden sowieso op KVV aktiever en energieker vind. Uiteraard een goed teken maar ik vind het nu, na een paar weken KVV, echt opvallend!
Gebruikersavatar
Door pike
#1843686
Hier worden na het eten eerst de eetplaatsen van de andere 2 geïnspecteerd op restjes (die er nooit zijn), vervolgens worden de bakken van de anderen nogmaals grondig schoongemaakt en tot slot gaan ze gezamenlijk het huis verbouwen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door