Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1827855
Hallo,

Wij hebben problemen met Indy die haar KVV niet meer wilt eten.
Indy is een engelse bull van 1 jaar nu en 26 kg.De eerste 9 maanden heeft zij RC bulldog brokken gegeten,kregen we van bij de fokker mee.Op haar 9 maanden hebben wij beslist om over te stappen op KVV voeding.Ze heeft toen 2 maanden Energique (nr4) gehad, dit heeft ze altijd zonder problemen gegeten.

Nu zijn we sinds haar 11 maanden ook aan het proberen van andere KVV's bij te geven en wat barf nu en dan voor wat afwisseling te hebben.We hebben de vlees compleet mix en de zalm compleet mix van bij lupa meegebracht.Dit at zij de eerste week alsof het het beste was dat er kon zijn.Nu sinds vorige week wilde ze de zalm/vlees mix niet meer eten,de vlees compleet (500gr per dag) heeft ze wel nog een paar dagen gegeten maar die laat ze nu ook staan.Ik weet dat ze honger heeft en niet ziek is want haar barf kwartel at ze deze morgen zonder problemen op.

Zou het ok zijn om ze terug volledig op energique te zetten en geen afwisseling van KVV te doen en gewoon nu en dan iets barf erbij of doen wij wat verkeerd met zoveel compleet mixxen te combineren?
Is jammer van de kilo's kvv wat we nu nog hebben staan maar zou toch liefst hebben dat ze eet.

Misschien ook nog belangerijk,de eerste weken dat ze op energique stond had ze veel minder en gewoon harde ontlasting.Sinds dat we met lupa kvv begonnen zijn is de ontlasting nog harder geworden (niet wit) ze gaat misschien 5 keer op een andere plaats zitten en moeite doen om er iets uit te krijgen.Heb ze verleden week wel een hele eendenek gegeven,heeft dat haar ritme overhoop gegooid?

alvast bedankt.
#1827933
Persoonlijk denk ik dat Indy jullie in de maling neemt wat je schrijft dat ze dat ze niet ziek is er is namelijk afwisseling in smaken.
De ene smaak of soort vlees is lekkere dan de andere en dan gaan ze echt voor het lekkere vlees ookal moeten ze 1 of 2 dagen vasten uit zich zelf. Hoeveel gr krijgt ze elke dag misschien overvoer je haar wel en dan gaan ze ook eten weigeren. Jazz 22kg teefje  hier van ruim 3 jaar heeft genoeg aan 500 gr geef ik haar meer dan eet ze een paar dagen later gewoon een paar dagen niet daarnaast weigert die steenvast eend te eten. Madd reutje van 13 mnd 26 kg krijgt tussen de 700 en 800 gr weigert ook soms een dag om te eten. Als ik weet dat ze niet ziek zijn dat haal ik mijn schouders op en krijgen ze de volgende dag pas weer eten. Hier krijgen maar 1x per dag te eten en elke dag een andere diersoort en ik heb nog nooit gemerkt dat ze daar door van slag raken.
#1827935
Het lijkt erop alsof ze je aan het uitproberen is ::)
Niet eten = voer wegnemen en later nog eens aanbieden ;) Beetje streng zijn, maar zo leerd ze wel dat ze maar beter haar prak op kan eten ;)
Wat ook kan is dat je te veel geeft waardoor ze verzadigd raakt. Hoeveel gr krijgt ze nu per dag?

Als de ontlasting zo hard word door een bepaalde mix kan het zijn dat de verhouding vleesbot net iets te hoog is voor haar. De oplossing is dan een beetje spiervlees erbij te geven ;) Dan voer je in verhouding dus minder bot ;)

Een enkele eendennek zal weinig problemen moeten geven.
#1827958
Ze krijgt nu 500 gr kvv per dag smorgens/savonds 250 en soms een stuk barf in de plaats van een maaltijd.Toen ze nog non stop op energique zat at ze 400 gr per dag,wat eigenlijk wat te weinig is voor 25kg maar zij bleef er goed mee op gewicht.Als snoepjes krijgt ze nu en dan een pensstaafje.
Dan toch maar gewoon even door blijven gaan en kijken of ze toegeeft.
#1827976
[quote="Monoxxide"]
Ze krijgt nu 500 gr kvv per dag smorgens/savonds 250 en soms een stuk barf in de plaats van een maaltijd.Toen ze nog non stop op energique zat at ze 400 gr per dag,wat eigenlijk wat te weinig is voor 25kg maar zij bleef er goed mee op gewicht.Als snoepjes krijgt ze nu en dan een pensstaafje.
Dan toch maar gewoon even door blijven gaan en kijken of ze toegeeft.
[/quote]

Maar dan kreeg ze eerst 400 gr. KVV (Energique) en nu 750 gram? Dat is dan toch veel te veel? Ik zou dan na eerst een dagje vasten haar de dag erna 2* per dag 250 gram kvv geven en meer niet. Natuurlijk kun je wel een maaltijd vervangen door iets barf  :) maar ik zou je wel aan dat gewicht houden  :) :)
#1828102
[quote="Monoxxide"]
Nee ze kreeg eerst 400 per dag en nu met de nieuwe kvv krijgt ze 500 per dag.Lijkt me niet echt te veel voor haar maar zal eens proberen van terug naar wat minder te gaan.Ze eet gewoon 2x per dag 250 gr, sorry had me wat verkeerd verwoord.
[/quote]
Nou ik snapte je wel met 2x250 gr en ipv een kvv maaltijd wat barf ;) Tis maar net hoe snel je het leest denk ik :D

Geef eens geen snackjes. ;) Niet eten maar wel snacken is natuurlijk wel makkelijk alsnog wat te eten krijgen he ;)
Ik denk zelfs dat ze best naar 1x per dag eten mag gaan nu ze 1 jaar is ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door