Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door HDSI59
#1820299
Wij voeren onze witte herder sinds een paar maanden carnibest pancreas. Hij doet het hier erg goed op. Nu hebben we ook nog een 13-jarige collie en die wil nu natuurlijk ook vers eten. Weet dat ik bij oudjes het eiwit gehalte laag moet houden. Gevogelte zou mits ze dit eten wil een juiste keuze zijn. Niet dus eet ze niet.
Wie kan me adviseren betreffende merk.
Door charmed
#1820317
Ik denk dat dat eiwitgehalte laag houden meer voor brok bedoelt is dan vlees. Een oude hond eet gewoon hetzelfde vlees als een jonge hond. Je kan gewoon de andere soorten van CB aan je hond voeren.
Door HDSI59
#1820346
[quote="charmed"]
Ik denk dat dat eiwitgehalte laag houden meer voor brok bedoelt is dan vlees. Een oude hond eet gewoon hetzelfde vlees als een jonge hond. Je kan gewoon de andere soorten van CB aan je hond voeren.
[/quote]

Dank je.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1821459
Ik zou ook een gewone kvv gaan voeren aan je oudje.
Hoogstens de diabetesvariant van carnibest als ze wat gevoelig.
Daar zitten geen koolhydraten in en geen koolhydraathoudende bladgroente.
Maar meestal doen de oude honden het ook gewoon prima op een standaard kvv.
Door Suzanne
#1821467
Dat klopt denk ik, uitgaande van mijn ervaring.
Guinnie kwam met ruim 12 uit het asiel bij ons.. en nadat ik haar een paar dagen op Renske heb gezet is ze op kvv gegaan, met zelfs af en toe wat "barfigs" .. gaat prima ;-)

Niet gezegd dat het bij ou ook goed MOET gaan.. maar grote kans van wel.. misschien evt wat voorzichitger aanbieden met bijv even kokend water erover de eersta paar dagen... opletten met de diverse smaken en goed de ontlasting in de gaten houden.

Mocht er natuurlijk een medisch probleem zijn of komen, daarmee rekening houden ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door