Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nessa
#1817710
Hallo,
Mijn naam is Angélique en ik heb een Kooikerhondje van 5 maanden, zij heet Nessa. Nessa is mijn eerste hondje, dus heb ik nog veel te leren. Vandaar dat ik me ook ben gaan verdiepen in voeding.
Mijn gevoel zegt dat honden vlees zouden moeten eten daarom  geef ik Nessa nu Carnibest.
Barfen vind ik heel interessant en wil me daar graag in verdiepen.
Nessa vind trouwens ook dat een hond geen brokken hoort te eten  ::)
Vandaar dat ik me op Barfplaats aangemeld heb. Ik ben inmiddels druk op Barfplaats aan het lezen en heb het boekje “Voer voor Carnivoren” besteld.

Ik zou graag alvast willen beginnen met kippennekjes. Nessa krijgt nu drie  keer per dag ca. 140 gram Carnibest. Kan ik dan het beste ipv 1 x Carnibest een keer kippenekjes geven?  Moet dat dan ook 140 gram zijn? Wat is dan het beste, ’s middags of ’s avonds?

Groetjes,
Angélique
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1817731
Welkom op BARFplaats. :)

Slim hondje 8)

Ik zou, als je toch drie keer per dag geeft, de nekjes verdelen over de maaltijden. Ik zou niet iedere dag die alleen kipnekken erbij geven, want dan wordt je menu wat "botterig" omdat de kipnek best een hap is tot die 140 gram die je voert. Dat wat je aan BARFmateriaal geeft mag gelijk zijn aan de hoeveelhied kvv die je voert. Maar weegt je nek b.v. 60 gram en kom je dus niet op 140 gram uit, dan is het geen probleem om wat meer te geven, dat breng je dan op de volgende maatijd weer in mindering, als je dat nodig vindt.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1886756
ha ik heb je gevonden,weer een kooikerhondje op vers,misschien wel dank zij het nieuwe barf/nrv hoekje op het kooikerforum :D
Door Pedro98
#1890077
Hoi Hoi,

Hier geven we ook naast kvv kip/eenden nek. En haal het bijna niet van het gewicht van de kvv af aangezien hij nog niet snel aankomt en erg veel beweegt (druk is).
En ik kijk niet altijd naar zijn gewicht maar ook hoe hij er uit ziet, krijg hij een wat te dik buikje iets minder word hij wat te mager iets meer.

Maar heb je de 140gram per keer op zijn gewicht berekend of op de gok?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door