Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1821784
Ik begin nooit over de voeding bij de da,, Niet dat ik er vaak kom!! :D :D Met een hond die vers krijgt haha.
En als ze het vragen zeg ik gewoon Carnibest , punt niets meer en minder.
Ik leg het ook niet uit,, en tot op hede is er nooit over gesproken.

Het enigste wat ze vragen als ik er kom, voor bijv de jaarlijkse enting van Kay,, ivm pension bezoek.
Is hoe het toch kan dat ie zo'n mooi wit gebit heeft,, de laatste keer heeft de da er zelfs een foto van gemaakt.
Hahah,, en op die vraag geef ik gewoon geen antwoord,, klets er gewoon overheen.
Ik heb er geen zin meer in,, discusseer mt niemand meer over voeding.
Door Ishtar
#1826061
[quote="ridge2010"]
wij hebben een ridgeback pup en de laatste keer dat ik bij de da was voor zijn enting vroeg ze welk merk brok ik voerde,ik zei ik voer versvlees,was ze echt niet over te spreken voor een opgroeiende pup!!ze zei zoek maar een goed merk brokken voor grote rassen...
nu moet ik dinsdag weer voor de enting en ik voer nu energique,wat ga ik zeggen als ze er weer over begint??
[/quote]

Sommige DA's denken nog steeds dat je slechts vlees geeft als je vers vlees of Kant en klaar vers vlees zegt. Bij KVV complete maaltijd reageren ze misschien anders. De DA was gewoon bang dat je alleen vlees gaf, denk ik. Heel veel KVV verpakkingen zijn ook niet geschikt als maaltijd, alleen de complete versie (daar zitten meerder voedingstoffen in).
Door Pedro98
#1829206
De DA zegt er hier ook niet veel over tot nu toe, is alleen nog geweest voor zij prikjes. Maar bij puppy cursus werd er ook snel overheen gepraat terwijl sommige toch wel nieuwschierig waren en een beetje uitgelegd aan deze personen wat het was.
Door Boettiehond
#1833609
Ik heb in het verleden 1,5 jaar vers gevoerd en ben nu het één en ander aan het uitproberen om in januari weer over te gaan op versvoer. Degene die mijn hond af en toe uitlaat vindt dat vers maar niets. Heel toevallig kwam ze afgelopen week de dierenarts tegen en kon het natuurlijk niet laten om dat tegen hem te zeggen. Als ik haar mag geloven had hij gezegd dat vers vlees gevaarlijk is omdat er bacterien in zitten....... Gelukkig zitten die niet in filet American, rauwe tartaartjes, half gare kip van de barbeque, carpaccio, rare gebakken biefstuk, sushi, Tiramisu enz. enz. In tegenstelling tot de hond kunnen wij hier niet tegen. 

Daar ga ik me niet tegen verdedigen. Hij heeft natuurlijk liever dat ik peperdure brokken bij hem koop voor mijn allergische hond. Brokken met 20 % tonijn, 70 % Tapiocameel en nog wat andere troep. Ik wil niet weten wat voor drollen ze daarvan gaat draaien. Als ze om wat voor reden dan ook brok eet dan is het Orijen maar liever versvlees. De dierenarts moet maar eens gaan googlelen op versvlees en zich bijscholen. Aan de andere kant, versvlees adviseren is je omzet om zeep helpen als dierenarts.
Dat is zijn probleem. 
Door Bien
#1833782
Je kunt natuurlijk ook het boekje van Tannetje, voer voor carnivoeren meenemen en aan je dierenarts geven om te lezen  ;D

of gewoon zeggen (ook al barf je..) dat je kant en klaar diepvriesversvoer geeft.... dat is barf immers ook, alleen heb je het zelf samengesteld  ;)

onze dierenarts reageerde eigenlijk alleen met kijk je wel uit met de botjes en blijf erbij. Ja hoor, tuurlijk zei ik, verder is er niets over gezegd, maar ja ben d'r ook al even niet geweest. Binnenkort weer voor een enting (ivm buitenland reizen).
Door Pedro98
#1903344
Net met Ukkie bij de DA geweest, is voor de Puppy Consultatie lopen ze alles even door hoe het gaat met de pup omdat ze hem vanaf 12 weken niet meer zien tot een jaar.

Denk laat ik eens vragen hoe ze over versvoer (kkv met beetje Barf) vond, oh dat was niet wat veel te omslachtig en je weet niet of hij alles binnen krijgt. Je kunt beter brokken voeren veel makkelijker ook voor als je op vakantie gaat.
Ik zeg wat denk je dat er in brokken zit dan? oh daar zit alles in calcium dit en ijzer dat en dit en ga zo ook maar door, ik zeg zit er ook nog vlees in of zijn ze die vergeten. Oh toen werd het even stil, ja maar je mag wel zo voeren als je nu doet hoor want hij ziet er heel mooi uit en glanst ook zo mooi en ook een mooi lijntje heeft hij.
Heb het er maar bij gelaten wel wou ze nog even weten welk merk want dat wou ze nog wel even opzoeken dus wie weet gaat ze nog een keer overstag. :)
Door *Flip*
#1903403
mooie DA, "ow dat is toch te veel moeite voor je huisdier" :-X

De DA van nu worden niet meer opgeleid enkel om zieke dieren te genezen, ze worden op geleid om ziektes te voorkomen. Deze preventie is bij de grote huisdieren wel zichtbaar, bij kleine huisdieren (vooral qua voeding) helaas iets minder.

Als de DA vraagt wat je voert, dan zal ik daar eerlijk in zijn, vooral al je dier iets mankeert. Als jij niet eerlijk bent kan je ook niet verwachten dat een DA zijn werk juist doet, gezien het dier niet kan praten en hij afhankelijk is van jouw woorden.

Helaas zijn er geen diëtisten voor dieren, die de DA kunnen overtuigen. Juist hierom vind ik dat je DA zeker mag/moet voorlichten over KVV/Barf, een DA hoort deze ontwikkelingen te volgen, of hij het er mee eens is of niet, om zijn functie goed uit te kunnen oefenen.

Velen zitten vast aan contracten en kunnen daarom niet actief vers aanbevelen, maar niemand zal de DA straffen omdat hij zijn horizon verbreedt.

Zeggen ik voer vers, geen discussie, daar is niemand mee geholpen. Je hoeft de DA niet te overtuigen, enkel van informatie te voor zien, laten horen dat t een verstandige en bewuste manier van voeren is. Als iedereen dat nou doet, misschien raken de DA dan vanzelf overtuigd. :)
Door malimaniac
#1903489
Ik was vorige week met mijn hondje bij de DA. Hij gaf heel veel complimenten dat ze er zo goed uit ziet en geen grammetje overgewicht en dat ze super in elkaar steekt. Waarna hij vroeg: wat voer je? Waarop ik antwoorde vers vlees, zelf samengesteld. Hij vroeg nog alleen dat? Ja alleen dat. Hij keek even bedenkelijk, maar kon natuurlijk niks meer zeggen aangezien hij net zo veel complimenten had gegeven  ;D

Maar als hij er over door was gegaan, zou ik hem het rustig hebben uitgelegd.
Door *Flip*
#1903584
[quote="malimaniac"]
Ik was vorige week met mijn hondje bij de DA. Hij gaf heel veel complimenten dat ze er zo goed uit ziet en geen grammetje overgewicht en dat ze super in elkaar steekt. Waarna hij vroeg: wat voer je? Waarop ik antwoorde vers vlees, zelf samengesteld. Hij vroeg nog alleen dat? Ja alleen dat. Hij keek even bedenkelijk, maar kon natuurlijk niks meer zeggen aangezien hij net zo veel complimenten had gegeven  ;D

Maar als hij er over door was gegaan, zou ik hem het rustig hebben uitgelegd.
[/quote]

dat is idd wel het mooie als je al een tijd vers voert :) In mijn omgeving merk ik dat veel br*kken hond eigenaren het voor een kat ook 'normaler' vinden om vlees te eten. Die vangen het zelf ook nog, dus dat spijsverteringsstelsel kan dat nog aan :-\
Na een lange tijd heb ik mij ouders zo ver dat ze KVV aan de hond voeren, de DA vond dat zij er ook echt mooier en glanzender uit zag. Volgens mijn moeder is de vacht ook zachter geworden en heeft ze nu mooie stevige drolletjes en geen 3/dag meer ;D

1 blik op een vers gevoerde hond zegt meer dan 1000 woorden, dus laat je DA eerst even kijken :biggrin2:
Door moniqueo
#1903591
Mijn da weet dat ze vers eten,er is een nieuwe da maar ik zie aan zijn gezicht dat hij niks durft te zeggen. :biggrin2:
Heb het verder nooit over voeding,maar soms zeggen ze vb.na een operatie,je mag straks voorzichtig weer zijn/haar brokjes geven
en dan is het gewoon, ze eten geen brokken en nooit geen discussie :biggrin2:
Door Bullmastiff gek
#1904127
Hahaha, nu ik ontwijk tegenwoordig als het me gevraagd wordt.. net als in de politiek ;D ;D
Heb er geen zin in, om op wat voor manier dan ook tekst en uitleg te geven.. zeker aan iemand die van hondenvoeding geen kaas heeft gegeten, de da moet lekker je diertje beter maken, en thats it.

De laatste keer toen ik wel een antwoordt gaf, dit ging om het mooie gebit van Mack ;D En ik dus zei dat ie regelmatig wat botwerk zoals een kippie te knagen kreeg... viel ze bijna flauw. Hahahahaha ik heb in de kreukels gelegen...
want ja ik moest uitkijken hoor! rauw vlees is gevaarlijk, kip al helemaal, en hij kon zijn gebit beschadigen met die botten., want die gaan splinteren in de hondenmaag :biggrin2:
Ik kon ze beter koken... haha hoe dom kun je zijn. Dan gaan ze juist splinteren.

Oh,, ik zie dat ik al gereageerd had!  ;D
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op di 18 jan 2011, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirdj
#1906703
Ik heb dan wel geen hond, maar deze discussies gelden ook voor katten. In de praktijk waar ik kom zitten 3 DA's. 2 hebben er geen problemen mee maar de 3e probeerde iedere keer om me aan de brokken te krijgen of te zorgen dat ik allerlei voedingssupplementen toe ging voegen. Ik heb 2x geprobeerd om het aan haar uit te leggen, maar het kwartje valt gewoon niet dus ik ga nu niet meer naar haar toe of het moet echte spoed zijn en ik kan niet bij 1 van de anderen terecht.

De andere 2 zijn wel nieuwsgierig en daar heb ik ook rustig aan uitgelegd dat ik KVV voer en ook wat ik precies voer en dat ze in die 3 jaar zo ontzettend vooruit zijn gegaan. Dat ik nu zelf ga malen en samenstellen heb ik de laatste keer maar even achterwege gelaten, dat komt de volgende keer wel weer, maar ze staan er gelukkig wel open voor.

Nu nog even hopen dat ze ook wat barf produkten gaan eten zodat ik ook van die mooie schone gebitjes kan laten zien.
Door Barf
#1907590
[quote="ridge2010"]
wij hebben een ridgeback pup en de laatste keer dat ik bij de da was voor zijn enting vroeg ze welk merk brok ik voerde,ik zei ik voer versvlees,was ze echt niet over te spreken voor een opgroeiende pup!!ze zei zoek maar een goed merk brokken voor grote rassen...
nu moet ik dinsdag weer voor de enting en ik voer nu energique,wat ga ik zeggen als ze er weer over begint??
[/quote]
Ik zou vragen welke studie ze gevolgt heeft in voedingsleer en of het niet zo is dat ze brokken promoot omdat ze daar vet op verdient  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door