Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M.P
#1816208
[quote="Fido"]
Maar dient zich ook als koning te gedragen  ;)

Met bovenstaande tekst kom je eerder in aanmerking voor zeer laag allooi  :biggrin2: en goes arround comes arround  ;)


[/quote]

oké , je kunt dat een verlaagd antwoord vinden , maar als je een 1 jarige hond verliest die je zelf gefokt hebt door zomaar allerhande medicatie in te spuiten .
en niet weten wat er aan scheelt , dan verander je wel tegenover hun ...
en daarom een hartig woordje aangesproken..........

groetjes
Door Mevroi Kruim
#1816226
[quote="M.P"]
oké , je kunt dat een verlaagd antwoord vinden , maar als je een 1 jarige hond verliest die je zelf gefokt hebt door zomaar allerhande medicatie in te spuiten .
en niet weten wat er aan scheelt , dan verander je wel tegenover hun ...
en daarom een hartig woordje aangesproken..........

groetjes
[/quote]

Dat is hartstikke rot en verdrietig voor jullie, niemand gunt je dat uiteraard. Een dierenarts die ernstige fouten maakt is natuurlijk absoluut niet in de haak
Maar om dan om die reden alle dierenartsen over 1 kam te scheren en onheus te bejegenen lijkt mij zeer onterecht en onjuist tegenover alle goede en fatsoenlijke dierenartsen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#1816250
Gewoon geen discussie over voeren. Jij voert nu Energique. Klaar. Als de DA ernaar vraagt, zeg je gewoon "Energique". Wanneer de DA begint over het hoe en waarom en dat een brok veel beter is, kun je zeggen dat het nu niet een moment van discussie is.
Door Fido
#1816641
Ik ga ook met het antwoord van Ronald mee.
Als de da toch doorgaat zagen over de voeding dan zou ik gewoon zeggen dat deze persoon ARTS is en gestudeerd heeft in geneeskunde en niet in voedingsleer gezelschapsdieren. Dat je zeer graag een beroep wilt doen op haar/zijn diergeneeskundige kennis maar geen vertrouwen hebt in summiere lessen en kennis over voeding bij de opleiding van diergeneeskunde  ;)
Door Anne in Zweden
#1816842
Ik heb besloten dat als ik weer eens iemand tegenkom die zeker weet dat brokken gezonder zijn, ik dan ga antwoorden:

"Leg mij eens uit waarom ik als MENS het advies krijg zoveel mogelijk vers te eten, onbewerkt, niet kant en klaar uit een potje, maar dat mijn HOND juist beter af zou zijn met bewerkt voer waarvan de ingrediënten zijn doodgekookt, waarna er allerlei stoffen aan worden toegevoegd om de boel weer enige voedingswaarde te geven?"

en

"Ik stel ook iedere dag een maaltijd voor mijzelf en mijn partner samen, en we zijn allebei slank en gezond daarbij; waarom zou ik dan niet in staat zijn mijn hond ook gezond te voeren? It's not rocket science, you know! Waarom zou mijn hond beter af zijn met homogene voeding die en masse wordt geproduceerd door een anonieme multinational die geen flauw idee heeft van de persoonlijke behoeften van mijn hond?"

Verder mag ik graag wijzen op de zalige keutels die mijn honden draaien sinds ze barfen: geurloos, compact en klein. Toen ze nog brokken aten, legden ze veel grotere drollen. Ervan uitgaande dat ontlasting bestaat uit de stoffen waar het lichaam niets mee kan en die dus niet door het lichaam zijn opgenomen, moet ik concluderen dat met brokken veel minder wordt gedaan door het hondenlichaam, en dat terwijl de hoeveelheid brokken die mijn honden kregen ongeveer een derde was van de hoeveelheid barf die ze nu krijgen. Oftewel: minder voer (brokken) waarvan meer wordt uitgescheiden, tegenover meer voer (barf) waarvan minder wordt uitgescheiden.

En dan natuurlijk uitleggen wát je voert, want misschien denkt je da bij "vers" alleen aan rauw vlees. Maar je voert botten, vlees, organen en groente, van verschillende diersoorten, en meer heeft een hond niet nodig.
Door Limpy
#1816860
Grandiose uitleg Anne, dankeschön!

Die met die drollen leg ik ook wel eens uit in het asiel waar ik werk, werkt alijd (zij voeren echter brokken omdat ze 3/4 gedoneerd krijgen dus dat scheelt behoorlijk in de kosten, daar kan ik me wel wat bij voorstellen)
Door smulpaap
#1817222
Ik denk dat menig hondeneigenaar ook de punten kan benoemen van alle (voormalige ) kwalen die hun hond had en die toch erg vaak verminderen en/of verdwijnen als de hond eenmaal op vers staat . Kijk dan eens hoe je d.a daarop reageert  ::)
Door eri
#1817810
Hallo,ten eerste zou ik aan mijn dierenarts geen verantwoording afleggen,want ze worden geacht om dieren te helpen en niet om je de les te lezen wat jij je hond zou moeten voeren.Ik heb namelijk folders op het internet gevonden waarbij Royal Canin vergoedingen geeft in de vorm van spaarkaarten die de assistenten kunnen inleveren bij oa Blokker.Bij elke verkochte zak krijgen ze 2.50 bijgeschreven op de kaart dus tel uit je winst.Het is uiteraard wel zo ,hoe gezonder je voert hoe minder je naar de dierenarst hoeft en elke arts kan heel goed rekenen.Ik ben er in elk geval nooit op gewezen dat de allergien van onze hond door het voer zou kunnen komen maar door op eigen initiatief vers te gaan voeren is hij wel van al die rare symtomen af, en de ontstekingen die hij constant had zijn verdwenen.Ik zou zeggen kijk naar je hond en beoordeel zelf hoe hij het doet op vers,die van ons doen het geweldig en daar kan geen enkele discussie betreffende een brok tegenop!groetjes
Gebruikersavatar
Door essie74
#1817969
zou gewoon een printje meenemen hier uit de bieb! hihi , die nieuwe van ons was geheel verbaasd toen ik hem met een aantal zeer goede argumenten vertelde de waarheid vertelde....

Toen zei hij alleen maar ok, ok, je bent er duidelijk in, jij weet blijkbaar heel goed waar je mee bezig bent.... :biggrin2:  

Yep! dankzij dit forum wel ja! ;D
Laatst gewijzigd door essie74 op ma 08 nov 2010, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Carola-
#1818112
Ik zou er ook geen discussie over voeren. Jij voert vlees en blijft vlees voeren. Mijn da vond het in het begin ook maar schokkend dat ik mijn 3 honden (ook ridgebacks  ;)) vlees voerde.. Nu staat ie toch weer steeds versteld hoe goed ze er uit zien en hij durft ook het wordt brok niet meer te noemen haha. Ik vertel altijd over vers op mijn hondenschool en veel mensen zijn enthousiast.. Aangezien ook veel mensen bij hem komen en hij ziet hoe goed de honden het doen.. gaat ook bij hem langzaam het kwartje vallen haha! (denk overigens niet dat hij ooit zal stoppen met brok verkopen maar goed, de beste man gaat bijna met pensioen) hij raad het ieder geval niet meer af.
#1820558
Ik zou zelf niet echt in discussie gaan maar gewoon zeggen dat je ingelezen hebt over voeding en voor jou de KVV de beste keuze is.  Misschien langs je neus even vragen waarom zij zo weigerachtig tegenover KVV staat?  Hierop kan jij dan weer inlezen over haar argumenten en de volgende keer als ze die nog eens opgooit kan je ze weerleggen met een onderbouwt antwoord

Ik voer hier ook al gans de tijd discussie met onze DA.  In het begin nog niet zo heel veel discussie maar naarmate ze merkte dat de jeukproblemen bij Nena bleven probeerde ze steeds meer en meer haar brok op te dringen want het zal wel aan de voeding gelegen hebben. Ik ben gewoon blijven zeggen dat ik er van overtuigd ben dat het probleem niet bij de voeding lag en ik dus niet van mening veranderde.  Ik heb wel een eliminatiedieet gevolgd om haar te laten zien dat ik niet gemakkelijkheidshalve het probleem ergens anders zocht.  NAtuurlijk ook af en toe wat "theorie" meegegeven zodat ze zag dat ik niet "zomaar " rauw vlees gaf maar me wel degelijk had ingelezen.  Bovendien kreeg ik in de winter gelijk want de jeuk en de problemen verdwenen zonder iets te veranderen aan mijn voeding  :P  en daar moest zij dan weer stilzwijgend op kijken.
ZE is ook groot voorstander van prednison en een  is een beetje anti-homeopathie...dus vorige keer gewoon het antwoord gegeven: "Kijk, we moeten maar gewoon aanvaarden dat we het oneens zijn over de voeding.  En ondertussen weet ik het wel, homeopathie is klinklare onzin volgens jou en prednison is het bovenste beste medicijn  >:(  "
En daar was de kous mee af, mijn houding zei genoeg  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door