Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Julianvm
#1811636
[quote="May Linn"]
Hoi Welkom hier!
500gr lijkt me een prima startpunt voor je hond.
Maar kijk ook met je ogen wordt ie wat te mager mag je gerust meer voeren.
Mijn Border Collie van 12kg kreeg in het begin iets van 700gr en zit nu op 400gr en daar doet ze het goed op.
Mijn andere Border Collie van 15kg krijgt 250-300gr per dag en dat is voor haar genoeg.
Zo zie je dat het best wel behoorlijk kan verschillen van hond tot hond.
[/quote]

Ok dus eigenlijk geef ik te weinig want ik geef 2 porties van 125gram zeg maar. Dit is overigens wel volgens het voorschrift tussen de 20 en 30 gram per kilo.?
Het is echt lastig omdat ik weet dat hij wel meer zal lusten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1811689
Ah ok, ik dacht dat je 2x 250gr per dag voerde  :P
250gr is normaal voor een hond van dat gewicht, maar als ie erg actief of veel verbrand mag je best meer voeren.
Ik zou zelf kijken wat hij doet op 300gr, wordt ie te dik kun je naar 250gr. Wordt te mager dan kun je dat nog wat verhogen.
Door Julianvm
#1811693
[quote="May Linn"]
Ah ok, ik dacht dat je 2x 250gr per dag voerde  :P
250gr is normaal voor een hond van dat gewicht, maar als ie erg actief of veel verbrand mag je best meer voeren.
Ik zou zelf kijken wat hij doet op 300gr, wordt ie te dik kun je naar 250gr. Wordt te mager dan kun je dat nog wat verhogen.

[/quote]

Bedankt voor de reactie ik denk dat ik overstap op 330 gram  per dag. ik heb kiloworsten dus kan ik mooi verdelen.
gr julian
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door