Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1807114
Ik zit toch een beetje te denken om naast kvv wat te gaan barfen.. Ik ben nu zo'n € 100 pm kwijt aan kvv voor 30 kilo kvv pm. Ze eten hier samen een kilo per dag. Zag net wat prijzen van mensen die barfen en die zaten toch een stuk lager..ik wil wel gedeeltelijk kvv voeren omdat ik de zekerheid wil hebben dat ze alles binnen  krijgen (althans zo compleet mogelijk) en omdat mijn ouders de honden ook nog weleens voeren en dan is kvv makkelijker en fijner voor hen.
Maar hoe doen jullie dat met ontdooien van t vlees ivm de verhoudingen? Alles is natuurlijk per kilo verpakt en je hebt natuurlijk niet dagelijks een kilo van alles nodig..ik kan ze ook niet van die grote lappen geven omdat ze apart te eten krijgen anders vreet Zack alles van Tiesto op..dus kan ik dan gewoon t bakken doen? En Tiesto kan niet van die grote botten eten, kan ik dan wat kleinere dingetjes doen?
Sorry voor al mijn vragen!!
#1807139
Ja hoor dat kan prima een paar dagen barfen bij kvv.
Als je minimaal 4 dagen kvv geeft en dan dus 3 dagen barf hoef je ook speciaal op de verhoudingen te letten.
Angelique heeft al een heel handig stuk geschreven over kvv en barf in 1 bak:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Wat je bv kan doen om het makkelijk te houden.
Is 1 dag complete visjes voeren, zoals sardientjes, makreel, haring. Of een dagje zalmkop/graat.
De andere 2 dagen doe je dan gewoon 1/2 vleesbot en 1/2 spiervlees. Dan kun je ook voor die 2dagen 2 kg ontdooien, wel zo handig  ;)
En af en toe gewoon een keer af wisselen met een dagje pens, een keer wat groente erbij en je hebt al een leuke en goede afwisseling.
En zo kun je de kosten ook wat drukken.

Barfplaats wordt gesponsord door