Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inni
#1859200
Hé bah, als je dan denkt er te zijn,......................niet dus..........terug naar start. Ik kan ook niet meer zeggen dan probeer toch eens met wat eend 100% en haal de stukjes bot en klodders vet eruit (daarin zit ook wel zeewier maar minder dan in de compleet). Misschien is 't gewoon een virusje en heeft zijn maag een tijd extra rust nodig.

Hopelijk gaat 't snel weer beter met 't manneke.


Of zou 't overgieten met kokend water een oplossing bieden?????
Door jannette
#1859272
Gisteravond Jaimy enkelvoudig lam van Naturis gegeven. Ik werd er zelf misselijk van. Bah wat stink pens.  ;D
Jaimy vond het erg lekker(katten werden weg gestuurd). Heeft goed geslapen en geen borrelende buik. Dus misschien enkelvoudig blijven geven, maar dat kan toch niet. Krijg hij dan niets te kort? Moet ik er dan vitaminen bij geven?
Door inni
#1859316
[quote="jannette"]
Gisteravond Jaimy enkelvoudig lam van Naturis gegeven. Ik werd er zelf misselijk van. Bah wat stink pens.  ;D
Jaimy vond het erg lekker(katten werden weg gestuurd). Heeft goed geslapen en geen borrelende buik. Dus misschien enkelvoudig blijven geven, maar dat kan toch niet. Krijg hij dan niets te kort? Moet ik er dan vitaminen bij geven?
[/quote]

Voorlopig is 't naar mijn mening belangrijker om hem zonder maagproblemen te krijgen, 't is ook best mogelijk dat hij maar soort buikgriepje had. Ik zou nu even verder proberen met dat waar hij tegen kan en misschien over enkele dagen voorzichtig iets van 't andere voer toevoegen,  en weer afwachten.
Door jannette
#1891310
Hoi,hoi,

Zal even wat laten weten over Jaimy. Hij weeg nog steeds 7kg. Dus dat is een goed teken. Verder gaat alleen de lam enkelvoudig nog steeds goed. Tinlo nog een keer geprobeerd, maar was meteen spugen. Echt heel raar. Nu op advies van de DA proberen wij nu Darf wild.  Iedere dag10% van Naturis vervanden door Darf. Hij zit nu aan 75gr Darf en 175gr. Naturis.  Hij kreeg altijd maar 1 keer op de dag eten, na de laatste avond rondje. Ook dat doe ik niet meer. Hij krijg nu 3 keer op de dag zijn eten. 100gr s'morgens en sávonds en dan voor het slapen gaan 50gr. Tot u toe niet gespuugd,dus hoop dat het nu gaat lukken. Volgens de DA kan het ook zijn, dat zijn maagje niet een grote hoeveel kan verdragen.  Hij wil ook weer wat meer gaan spelen. Ga nu lekker even met hem naar de strand van monster en kijk of hij weer lekker achter zijn balletje wil rennen, want dat wilde hij ook niet meer.
Door jannette
#1897064
Het gaat weer niet goed met Jaimy. Ga zo weer naar de DA. Hij blijf zijn eten terug geven. Het is niet echt braken. Is water zeg maar met vlees.  Hij blijf moeite houden met de vertering lijk het wel. Zijn ontlasting is wel erg goed.
Door jannette
#1897182
Moet van de Da hypoallergeen brok gaan geven Royal Canin :'( Heb wel een zak meegenomen, maar wil het eigenlijk niet geven. Ik vroeg naar verder onderzoek, van maag,slokdarm, altvleesklier. Dat wil zij nog niet doen. Eerst 6 weken brok geven. Hebben jullie nog een tip? Moet ik toch brok geven(waar gevogelte inzit en waar hij allergisch voor is)?
Door Pedro98
#1897548
[quote="jannette"]
Moet van de Da hypoallergeen brok gaan geven Royal Canin :'( Heb wel een zak meegenomen, maar wil het eigenlijk niet geven. Ik vroeg naar verder onderzoek, van maag,slokdarm, altvleesklier. Dat wil zij nog niet doen. Eerst 6 weken brok geven. Hebben jullie nog een tip? Moet ik toch brok geven(waar gevogelte inzit en waar hij allergisch voor is)?
[/quote]

Geef je nu alleen de Lam of ook nog andere soorten, en als hij zeker weten niet tegen gevogelte kan zou ik hem geen brokken geven. Al zou ik nu al helemaal niet meer willen overstappen naar brokken.
Maar kan het niet aan het merk liggen wat je nu geeft, en geef je nu al gluten vrij want meen dat daar ook veel honden last van kunnen krijgen. Vaak worden wel kippenbotten toegevoegd dus ja ook dan weer gevogelte. Of helemaal over stappen naar barf dan weet je ook echt wat hij binnen krijgt.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op do 13 jan 2011, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jannette
#1897576
Ik heb vele andere kvv geprobeerd en naturis lam enkelvoud is het enigste wat hij redelijk kan verdragen. Ook daar spuug hij  wel van, maar niet zoveel. Naturis lam is helemmal vrij van glute en tarwe. zonder toevoegingen.
De brok wil ik hem ook niet geven. Jaimy wil nog niet eens aan een kluif met vlees knabbelen. Is het kvv te grof, en hij gaat spugen komen de botjes eruit.
Door inni
#1897724
[quote="jannette"]
Ik heb vele andere kvv geprobeerd en naturis lam enkelvoud is het enigste wat hij redelijk kan verdragen. Ook daar spuug hij  wel van, maar niet zoveel. Naturis lam is helemmal vrij van glute en tarwe. zonder toevoegingen.
De brok wil ik hem ook niet geven. Jaimy wil nog niet eens aan een kluif met vlees knabbelen. Is het kvv te grof, en hij gaat spugen komen de botjes eruit.

[/quote]


Heb je al 's geprobeerd om 't voer extra te malen en de stukjes bot er daarna uit te halen (ik doe 't altijd met de kleine hoeveelheden die hij op dat ogenblik gaat eten), naar mijn gevoel heeft de maag dan minder werk. Verder zou ik teruggaan naar alleen lam en zien wat er dan gebeurt.
Succes en sterkte. ;)
Door jannette
#1898617
De botjes in kvv is ook niet groot. Naturis is wel wat fijner. Ik heb dus de brok niet gegeven en ben weer terug naar Naturis lam enkelvoudig. Ik snap de Da gewoon ook niet. Ik vraag om verder onderzoek en dat wil zij niet doen. Ik denk zelf dat het een slokdarm afwijking is, maar dat is  het volgens de DA niet. Als Jaimy spuugd, trek zijn maag niet samen en ik hoor ook geen geluid. Hij slik en dan braak hij water met vlees. Het lijkt wel regurgiteren. Ik hem zijn kvv vanmorgen heel fijn gemaakt en zijn bakje echt een stuk hoger gezet. Daarna nog 5 minuten laten zitten(langer lukte niet ;D) Misschien dat het helpt. Iemand ervaring hiermee?
Door MirandaK
#1899730
Tja ik doe ook maar een gooi, maar als ik het hele verhaal zo lees ga ik toch meer denken inderdaad aan een aandoening ergens in het spijsverteringssysteem. Misschien een maagprobleem, misschien ergens anders. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een andere dierenarts gaan en die er eens met een frisse blik naar laten kijken? Wel alles op papier zetten wat je hebt gedaan, maar niet zeggen wat je eigen DA zei, dat zou ik doen denk ik.
#1907484
Misschien een pro-vers dierenarts eens benaderen. Het zou wel handiger zijn om barf-vlees te kopen en dan eventueel met een machine te malen. Dan weet je zeker dat je geen graan, groente en toevoegingen geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door