Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lolpugz
#1780854
hallo

ik heb twee mopshondjes en ze krijgen kvv van carnibest voornamelijk natuurvoer maar tegenwoordig ook af en toe eend, kip en lam. eerst kregen ze beiden ongeveer 300 gram per dag maar ze werden wat dikker nu voeren we al een tijdje 250 gram per dag per hond. ik voer eigenlijk altijd op zicht dus het is altijd btje ongeveer weeg niet af ofzo. maar gewoon 1 rol in de 2 dagen.

maar nu is Odie een stuk magerder geworden. dus wilde zijn carnibest wat ophogen maar hij gooide er na het eten gelijk weer wat uit. waarschijnlijk toch iets teveel. het is dus geen succes om meer te geven. ik wil het dus aanvullen met wat barf dingetjes. af en toe een sardientje en wat spieringsvisjes en heb nog wat lamshartblokjes liggen. wat zou ik nog meer kunnen toevoegen want het gaat maar om kleine dingetjes. of is het slimmer om hem dan smiddags ook gewoon een klein hapje carnibest te geven?

het vervelende is dat Bob erg gepikeerd is als hij niets extra's krijgt dus iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen?

groetjes Carola
Door **Jolanda**
#1780861
Misschien kun je Bob een heel klein hapje geven, heeft ie toch wat gehad maar niet veel, je kunt dat extra'tje dan van zijn totaal hoeveeleid savonds afhalen mocht je het nodig vinden ;)

De hond die moet bijkomen kun je indd af en toe wat extra's geven. Misschien is een kwartelkarkasje, kippennek, parelhoenvleugel ect nog een optie?
Door lolpugz
#1780883
ja is zeker een optie vind tie ook erg lekker alleen heb even niks meer in huis moet dus nieuwe gaan halen.van die nekjes en dergelijke

parelhoenkarkas heeft tie nog nooit op maar wil het wel proberen
Door **Jolanda**
#1780889
Hoeveel gr gaf je extra? Misschien moet je hem smorgens een paar gram geven (bijv 25gr) en dan savonds de gebruikelijke maaltijd.
Dan krijgt hij nu toch wat meer binnen en niet te veel in 1x  ;)
Door lolpugz
#1780954
ik denk dat hij maar iets van 30 gram extra heeft gekregen nouis tie ook wel erg moe want gister training gehad die toch wel erg zwaar was. hij lijkt niet zo lekker in zn velletje te zitten vandaag misschien kwam het toch niet van het extra vlees vraag ik me nu af  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door